Blog
Mint sokaknak nekem is szétesett a tükröm belseje.A befordító feszítőről leeset a körmös biztosító alátét.Na két módszert is találtam a javításra.Mivel potom pénzért vettem két tükröt(6K/pár) ,ami kívül ronda volt így volt belső csere alap.
Szétszedés 1:Alul van egy kis szerviznyílás ezen be lehet nyúlni és a fülekből négyet ki lehet akasztani.Ez igazából akkor működik jól,ha a műanyag még nincs elöregedve ,különben könnyen törik.Tehát lukon keresztül,csak jó állapotú műanyagnál érdemes munkálkodni.Ha a négy fül kiakadt utána már kifordithaó ekkor kiakad a másik négy fül is.Ha ez rizikós akkor 2. megoldást javaslom!
Szétszedés 2:Leszedjük a tartó háromszöget.Utána a mechanikát ezen a részen egy csavar tartja csillag csavarhúzó kell hozzá.Ez után jön a tükör felőli oldal.A tükröt elforgatjuk úgy,hogy a felfogás felőli oldal teljesen benyomjuk és a külső rész teljesek kijöjjön.Ehhez a megoldáshoz egy ínbuszhoz hasonlóan, meghajtott csavarhúzó kell mint célszerszám.Ez nem okoz senkinek gondot egy tescos csavarhúzót átalakítunk és kész:)Evvel benyúlunk a tükörlap alá és a tükörlap mellett a külső oldalon hozzá is férünk a mechanikát tartó másik csavarhoz.Ez után egybe kihúzható a mechanika a tükrös oldalon.Ha kint van már könnyen oldhatok a fülek.Berakjuk a csere mechanikát rögzítjük a két csavart és ez után vissza pattintjuk a tükörlapot.Kész is vagyunk!:)
Én javaslom a 2-es megoldást sokkal gyorsabb és biztonságosabb.Jó szórakozást hozzá!

Sikeres vizsgát tettünk ma! Habááár napfényre került egy két fincsi dolog :) Na mind1 legalább van mire költeni :)
Km: 94.780
Eltelt az 5 év a legutóbbi vezérlés csere óta, így esedékessé vált a dolog. Albaalkatrésztől rendeltem a cuccot (vezérlés szett + vízpumpa), minden simán ment.
Miután leszedtük a régit, látszott rajta ugyan a kopás, de amúgy bírta volna még egy jó darabig. Persze a vezérléssel nem játszunk: ha eljön az idő, cseréljük.
Ha már arra jártunk, ékszíj csere is megtörtént, valamint olaj+szűrő csere is.
Költségeket nehéz összeadni, mert már korábban megrendeltem az alkatrészeket, de azért megpróbálom...:
Vezérlés: 25.200
Vízpumpa: 8.500
Ékszíj + olajszűrő: 5.500
Olaj: nem tudom, kb. 7.500-10.000 (régebben vettem, amikor accciós volt)
Azt azért megjegyzem, hogy sikerült elég olcsón hozzájutnom a dolgokhoz... pl. jelentős alkudozással az alkatrész-kereskedőnél :-)





