Blog

>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-05-17

05.17. csütörtök:
-Mára első féktárcsák és betétek cseréjét terveztem.
-Plusz kicsit cicergett a kipuff, így ott is mókoltam.
Persze, hogy egy bilincs fellazult.
Szóval az első tárcsák, betétek cseréje után még a kipufogón is igazítottam. Majd aki jól végezte a dolgát rámolásztam, bütyköltem a birodalmamban...

Baljós jel. Haverommal átszereltünk egy gólya lábat. Szétugrott a rugó összehúzó és jól térden vágta őt. + a Fiat 127 Panorámájának kiverte a balos fényszóróját is.
Anyázás káromkodás után tettünk vettünk tovább.
Megérkezett a fia. A Dedráján is volt némi csinálni való, így mondtam neki, hogy álljon ki az alfával. (ne koszoljam a kormányt...)
"Természetesen" mind2en elfelejtettük megemlíteni a srácnak, hogy féket javítottunk.
Így kitolat, előre, s bele a kerítésbe... "nem fog a fék, nem fog a fék..."
Lökös leugrott, karistolódott, 2-3 helyen megrepedt. Kereszt tartó elhajlott egy kicsit. Lökös tartó a klíma hűtőbe, ami el is vérzett. Tiszta olyan, mint a Predátor vére. :)
Szóval lett még egy kis munkám... :/
Olyan jó kedvem lett, hogy le sem fényképeztem :/

 
>> EseményFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-17

Miután viharos gyorsasággal elkelt a 155, autó és elképzelés nélkül maradtam...
Valami nyilván kell helyette, de bevallom elsőre nem Alfára gondoltam mert első körön nem ismertem fel egy olyan modellt sem amit meg tudtam volna indokolni a magam részére.

Egy családi egyterűnk már van, tehát kombi/SW igazából megalapozatlan. Nagy szedán ismét csak. A kompakttal meg csak annyi a gond, hogy nem tetszik.

Gondolkodtam kabrión, elsősorban MX5-ön de végül elvetettem a dolgot. Túl önzőnek tűnt, túl idegen világnak, túl sok (ki)használhatósági kérdéssel.
Gondolkodtam valami kisebb szaladgálón, pl Grande Puntón, de valahogy belülről túl puritán, és ugye ha az ember hozzászokott már egy bizonyos szinthez, nehezen adja alább... :)

Ilyen-olyan indokok mentén mindig oda jutottam vissza, hogy Alfa Romeo kell...
Szóval sok agyalás után kiböktem egy olyan modellt, aminek a létezéséről tudtam, de igazából sosem gondoltam volna hogy ilyenem lesz. Próbakör után már nem volt visszaút...

La verda beltartalomra egyben van. Akár még hihető is lehetne a 137000 km és a 120000-ig vezetett olasz szervízkönyv. Merthogy 2011-ben jött Rómából.
Van pár kisebb hibája ami foglalkozást kíván, de majd lassacsakán orvoslásra kerülnek :)

 

...így legalább megspóroltam a tervezett szélvédő belső pucolást... bár, az olcsóbb lett volna :)

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2012-05-17

Lemerült, vettem egy újat, persze jó nagy kedvezménnyel:-)

55 Ah

 
>> SzervizGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2016-03-02

km: állás:190242

-olajcsere 5l: 10945
-olajszűrőcsere: 1586
-légszűrőcsere:1900
-pollenszűrőcsere: 2215
-első fékbetétcsere: 11142

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2012-05-17

...az az alkatrész, amelyik mindegyik JTD-ben előbb utóbb megadja magát. Ez abban nyilvánul meg, hogy elérve egy adott hőmérsékletet, egyszer csak leáll a motor. Addig nem is indul be újra, amíg nem hűl vissza.
(A barátom kiszerelt - hibás - szenzorát egy fazék vízbe téve és melegítve jól látható volt, hogy egy pontot elérve szakadás mérhető a csatlakozón.)

Amilyen bosszantó ez a hiba, olyan könnyű az orvoslása. A főtengely jeladó a blokk hátsó-alsó részébe van bedugva és egy torx-csavarral rögzítve. Csápos emelőn nagyon egyszerűen cserélhető, de pl garázslehajtón gerendákra állva is megoldható. Az alsó motorburkolatot érdemes leszedni a csere előtt.

