Blog
nem ertem hogyan, de ilyen szep egyforma hosszu csikokat hagyott a kocsim magamogott, pedig nem is sperdifis es egyedul ultem benne, azaz feloldalraterhelve. nem igazan gumiegetes volt a cel, inkabb csak egy ideges elindulas volt, mert a ciganyok teblaboltak elottem es igy zavartam szet oket

Ettől most agyf@szt kaptam. Kuplungcserét igyekeztem beütemezni a közeljövőben, de az égiek beintettek. Úgy indult az egész, hogy még katalizátorcsere előtt az autó elkezdte dobálgatni a P0300-as és p0304-es hibát. Lényegében ugyanaz, csak az előbbi egy általános gyújtáskimaradás, míg az utóbbi már a kérdéses henger számára is utal. A tünetek: az autó ereje elmegy, mint mondjuk egy vírusos hasmenés 3. napján, alapjáraton érezni, hogy egyenetlenül jár a motor, picit rángatja a kasztnit és a fordulatszám is ingadozik. Ehhez jön hozzá, hogy a kipufogás kicsit durrogós, pöfögős. Szóval van épp annyi tünet, hogy érezd, gond van. András bácsi-tól kaptam ötleteket, hogy csekkoljam a gyújtást. Kapóra jött egy hirdetés itt az oldalon alkatrészekkel kapcsolatban, így jutottam el tzoli155 kollégához, akit örülök, hogy megismerhettem. Segítőkészsége leírhatatlan. Volt trafója és injektora is, amiket ott helyben kipróbáltunk, de sajnos nem ezek okozták a galibát. Itt érkezett el a mélypont, mert sejtettük, hogy nagyobb a baj. Tegnap átvittem az autót Csörihez, mert itt már megállt a maszek tudomány. Kompressziómérés után hamar kiderült, hogy a kérdéses 4. hengerben kisebb a kompresszió, mint mondjuk egy felrázott kólásüvegben. Valszeg valami szelepprobléma lesz. Ekkor már biztossá vált, hogy nagyobb műtét következik, de szétszedés nélkül ugye nem lehet megmondani pontosan mire is számítsak. A közeljövőben várok Csöri hívására, addig meg imádkozom, hogy a ráfordítandó összeg a lehető legalacsonyabb legyen... Jó lenne eljutni Komáromba, de ez a legatyásodástól is függ majd. Ha túl magas lesz az összeg, azon is agyalnom kell majd, hogy honnan teremtem elő :/
No, megtört a jég.... A vétel után négy nappal szerelni kellett az autót :D
Tehát lent maradt a jobbos ablakom. Teljesen lent. Este nyolckor.
Ajtó nyitás-csukáskor sem moccant.
Egy darabig próbáltam az üvegbe kapaszkodva rásegíteni, a gombot nyomogatni 10 másodpercig, ki-bezárni. De nem mozdult.
Vételkor az előző tulaj mondta, hogy néha ez vacakol és ajtónyitáskor nem rántja le az üveget egy centit. Ilyenkor nyitott ajtónál lefele kell mozdítani az üveget, utána felmegy.
Kivéve most, mert leglent maradt, és nem tudtam rajta moccintani semerre :)
Egyébként is egy picivel lassabban és mélyebb hangon, erőlködve operál(t) a jobbos ablakemelőmotor.
Tehát levettem az ajtókárpitot. A csavarhúzónyomokból, hiányzó csavarokból, és a hiányzó zajszigetelésből úgy látszik jártak itt már előttem.
Levett kárpitnál sem tudtam sokkal többet tenni, széthúztam-összedugtam a csatlakozókat, mozgattam a kábeleket, próbáltam alulról emelni az üveget, de semmi.
Lett egy olyan ötletem, hogy adok direktbe 12V-ot a motornak. A csatlakozóján két vastagabb és négy vékonyabb kábel található. A két vastagabbhoz a delejt érintve nem történt semmi, polarítást váltva szintén semmi. Tovább ezzel nem játszottam.
Az ablakgomb lenyomásakor kattan egy relé az ajtóban levő vezérlődobozban, felhúzáskor nem.
Ki akartam deríteni, hogy az ablakemelőmotor, vagy a vezérlője szórakozik-e... így szétszedtem az egyébként jól működő balos ajtót is.
A kárpit levételekor le kellett húznom az ablakemelő-tükörállító kapcsolók alatt levő dobozt. Ezt visszadugva jött a meglepetés, ugyanis gombnyomásra az eddig lent lakó balos ablak morgolódva felkúszott a helyére. Viszont utána ismét nem akart lefele indulni.
No ezután levettem a balos ajtó ablakvezérlő elektronikáját és rádugtam a jobb oldalira.
Nem javult meg.
Jobban megnézve a balos dobozon SW13 felirat van, míg a jobboson SW15. Írkálnak neten bizonyos bugos ablakemelő verziókról...
Egy darabig még próbálkoztam a jobb ablakkal, de nem akar magára találni. Ha el is indul lefele, felfele nem megy amíg nem kap egy kis noszogatást, ajtó ki-becsukást.
Naszóval összegezve a jelenlegi szitut:
- balos ablak jól megy.
- jobbos ablak ajtónyitáskor leenged egy centit, csukáskor nem emel vissza.
- jobbos ablak gombbal működtetése esetleges, ha megy is morgolódik, erőlködik a motor.
- ha nyitás után megnyomom a jobbos üveget lefele és becsukom az ajtót akkor viszont visszamászik a helyére.
Help!