Megtréfált a kicsike.. :) Még szerencse, hogy épp egy hosszabb út előtti városi poroszkálás közepette..
Szóval már pár napja elkezdte hallatni a hangját, de csak reggel, hűvösebb időben. Mindenesetre idegesítő volt, tudtam hogy valamit cserélni kell.
Viszont tényleg csak pár napig bírta ezt az állapotot, szóval gyors lefolyású volt. Nem tudom közrejátszott-e az, hogy Péntek délután azért kellemesen meghajtottam a kicsikét.. :)
Szombaton egy jobb kanyar után, olyan hangot hallottam, mintha egy nagy faág beszorult volna az autó alá, de nem az volt, hanem a hosszbordás szíj széléből már levált egy 0,5 mm-es csík és az adta ezt a hangot. Nem tudtam mire vélni a dolgot, mármint hogy a szíjjal van csak a gond, vagy mással. A nyikorgásra visszagondolva gyanítottam hogy nem az lesz csak a gond.
Levágtam hát a szíjat, és legurultam szervo nélkül a műhelybe.
Ma meglett a diagnózis, a feszítővel volt a gond. Úgyhogy görgők, feszítő, és szíjcsere. No meg egy féltengely gumiharang..
Olasz autóbontóból szereztem első ablaktörlő motort amit pénteken a szerelő be is épített.Így most műszakilag rendben van a kocsi.Jöhetnek a gumik és felni.
Támadt egy gondolatom: mennyit lehet elmenni egy tankkal? Nu, próbáljuk ki. Teletankoltam a gépet, amit szó szerint kell érteni. Látszott a gázolaj teteje a beöntőnyílásban :-) Ez nagyjából ötvenpár liter üzemanyag, Hivatalosan 51 literes a tank, de meg lehet fejelni pár decivel. Nos, tank tele, számláló lenulláz és hajrá!
Mivel nem úgy terveztem, hogy körözgetni fogok a megyében, hanem ugyanúgy használom a gépet, mint szoktam, ezért több mint egy hónapig tartott kikocsikázni a lét. De nem is az volt a terv, hogy minél előbb kifogyasszuk a tankot.
A használatról: nagyrészt munkába járás, fele-fele lakott terület és országút. Autópályát ritkán használok, a teszt alatt sem mentem rajta egy métert se.
Vezetési stílus: átlagostól egy picit dinamikusabb. Haladós, de nem őrültködős, nagy százalékban szabálykövető. Néha egy-egy elrúgás, kikormolás előfordul, de mivel a büntetési tételek elég masszívak, így csak ritkán van vadulás. A dízel amúgy sem szereti a taposást, 3000 környékén elváltogatok, bár ilyenkor a turbó már teljes gőzzel tölt, tehát haladunk :-)
Tehát megy a teszt. Ugyanúgy történik minden, mint egyébként, csak sűrűbben nézem a mutatót. Amit már tapasztaltam, és gondolom más is, hogy a „fél” jelzésig rettenet lassan megy le a mutató. Szűk 600 kilométert mentem el a fél tank jelzésig! Ez 4 literes fogyasztás lenne. De ezután megindult lefelé. 845 kilométernél tartottam, amikor kivillant a szegénységjelző. Várható volt, mert a mutató már elhagyta az első osztást. Ekkor bekészítettem egy öt literes kannában anyagot, ha esetleg végigmenne a teszt :-) Szóval 845-nél jelzés, még mehetünk. Próbáltam ugyanúgy vezetni, de a sárga lámpácska virítása nem hagyott nyugodni. Félig tudatosan, félig tudat alatt visszavettem a tempót. 860, 870, még mindig megy. Most már tudatosan mentem lassabban, de nem az eredmény miatt, hanem ha kifogy az üzemanyag biztonságosan meg tudjak állni. 890. Még mindig megy, bár a mutató teljesen lehasalt. Bármelyik pillanatban megállhat.
Elértük a bűvös 900-at. Félreálltam. Nem tudom, mennyit mehetett volna még, valószínűleg nem sokat. A mutató feküdt, a lámpácska gonoszul vigyorgott. Leállítottam a gépet, és hátraballagtam a kannáért. Úgy döntöttem pár kilométerért nem hagyom lelevegősödni a rendszert.
Összegzés: 900 kilométer egy tankkal (ötvenegykétliter) ez 5,8, 5,9-es fogyasztás. Ebből 600-at, azaz a kétharmadát a fél tank jelzésig tettem meg. A sárga lámpával 55 km.-t tettem meg. Ez 3-4 liter körül van.
A történethez hozzátartozik, hogy egy flakon kék spuri volt a telitankhoz öntve.
Ez egy jó teszt volt, de most Komáromra készülünk. Autópálya, telitank, takarítás :-)
Ezek is tavalyi témák még, csak megfeledkeztem felrakni őket.
Morgó kormány szervó - szervó olaj + tartály csere: 19000Ft
Generátor generál: 50000Ft
Ez utóbbi fájdalmas volt. Karácsonykor történt és kb 2 óra alatt megoldották (komplett tekercs csere + diódahíd csere). Fontosabb volt a rövid határidő és a gyors javítás, ebben a be- és kiszerelés is benne volt.
05.18.
Gyors volt a helyi fényező. S.O.S. ben péntek estére kész is lett. Még este 8h kor munka után fel is szúrtam. A másnapi 155 tali miatt volt fontos. (nehogymá fekete repedt lökösel menjek...) Sajna csak ideiglenesen, mert a nyúlványon is kell igazgatni egy picit...

Mechanikusan kapcsolható hajtáslánc 33-ról, illetve üzemanyagtank.
Holnap lesz kép...