Ugyan az enyémben még nem adta meg magát, de már a veszélyeztetett korba került, ezért preventív módon kicseréltem.

ERA 550055 típusú jeladó került be. (Pl. a Bárdinál kapható.) Sajnos a csatlakozója picit szélesebb, mint a gyári, ezért ügyeskedni kell egy kicsit, hogy a blokkhoz csavarozott távtartóba beférjen, de adja magát, hogyan oldható meg. Szerelés előtt érdemes memorizálni, hogy merre megy a jeladóból a kábel!

Általában P0335 hibakód szokott társulni a jeladóproblémához.

>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-05-17

Ma átvettem végre a rég megrendelt matricáimat. A gyártásban ahhoz a céghez fordultam, akikhez tavaly, mivel az itt ajánlott cég válaszra sem méltatta kérésemet. Üröm az örömben, hogy NEM olyan, amilyet kértem, pedig hosszas levelezést folytattam egy felelős személlyel. A matricák árajánlatát 2012. február 1-én kértem, ehhez képest ma, azaz 2012. május 17-én vettem át őket. Legnagyobb problémám azzal van, hogy kb. 2 hónapja arról egyeztem meg Oláh Péter úrral, hogy a mérete 100 x 87 mm lesz, ehelyett az első e-mailben szereplő 150 x 130 mm-s méretet gyártották le, ami akkora, hogy a 156 oldalindexe felé alig fér el, így nem tudom, hogy egyáltalán felkerülnek-e az autóra. Nagyon sajnálom, hogy csalódnom kellett ebben a "rengeteg munkával ellátott" budapesti cégben, úgy gondolom, hogy többet nem kérek a segítségükből, ami a matricákat illeti. Akikről szó van a következő oldalon érhetők el: www.matricamania.hu vagy www.autodekor.hu Sajnos ajánlani személyes tapasztalatok miatt nem tudom senkinek.


Felpróbáltam az autóra a matricát.... szerintem nem fogja díszíteni, nagy kár.

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-05-17

Van pár alkatrész amit "nagy igyekezetébe előző tulaj" kihagyott
Vagy inkább jobb állapotút és szebbet találtam és most pótolom őket.

-légzsákvezérlő
-ablaktörlőszerkezet (csak ugy van a pincébe tartaléknak)
-ködlámpák közötti és melletti rácsok (eltört)
-aksi burkolólap (hiányzott)
-hátsó elektromos gombok és azok melletti gumi takaró
-hátsó ajtó kilökő gomb
-lökhárítón vonószem takaró
-váltógomb
-műszerfalon a cső burkolatok (töröttek)
-kuplung pedál gumija kopott

Kis kozmetikai dolgok, de nézzen úgy ki mint a gyári, a kerékagyat letisztítottam a rozsdától és a féknyereggel lekentem hőálló ezüsttel. Plusz kerékőrök!

 
>> Tuning és extraPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-05-17

Ma felragasztottam az Alfacity matricát a hátsó üvegre -köszönöm Halesz- és kicseréltem a csomagtartó világítás szofita izzóit a neten rendelt magasfényű Ledesre. Köszönet a linkért és a bíztatásért:Tibcsi166-nak. A ledek darabja 290Ft volt postaköltséggel együtt. Fényereje pedig többszöröse a szofitának, áramfelvétele viszont töredéke. Minden 59 gazdinak ajánlom, mert a praktikumon kívül védi a mikrokapcsolót ami működteti a raktér világítást. Sajnos nagyon határra van méretezve, már nekem is tönkre ment és barkácsolás nélkül nem cserélhető csak a csomi zárral együtt horror pénzért.

>> Tuning és extraNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2012-05-17

Valszeg egy Garrett K24/26-os feltöltőt legózunk össze. Mivel ez nagyobb, mint a gyári turbó, az egész leömlőt újra kell csinálni. A gyári leömlő áramlástanilag nagyon rossz. A kipufogógáz kijön a hengerből, és szétnéz, hogy most neki merre kéne mennie...:) Szóval osztunk szorzunk, és egy jól átgondolt leömlőt faragunk, amitől azt várjuk, hogy sokkal alacsonyabb fordulatról és sokkal intenzívebben érjük el a maximális töltőnyomást.