Blog

Meg volt az első szerelés. Az intercooler utáni turbócső szétrepedt, ami sajnos a mai világban nem meglepő, ezek a gumi alkatrészek nem túl tartósak. Az első hosszabb út volt, és feltűnt, hogy füstöl, és a comp is szerintem kicsit magas fogyasztást mutatott. Aztán mikor odaértünk, apósom kíváncsi volt a motorjára (már ami látszik belőle), akkor vettük észre, hogy van egy kis olaj az akksi tetején. Addig nézegettük ott a dolgokat, hogy észrevettük végül a gumicső belső oldalán a már 3-4 cm-es hasadást. Még szerencse, hogy apósomnál minden van, ki is vágtuk a hibás darabot, és bekerült a helyére egy szilikon könyök. Na jó nincs minden, mert egyenes csőből éppen csak 60as volt (55 helyett), és azt inkább nem raktuk rá, nem biztos, hogy megfogta volna a bilincs. Utólag érthető az a hang is, amit már előzőleg hallottam a héten, de betudtam annak, hogy turbós az autó :)

 
>> AutóápolásTentacle // Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 16V m-Jet // 2012-06-21

A feleségem elvitte az autót egy kárpit tisztítással egybekötött nagytakarításra, mert nagyon nem volt kellemes szag az utastérben. Nagyon nem volt olcsó, de megérte, a dohányszag teljesen eltűnt, és minden tiszta lett, csak a vegyszer szagát érezni még picit.
Az ózonos kezelés pedig teljesen le is fertőtlenítette a belteret.

 
>> AutóápolásFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2012-06-25

A szokasos holland Alfa-csoda olajat isment megkapta a vas. Egyre profibban megy az olajcsere, szereztem egy masik emelot is es egy olajjeereszto talat is az esemeny elott:)

A nap masik feladata a lampa restauralasa volt, amit az elobbi blogbejegyzesemben leirtak szerint sikerult szepen osszekarcolni, hogy kb nem is lehetett mar atlatni rajta.

Ehhez a Turtle Wax Headlight Restorer termeket hasznaltam. Eleg durva sikalasba torkollott a muvelet a kis csiszololapkakkal amit adtak hozza. Azert sokkal jobban nez ki az egesz, de persze nem olyan mint egy teljesen uj lampabura. Igazabol itt a keszlethez adott Clarifying compound az igazi asz.

Meglatasom szerint a 3M ugyanezt a celt szolgalo termekcsomagja hatekonyabb lehet, mivel ott a furoba illesztett csiszolofejek sebessege gyorsabb nem is beszelve a polirozasrol.
De ennek ellenere nem bantam meg, hogy a Turtle Wax-ot valasztottam, csak bebizonyosodott bennem, hogy legalabb egy kisebb polirozogep azert hasznos a haztartasban :D

km allas: 212600 km

kovetkezo lepes: muszaki vizsga, bal felso lengokar csere, a bal hatso tengely (?) meg mindig "zakatol" es a helyzetjelzok folyamatosan kiegnek igy lehet hogy ott ledesites lesz a moka vege.

>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive // 2012-06-25

Tegnap felkerült az új formátumú (alumínium) négylevelú lóhere. Szép alumínium háromszög alapra került a zöld négylevelű lóhere. Jó újítás, mert így az acélkék színhez is jól megy embléma.

