Blog
Már nagyon nagyon régóta( Kb:. 10 évesen :) ) kiszúrtam ezt a típust és első látásra szerelem volt! :) Akkor elhatároztam hogy ha lesz autóm ő lesz az első (Sajna nem így történt, de ő az első papíros autóm) végül is sok keresgetés nézegetés után rátaláltam, még be sem indítottam de már eldöntöttem hogy megveszem.





Marklarnál találtam 1 gyári hátsó kipuf dobot amit meg vettem majd a végét át hegesztettem az enyémre


Sok időm sajna nem volt az elmúlt időben, hogy foglalkozzak az Alfával, de most 2 vizsga között kicsit átnéztük.
- Olaj utántöltés (Selenia 10w40)
- Spuri motoradalék
- Váltóolaj utántöltés (Tutela CS Speed)
KM: 96.210

Ha szerviz, akkor valami esik, vagy eső vagy hó.
Olaj, olajszűrő és a szokásosokon kívül javítva a KH a helyzethelzőben, pótolva lett a kipufogó rögzítő így nem zörög, működik ismét a csomagtér világítás és a tolatólámpa.

Hát eljött az ideje az olajcserének is...
Az olajjal egyetemben cserére került az olajszűrő, levegő szűrő és a pollen szűrő is...
Pár napja, az új aksi ellenére néha nem akart indulni a gépsas :( sajna a blendixet is cserélni kellett remélem most egy darabig nem lesz vele probléma (Bosch-t kapott)
Tegnap megakadt a szemem az első stabszilenten. Miután kijöttek az alsó lengőkarok, jól láthatóak lettek. A látványt gondolat követte, cserélni kéne ezt is, mert vagy tíz éves. (Mint kiderült 99-es gyártmány volt, Phontól származik a segédalvázzal együtt.) Normális esetben ehhez le kell szedni a bölcsőt.
Ma bementem a helyi kereskedésbe rendelni. A meglepetés ekkor ért, mert találtak a polcon két darab gyárit, meg is vettem azonnal. Hazatérvén neki is ugrottam a projektnek.
Az egy dolog, hogy le kellett venni a segédalvázat a karosszériával összekötő lemezt (pár csavar) és ki kellet tekerni a bilincset tartó két-két csavart. A küzdelem érdemi része ez után következett. A stabrúd a formája miatt ugye nem jön ki a helyéről, így a szilentet kell lehúzni róla. A bilincs gyárilag össze van préselve, emiatt szorít. A gumi kikeményedve, meg se moccan. Egy órányi küzdelem és egy sör után taktikát váltottam. A bilincset kellene valahogy kinyitni. Fúrás szóba se jöhet, nincs hely hozzá. Két tartócsavar vissza, csak úgy lazán. Üthető fejű csavarhúzó a két lemez közé és hajrá. Kb. az ötödik ütésre enged az első sajtolás. A hátsóhoz nem férni hozzá. A gumi természetesen annyira merev, hogy a megnyitott bilinccsel sem lehet megmozdítani a stabrúdon. A bilincset szétfeszítve és a klasszikus, piros feszítővasat bevetve a bal oldalon sikerül lefeszíteni a gumiról az immáron szétnyitott bilincset. Hurrá, irány a a jobb oldal.
Ott egyszerűbb a helyzet, mert jobban hozzáférni. A bilincs mindkét felét sikerül szétnyitni.
Ez eddig bő két óra...
A jobb oldalit megpróbáltam visszatenni. Nos a csavarok berakása nem kis feladat. Az egész hóbelevancot nagyon hátra kell nyomni, a tűzfal és a kormányművet védő borítás nagyon útban van. (Pajszer használata erősen ajánlott, csak így már három kéz kell. Egy a pajszer, egy a csavar, egy meg a bilincs lyukra feszegetéséhez, illetve a felette lévő borítás felemeléséhez.) Egy óra alatt vissza is raktam. Egy apró gond, a bilincset gyárilag összefogó sajtolást nem távolítottam el rendesen, így felfekszik és nem szorítja rendesen a szilentet. Majd holnap, mára ez a három és fél óra elég volt. A technika már adott, egy óra elég lesz.
Ja, a lengőkarok nagyon szépek lettek, még a kutya is bejött megnézni.
A holnap története.












Miután teljesen ki lett lakatolva ki kellet szigetelni. Sajnos a gyári szigetelést már nem lehetett már vissza tenni mert ahány szór megfogtam annyiszor eltört, elszakadt. 1 nap alatt be is szabdaltam .

Szóval mentem, s csak mentem. De nem sokáig :/
Elkezdte csipegetni ismét a vizet. Füstölgött is... Június 22. éig bírta. Ismét Jani.
Itt kiderült , hogy az előző K.O. nem úszhahtó meg a henger fej síkolásal, és tömítés cserével... Még egy persely K.O. lett. Dugó sem volt valami fényes állapotban. Még jó, hogy addigra meg volt már az SW. Volt mivel járnom.
December 20. lett, hogy elkészült. Kisebb vagyonomba került ismét...


Várpalotán jártam Csöriéknél. Kapott az Autó egy új stabrudat és egy balos féltengely gumiharangot a szakadt helyett, ami még a gumicserekor tűnt fel Tottinak.
Ja igen, meggondoltuk magunkat, és már nem eladó az Alfa. :)