Blog

Tegnap délután hazahoztam az Alfát. Az alvázat szépen megcsinálták, gyári állapotra lett visszaállítva. Ha megkapom a képeket a végső fázisokról, feltöltöm őket.
Ki lett cserélve a rezonátor is. Az első képen a régi látható, egyszerű megoldás volt a szétvágása a levételre, a miértje és az állapota szerintem sokmindent elmond.
Maradandó sérülés az összerakásnál; egy törött bal hátsó küszöbműanyag.
Azon gondolkoztunk, hogy mitől rohadhatott így szét az alja, vagyis a legjobban azok a pontok, illetve a kis fülek, amik a becsorgott víz "leeresztésére" szolgálnak. Nem jöttünk rá, viszont abban azonnal meg tudtunk egyezni, hogy ezeket meg kell szüntetni. Csak nem gázolok bele folyókba, és az árvízkár sem fenyeget. Az ital fogyasztása, kiöntése az utastérben viszont csúnya összeveszéseket fog eredményezni a jövőben! :)
Összességében korrekt munkát végeztek rajta, nagyon hiányzott ebben az egy hónapban az autóm de úgy érzem, hogy ezzel most nagyon sokat hosszabbítottam az élettartamán.
Örülünk.
Km.: 206.518

>> SzervizZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-05-26

Ma Zénél volt arcpakoláson a kicsike na meg egy-két beavatkozás is végre lett hajtva rajta.

Ott:
- motorolaj csere + szűrő
- váltó olaj csere mert nagyon durván öreg volt az olaj
- kipuffogó hegesztése (most ismét szépen duruzsol a kicsike)
- géptető kikalapálása, gittelése, csiszolása

Itthon:
- rendszám tábla világítás: ON
- első hangszórók cseréje (Marklar adott gyárit , most nem zörögnek nagyobb basszusnál)
- biscione kigyók felragasztása :P
- kocsi rendrakása :DDD

Comma olaj került bele, ezt nem ette miután rá lett töltve. Megnézzük mit tud.

 
>> Szervizkittyke // Alfa 147 1.6 TS 120 LE // 2012-05-26

Első stabilizátorok cseréje
Hátsó kipufogó dobnál lévő gumibakok cseréje

 
>> Tuning és extraPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-05-26

Ott hagytam abba a blogolást, hogy legutóbb Csörinél 12,00 kilóval lett könnyebb a vas. (gépháztető csere, klímahűtő + csövezése, kerékborítások eltávolítása.) A 2012.05.28-i Hringes pályanap előtt folytattam a súlyfaragást, poliészter méhsejt erősítésű műanyag csomagtérfedelet kapott a kocsi. (-4,-kgs) Az ajtókat is kikönnyítettük, a belső felületükre valamikor karbon borítások kerülnek.:-) (-16,30,-kgs) A központizár működik, zárható az autó, az elektromos ablakokat viszont megszüntettük. :-( "Kiugrott" a klímakompresszor is, ezért kapott a motor egy rövidebb hosszbordás szíjat + 1 görgővel is kevesebb kell. (-6,5,-kgs) A java azonban ezután következett, mert benne volt még a szőnyegezés és a műszerfal mögötti "érdekességek". Kiszedtük a műszerfalat és az összes bitumenes zajcsillapító sallang és nem használatos kényelmi extrák (légzsák, hűtő- fűtő radiátor, ventillátor, kábelezés) kikerültek a kocsiból. Ez összesen újabb 51,10,-kgs mínuszt jelent. A műveletek összes időigénye kb. 30 munkaóra volt. Az autó jelenlegi versenysúlya 1.120,-kgs. A súlyelosztás érezhetően sokat javult, kiváncsian várom hogy ez a vezethetőségben hogyan jelentezik a hétfői pályanapon... :-)

 
>> SzervizWikicica // Alfa 156 SW 2,0 JTS // 2012-05-26

Másfél hét után visszakaptam Pityut. Erre az időre odaadtam a szerelőmnek, hogy használja Pityut, s találja ki mi okozza a nem kívánatos zörejeket.
Kicserélésre kerültek a stabilizátor-szilentek és a pálcák, komlett cserét nem javasolt a szerelő, mondva, a sajátján is először csak ezt próbálná ki, s ha megszűnik ezáltal a zörej, akkor csak felesleges pénzkidobás lenne.
Pityu amúgy már nem nyikorog a rosszabb minőségű útborkolaton. S nem is zörög.
Egy rögzítő csavar is pótolva lett a lökhárító alsó részén.

 
>> SzervizGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2012-05-26

A párom még a télen elgombázott egy Megane-t....na nem nagyon,csak a lökhárító bánta.Több helyen érdeklődtem,aztán végül is egy Kecskeméti bontóban vettem egy komplettet,ködlámpákkal.Ma délután gyorsan ki is cseréltem...
A sérült simán lejött,lévén egyébként is darabokban volt már.A cseredarab is simán felcsúszott a helyére,bár az alsó illesztőtányérok a régin maradtak,mert a nyúlványok alja elrozsdásodott.
Ködlámpa bedug,rendszám átrak...áll,mint Katiban a gyerek! A külső héj lógása ezennel megszűnt,de a sportcsomag miatt továbbra is elég lent hordja az orrát...

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2012-05-26

Eleinte csak néha fordult elő, hogy az indítómotor szalasztott, s volt amikor már csak többedszerre sikerült az indítás,
A héten végre sikerült időt szakítanom a javíttatásra, bendix hiányában a javítás helyett csere következett.

 
>> EseményJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2012-06-09

A mostani szülinapomból sem maradt ki az Alfa, barátnőm meglepett egy tortával, természetesen Alfa Romeo emblémával a tetején:)

2012.06.09

Sikeresen felkerült a másik ajándék, egy króm index:) Nem volt akadálymentes az index csere, de végül egy kis alakítgatás után megadta magát:)

 
>> SzervizGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-05-25

Első lengéscsillapító és felső szilent csere(173000km)

 
>> SzervizG-MANN🍀 // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive // 2012-05-25

Bár kilométer még csak 49.057 van az autóban, de mivel öt éves már elmúlt, kicseréltettem az összes szíjat, feszítő és vezető csapágyat, illetve a vízpumpát is, biztos ami biztos. Persze az olaj, olajszűrő és levegőszűrő csere is megtörtént, minden gyári alkatrésszel, számlával. Csörinél terveztem a műveletet Várpalotán némi beszélgetés és autómustra mellett, de nem tudtam most erre egy-két napot rászánni, ezért maradt a praktikusabb megoldás. Az Autóház Budaörs, mint márkaszerviz tényleg korrekt ajánlatot adott, így ott csinálták meg a teljes nagy szervizt és olajcserét is. Így a vezetett szervizkönyvbe újabb pecsét került :-) Átnézték az autót és reményeimnek megfelelően mindent rendben találtak. Most jó ideig újra csak élvezni kell az autózást és a megtett kilométerek.