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-06-25

Ma arra eszméltem, h unatkozok. Ez ellen gyorsan tennem kellet valamit, kimentem hát a kocsihoz és mélyen elgondolkoztam. Elgondolkoztam azon, h mi hiányzik. Elég sok dolog eszembe jutott, ezért gyorsan bontottam is egy sört, a nagy rémületre, majd újra elkezdtem gondolkozni azon, hogy mit lehetne összehozni abból, ami itthon van. Kimozdulni nagyon nem volt kedvem ma. Rájöttem, h vannak valahol hátra rugóim, amik két centit ültetnek. Hamar elő is túrtam őket a titkos helyemről, de mikor szemügyre vettem, bizony feltűnt, h rájuk férne némi ápolgatás. A garázsban találtam egy bontatlan hammeriteot és csiszolópapírt. Tudtam mit kell tennem:D
Miközben vígan csiszolgattam a rugókat, eszembe jutott, hogy valamikor nagyon régen, egy messzi-messzi galaxisban tákoltam egy toronymerevítőt, ami ugyan a feladatát ellátta, de szép az nagyon nem volt. Mivel azt régen többször is hangoztattam, hogy bétaverzió, így adott volt az ötlet, hogy elkészüljön egy szebb és jobb belőle. A rugók festése után körülnéztem a tuják alatt, ahol találtam is megfelelő mennyiségű és anyagú csövet., a garázsban meg már tűkön ültek a szerszámok, várva egy kis barkácsolást. Először teljesen átgondoltam, hogy mi kell nekem. Legalább 2 helyen legyen letalpalva, az utólagos feszítés lehetőségét kihagytam, pedig volt ellenmenetes szár is, anya is (régi, rossz kormányösszekötő), amit használni lehetett volna, de egyszerű dolgot akartam, kinézetre is, elkészítésre is. Ezután következett a mérés és darabolás, majd a hegesztés. Na itt már a legutolsó melós is irigykedve jegyzetelt volna, olyanokat mondtam, de a ráolvasás hatásos volt, sikerült mindent viszonylag pontosan összevarrni. Mivel az utólagos feszítés lehetőségét elvetettem, ezért ügyeskedni kellett a méretezéssel. Ezt az autó elejének a felemelésével (ugye a tornyok teteje távolodik egymástól, ha nincs rajtuk teher), és az egész merevítő pár milliméterrel nagyobbra hagyásával oldottam meg. Ez a berakáskor picit visszaütött, de nem volt belőle probléma, megvan a felrakás sorrendje. Végül a kész munkadarab az utolsó próba után festést is kapott, a felnik festékéből még pont maradt annyi fekete metál, amennyi kellett. És amiben különbözik az első próbálkozástól: két helyen van talpalva, a hegesztések egy fokkal jobbak, és le van festve:D Költség nem volt, minden volt itthon.

>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2012-06-24

Mostanában nem vagyok olyan autóbuzi, mint régebben. Begyűr maga alá az autósok ellen irányuló állami utálat, vagy valami hasonló oka lehet. Mostanában már azon is elgondolkoztam, hogy mégis eladom valakinek Lolát, aki jobban kihasználná, és nem csak garázsban tartaná, hogy csendben elöregedjen.
Majd az a gondolat ütött szöget a fejembe, hogy talán plusz két henger és plusz egy liter visszahozná a régi rajongásomat. Na de ki az aki szőrén elcserélné a Maseratiját egy Alfára? :)
Aztán ma, jó hosszú kihagyás után elmentünk a fiúkkal egy autós kirándulásra, és helyreállt a világkép. Sokat segített ebben, hogy egy etapra kipróbáltam a 3.0 V6 24V Spidert és rájöttem, mennyire különbözhet két V6 is. Nem azt a 200 köbcit vagy 20 Le-rőt érezni főleg. Ez a motor sokkal jobban hasonlít a 147 GTA-k vagy a 3.2 GT-k viselkedésére, hangfekvésére. Finoman, határozottan lendületesen kezd bele a gyorsításba. A motor orgánuma is hasonló, szép, teli, gazdag hangzású, olaszos igazi motorhang. Lola meg nem ilyen. Gondolkodás nélkül kibassza alólad a széket, megfogja a grabancot és nekitol a falnak. Közben ordas szívóhanggal fejeli meg a fenti motorhangot. Egy udvariatlan geci.
Eközben olajat egyáltalán nem eszik, benzinből is épp hogy 12 litert elcsipeget (idén eddig rendre meglepett, hogy mennyit elmegyünk egy tankolással). A múltheti váltókar nyikorgás is megszűnt, csak a csomagtérajtó zsanérja és a motorház zárja kíván némi zsírzást.
Szóval hova ennél jobb hobbiautó?

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-06-24

Balatonfüredről hazafelé, először azt vettem észre, hogy nagyobb gázadásnál csúnyán kormolunk, ami nem megszokott. Aztán Zámoly felé bekóstolt egy Altea, gondoltam hadd szóljon, de ekkor már a kormon kívül süvítést is hallottam, mikor a fordulatszám elérte a 2000-et, szóval Altea elment én meg visszavettem a tempót és hazagurultam a kocsival. Itthon aláfeküdtem és az alsó turbócsövön megtaláltam a bűnöst, kb. 1 centis a szakadás rajta. Egyelőre a kocsi a garázsban várja az alkatrészt.
--------------------
Gyorsan csak Bárdiból tudtam szerezni utángyártottat, ami természetesen rövidebb volt a kelleténél. (RAPRO márka) Szerencsére Andrásnál volt tartalékba, most azzal lett megoldva.

>> Szervizmarton505 // Alfa 156 Sportwagon // 2012-06-24

Két szerelő után egy biztosíték kicserélésev megoldottam a ventilátor problémámat...

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2012-06-02

Megint esett, de megint nagyon jó volt. :-)

 

121.800km
-teljes szervó olaj csere+tartály és szűrő tisztítás!