2012.05.12. 146323km
Ismét ráakadtam az elődöm gányolásaira
1. A jobb első halogén helyzetjelző(5w) helyére beeröltetett egy sima (2w) bajonetes
izzót. Fogóval kellett kitépnem.
2. A pollenszűrő bele volt gyűrve a helyére.
Még kicseréltem a vízhőfokműszer háttérvilágítását.


2012.05.08. 146115 km
Alul végig volt repedve a szélvédőm,nemrég pedig pont szembe kaptam egy kavicsot .
Kénytelen voltam cseréltetni, hamarosan itt a műszaki vizsga.
A régi vászontető a korábbi felvágás és javítás után már elég csúnyán nézett ki. Sikerült szereznem egy bontott, de nagyon jó állapotú cseredarabot.
Az első 4 képen látható az új állapot és az 5. képen a csere előtti még csúnya tetővel.





A klíma nem hűt!!! Még egy hónapja sincs, hogy fel lett töltve - gondoltam a hosszú kereskedésben való "állóüzem" alaltt elillant. Hát nem! Ereszt valahol!
Másrészt bemondta az unalmast a következő izzítógyertya is. Még jó, hogy nyár van...vagyis lesz mindjárt.
Költség még nincs, de attól tartok lesz. A napokban mindenesetre kiderül.
Két hét múlva AlfaCity! Elkapott a takarítási mánia, csak most nem a lakásban: 6 órán át subickoltam a vasat. Külső mosás, porszívózás, kárpittisztítás, műszerfalápolás, felnipucolás...ja, és végre leszedtem a kereskedésben felrakott reklámmatricákat. A köcsögök pont az oldalsó index alá rakták, holott oda a kígyó kerül, amint megveszem AlfaCity-ben.
Ha már a műhelyben voltam és megérkezett a várvavárt led-sor is, felraktuk és bekötöttük. A 159 lámpabetéte alatt pont van egy félcentis rés. Ide lett berakva a ledsor. Szerintem állat lett.


A klíma nem hűt, csak langyos fuvallat jön belőle, a hőség pedig idejekorán tombol. Csak hogy érzékelhető kegyen: május 1, 32 fok, a gyerkőcökkel megyünk a strandra.
Csabi haverom gyorsan beizzította a klímás haverját, hogy még a strand előtt fel legyen töltve a klíma. Majd 1 évet állt a kereskedésben - rám várva - állítólag ilyenkor el szokott szelelni a gáz. A feltötés kb. 10 - 15 perc volt. Most működik, hűt rendesen, bár, eléggé zúg...gyanúsan hanos.