Blog

>> Tuning és extraDobosHunor // Alfa 156 2.4 JTD // 2014-09-10

Egy nyári meleg napon mikor tele lett a tököm, hogy ha meleg van akkor érezhetően lassabb a kocsi, na akkor eldöntöttem, hogy kell a nagyobb cooler a kocsiba :)
Be is szereztem a dolgokat (turboworks által nagyobb cooler, szilikon csövezés, meg a többi nem olcsó gagyi alkatrészekből), majd kértem időpontot Zoliéknál és elkezdtük a projektet délelőtt 10 órakor. Rengeteg mérés, szerelés, meg miegymás után indult az alkatrészvadászat. Miután beszereztem mindent, jöhetett a beszerelés. Nem volt egyszerű megszenvedtünk vele, de kész lett hajnali fél 1kor!
Jó kicseréltünk 2 féltengelyt is meg a rajta lévő gumiharangokat is!
Minden tiszteletem a srácoké! DZ tuning!

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2014-09-17

Mivel hasznaltan vásároltam az autóm, ezért az első az volt, hogy elvittem a szerelőmhöz. Olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő és üzemanyagszűrő csere volt az első. A jobb első keréktől furcsa nyikorgó hang volt hallható, ott egy lengőkar cserével tudták orvosolni a problémát. A generátort is cserélni kellett, ami nagyot dobott a költségeken. A szerelő azt javasolta, hogy 10ezer kilóméterenként cseréljünk olajat és akkor ez az 1.9 JTD le megy a térképről. Kilóméteróra állás : 132500km

 
>> Autóápolásnorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-09-17

Úgy gondoltam, ha már végre ilyen jó idő lett, kitakarítom a csodát:)
Porszívózás, műszerfalápolás, belső műanyag elemek ápolása, bőrkárpit ápolás, és ajtó kédergumi ápolás szilikonnal. :)

 
>> Tuning és extranorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-09-17

Pityukomától kaptam még multkor egy rozsdamentes véget, ami régebben az Ő paripáján volt, ezt ezúton is köszönöm neki! :)
Ma elvittem kipuffoshoz, aki secperc felhegesztette a gyári helyére.
Szerintem csinos lett :)

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-09-17

Kocsi megvásárlása óta hiányzik a csomagtér zár kupakja. Hála Shadin159-nek már ez sem hiányzik, kaptam tőle egyet rugóval együtt. Shadin159 tanácsára leragasztottam a rugót kétoldalas erős ragasztóval. A biztonság kedvéért rugó mellé kétoldalas ragasztóval odarakram egy kis müanyag kockát (3. kép). Így tutira nem tud kiugorani a helyéről.

 

Fényezés alatt. Nem, nem azért mert törött volt korábban. Az előző gazdájának egy jóakarója kínálta meg szegényt körben valamilyen maró folyadékkal.

>> SzervizValeRossi46 // Alfa 159 1.9JTDm SW Black Pearl // 2014-09-13

Amikor megvettem a kocsit és átnéztük a szerelőmmel,láttuk,hogy alsó bak gumiszilentje szét van szakadva. Valahogy mindig kimaradt a csere. Most végre ezt is sikerült végrehajtani :) kicsit elhúzódott,de jobb késón mint soha :)

 
>> SzervizValeRossi46 // Alfa 159 1.9JTDm SW Black Pearl // 2014-09-14

Pár hónapja kezdtem hallani,hogy melegen pár másodpercig cicereg valami indítás után. Aztán elhallgat. Hallgattam kintről,és a vákum pumpa felől jött a hang. Sőt,kisebb olaj szivárgást is láttam. Megtudtam Drobertotól,hogy a tömítés szokta megadni magát 100e km után. Itt is ez lehetett.Rendeltem Erhardtól ilyen tömítést. Vasárnap nekiálltam és szétszedtem. Szépen megpucoltam,és az új tömítéssel visszaraktam! A régi tömítés teljesen meg volt keményedve.
Sajnos a cicergő hang megmaradt,de az olajszivárgás megszűnt legalább.
Most mehetek tovább,h mi az :(

 

A következő blog bejegyzés az ültetés lesz,de addig is át kellett alakítanom a kapubejárómat :) Mindent a kocsiért :)))) Képeket természetesen már csak a kész állapotról tudok feltenni,mert megint elfelejtettem lefényképezni,hogy milyen volt és milyen lett :( na de a lényeg,hogy kész!
És simán beállok az ültetett géppel is. Orral és tolatva is. Eddig ültetés nélkül is csak tolatva lehetett,és ha orral kellett rá álnom az aknára,külön fadeszkákkal kellett kipótolnom a feljárót :) Ez már a múlt!
Képek hamarosan!

 
>> Tuning és extraValeRossi46 // Alfa 159 1.9JTDm SW Black Pearl // 2014-09-13

Azzal kezdeném,hogy végre nem felejtettem el képeket csinálni :D

Még a nyáron vettem kublik cartárstól Apex ültető szettet,és egy Ti kormányt. Szinte új állapotban volt mind a kettő! Kormányt mindjárt nála kicseréltük :) az övéből ki,az enyémbe meg be :D Gyönyörű,ergonomikus,kézreálló...nagyon szép állapotban van,semmi kopás.Imádom!

Na és akkor az ültetés..régóta szerettem volna már kicsit megültetni,bár eddig sem volt túl magasan. Óva intettek,hogy felakadok majd mindenhol,leér az alja stb..de a szív döntött a józan ész ellen. Amióta autóm van mindig szerettem volna leültetni..csak mindig kimaradt. Most végre ez is valóra vált. Látványosan lejjebb lett az eleje a gépnek,de hátul nem ült annyira le mint gondoltam. Ott csak 1-1,5 cm-t ült meg. de végül is elég. DE elől...pont ívnél van a gumi :)
Nyáron elkezdett kopogni bal elől valami,és egyre idegesítőbb lett. Gondoltam,mikor rugót cserélünk,akkor mindjárt azt is megszüntetjük,csak tudni kéne mi kopog. Pityukoma segítségét kértem,hogy nézzük át. Rángattuk,feszegettük és arra jutottunk,hogy a bal felső lengőkar lóg. Bár nem volt egyértelmű,de a jelek arra mutattak. Na gyors alkatrész rendelés,de ha már bal felső,akkor mindjárt a jobb felsőt is cserélném. Így mind a kettő új. Ja és tényleg a balos kopogott. ( Köszi itt is Pityukoma ).
Tehát leültetve,új lengőkarokkal szelem az utakat :)

Tapasztalat: Lengéscsillapító porvédőgumija alatt van egy műanyag,ami a gumit a helyén tartja. Na ez mind a kettőnél darabokra volt törve. Tehát ha valakinek rugót kell cserélni,nem árt ilyet is beszerezni. Nekem nem volt,de remélem nem lesz gond. Képeken mellékelem. (1.KÉP)