Blog
Visszakerültek az ajtókárpitok...
Ha már szét volt burítva az egész, kibitumeneztem az ajtók belsejét Sika MultiSeal szalaggal.
Megreparáltam még a csomagtérajtó egyik rugós kidobó pöckét. Ismét működik mindkettő :)
Légszűrő és pollenszűrő csere, klíma fertőtlenítés.
Egy cartárs kérdezett a vezérléscseréről. Úgy gondolom az információk később, mások számára is hasznosak lehetnek, ezért megörökítettem egy blogbejegyzés formájában.
A vezérműszíj-szett kérdéshez: Én Dayco (olasz, gyári) szíjat használok, ezt sokan (pl. Erhard) is dícsérik. MINDEN vezérléscserekor cserélj vízpumpát. Vezérléscsere biztonsági okokból 60ekm-ként. (NE ezen spóroljunk.) A görgőknél nem a márka számít, hanem a valós minőség. Erhard boltos és tapasztalatból tudja melyik a jó, úgyhogy érdemes nála venni. (A fémgörgősök a jobbak, egyébként. Csak ne INA fake legyen IMA felirattal...) A vezérlésszettben NINCS benne a hosszbordás-szíj, ezt is érdemes egyúttal cserélni. Ennek a szíjnak is van külön feszítő- és vezetőgörgője, az is legyen cserélve. 200ekm-nél a hosszbordás gumibelsejű szíjtárcsáját is illik cserélni. (Ha elöregszik, elszakad az ékszíj, ami akár a vezérlést is bánthatja, az pedig a motor belsejét. Ezek nagyon fontos részei a 156 karbantartásának. ...és ha már 156 karbantartás: Még valamit érdemes kicserélni: a főtengely-jeladót. (10eFt cserével.) Lásd. legutóbbi blogbejegyzésem.
Ha már úgyis lent van a hosszbordás szíj, érdemes elgondolkodni a generátor felújíttatásán is. (Erről írtam már korábban.) Főleg 200ekm-hez közelítve.
Olaj és légszűrőcsere: 10ekm-enként. Olajból JTD-nél pl. a Selénia WR Diesel (5W40) a jó választás, ebből egy 5 literes kanna optimális. Emellett a Liqui Moly TopTec 4100 is ajánlott. Update: Az LM Synthoil 5W40 még jobb választás.
A márkás olajszűrők valószínüleg mind megfelelnek a célnak pl. MANN, Bosch, Purflux.
Légszűrőből én a MANN-t preferálom, mert bár ez a legdrágább, ezen kívül-belül van egy stabil fémpalást, ami miatt jobb a szűrő tartása, nem deformálódik a szűrőházban, pl. pára hatására. Szűrésben valószínüleg az olcsóbbak (pl. Tecnocar) is ugyanolyan jók, de ezekben csak belül van egy gyengébb merevítés.
Update: Az AB Filter (abfilter.pl) WFP-516.11 típusú szűrője is duplán merevített, ráadásul ennek az alsó fele zárt, így egy "hibalehetőséggel" kevesebb.
Egy érdekes link Selénia olajok viszkozitásáról -20°C-on
Olajok viszkozitása -20°C-on
Üzemanyagszűrő-csere: 10-20ekm-enként. Ez szerintem (és CR-specialista szakik szerint is) függ az országtól is, ahol az autót használod. Mo-n pl. gyakrabban érdemes cserélni. Csakis márkásra (NEM sajátmárkásra). Preferált: Gyári, MANN, UFI.
200e körül aktuálissá válhat a kuplung- és kettőstömegű-csere (140e+mdíj), valamint az ékszíjtárcsa cseréje (20e+mdíj).
Fontos legkésőbb ilyenkor a hosszbordásszíj-szíjtárcsáját is cserélni, mert elöregszik benne a gumi és kettéválhat.
A - másik blogbejegyzésben leírt - főtengely-jeladót is érdemes egyúttal cserélni. Sok bosszúságot meg lehet ezzel a lépéssel is spórolni.
Klímahűtő,klímacsövek,intercooler,felső turbócső csere.
A Kuponvilág.hu jóvoltából sikerült elcsípnem egy igazán szuper akciót, teljes polírozást 8000 valahány forintért mindösszesen, amint a Velox autómosó végzett el. Amióta megvan a kocsi azóta szerettem volna políroztatni, csak valahogy sosem jutottam el addig, mindig volt másra költeni, de ezt az ajánlatot nem lehetett kihagyni :) Emellé még kértem egy teljes belső takarítást műanyagápolással. Mind a külső, mind a belső munkák nagyon szépen sikerültek, elégedett vagyok. Még egy waxolás van hátra, amit a közeljövőben magam tervezem végrehajtani.
Mivel a héten esős volt az idő hétvégén szépen lemostam a kocsit :)
Update: a waxolás is megtörtént, Turtle Wax :)




Ha már itt a hosszú hétvége, gondoltam hasznosan töltöm, és kicsit rendbe rakok a kocsin egy két dolgot.
Kezdésnek mindkét oldalt leszedtem a visszapillantó tükröt, mivel egyiket sem tudtam belülről állítani. Gondoltam utána járok kicsit. Miután szétkaptam őket, rögtön láttam, hogy a mozgatásukért felelős bowdenek be vannak állva. Türelem játék volt, de sikerült mindegyiket életre lehelnem. Egy kis fáradt olajjal kenegettem őket, és addig játszottam velük még jók nem lettek. Most már mindkét oldalt tudom állítani a tükröket belülről :)
Következő teendőm az anyós üléssel akadt. El volt szakadva kicsit. Kiszedtem a komplett ülést, hogy jobban hozzá lehessen férni. Én ugyan varrni nem tudok, de az édesanyám igen :D Nem mondom, h gyári lett, de jó lett :)
Ha már így kikaptam az ülést, csináltam egy belső nagytakarítást. Mivel lendületbe voltam, gyorsan le is mostam az egészet, majd viaszos kefével átdörzsöltem Morgót. Nagyon szép lett :)




Kötelező cseréken túl estünk: motorolaj, fékolaj, olajszűrő, benzin szűrő, légszűrő, fékbetétek, váltóolaj. Motor, fék és váltóolaj is egyaránt jó minőségű Castrol olajok voltak. Csere óta 300km-t elmentem. Ami volt kis füstölése a kocsinak, az enyhébb lett :)
Féktárcsák még egy 10000-et kibírnak, azok akkor lesznek cserélve.
Összességében nagyon olcsón megúsztam az egészet :P
Megpróbáltam Halesz téli kerekének segítségével demonstrálni, hogy milyen is lenne a V6 grafit színű felnivel. Nem igazán jött be a sötét szín, illetve az is problémát okozott, hogy a nagy 330-as fékere nem lehet feltenni a sima 17-es GT felnit, maximum csak odafogatni lazán egy csavarral, de forgatni tilos!. Így az az ötlet sem jött be, hogy Zsolti kerekein marad a gépszörny, amíg én lefényeztetem a gyári 7,5x17-es kereket. Marad az ezüst szín, ami így kipróbálva talán jobban is tetszik. Esetleg, majd egy jó cserekerékkel még megkísérlem a fényeztetést, de biztosan nem sötét grafit színre, inkább olyanra, mint amilyen a Q2 alu tükörháza volt. :-)






