Blog
2012. 04. 23-án 141000 km-es óraállás mellet elvégeztettem egy nagyszervízt.
Pityukoma cartársam javaslatára (utólag is sok thx Neki!) az L+E Nadin 2000 Bt.-nél, Bp.-en a Ferihegyi úton. Kis családi vállalkozás, Selenia olajok egyik hivatalos forgalmazói, árulnak ezen kívül mindenféle alkatrészt és olasz vasakat szervizelnek.
Olajcsere (Selenia Pure Energy WR 5W-30), olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, vezérműszíj+görgők, vízpumpa cseréje történt.
90e Ft anyag + 20e Ft munkadíj! Szerintem parádés!
Apa és fia végezte a munkát. Nagyon szimpatikusak voltak és meggyőzött a hozzáértésük. Megmutatták a kiszerelt darabokat. A vezérműszíj bordáin hosszirányú berepedés látszódott, meg a vízpumpa is csere érett volt. Egyebekben kitűnő műszaki állapotban találták a kis belga jövevényt. "Golyóálló paripa ez!" mondták.
Egyedül féktárcsa és betétek cseréje válik esedékessé elől és hátul úgy 10e km után.
Bízom a kicsikében, úgy érzem tényleg egyben van. 5000 km telt el a szervíz óta és szerencsére az égvilágon semmi nem történt, csak teszi a dolgát. Feleségem és kicsi Milán is szereti a gonosz tekintetű, de kedves barátot. A Q-tronic-ot meg semmiért oda nem adnám!!!
Ma megvolt a várva várt futóműbeállítás :) ...de továbbra is ráz :(
Nem is értem miért vártam mást.
Amikor gyorsítok és terhelés alatt van a kocsi, akkor alig alig érezhetően remeg. A futóműves szerint a job első féltengelycsukló kezdeti problémái. Azt mondta, ha erősödik a remegés cseréltessem majd ki.
A másik remegés, szitálás olyan 120 magasságában jön elő. Viszont érdekes, hogy először kicsit erősebb, aztán alig érezhetőre csökken. Viszont ha visszaeresztem 110-re, akkor ugyanez - először erősebben szitál, aztán csökken. 160-nál tovább már nem mertem nyomni, mert nagyon rázott.
Mi lehet ez? Ez már lassan a vicc kategóriája.
A futóműves még annyit mondott, hogy a jobb első futómű alsó lengőkar hátsó szilent eléggé kivan.
Mindegy, ezek majd későbbi támák.
Most Viktorral azt találtuk ki, hogy ha visszajött a kocsi a klímástól, akkor lekapjuk a kerekeket és átnézzük, áttakarítjuk, nem-e valami kosz került a nyomtávszélesítő vagy a közp.gyűrű alá, netán a kerékbe?
Mindenki tudja, hogy az alfákat szereti a rozsda sajnos az enyémet is. Így hát hétvégén megtörtént az alvázvédelem. Lecsiszoltuk az egész alvázat, kihegesztettük a küszöbvégeket, kapott egy kis rozsdaoldót aztán alapozófestéket és végül telibe lett rücsizve (a doblemezek is). Reméelm egy pár évig nem lesz vele gond. És ha már nekiálltunk akkor már felraktuk a szolid sportküszöböket is.




2012. 07. 02. 12:05 kor Lánchíd előtt közvetlenül zebra előtt megálltam,hogy átengedjem a gyalogosokat. A tükörben érzékeltem,hogy jön valami nagy fehérség.. egy Nissan Navara, naná, hogy nem állt meg, fékezés nélkül belénk szállt! Kapott minden rendesen. Hátsó szélvédő berobbant, csomagteret begyűrte, tető megrogyott picit, bal hátsó ajtót nem lehet kinyitni, lökös k.o.,...
Ma volt kint a biztosítótól a kárszakértő, felvette, lefotózgatta, de valószínűleg GTK lesz:(
1 hónapig keresgéltünk, mire megtaláltuk a tutit. Na ennek most vége. Kezdődik minden elölről:(
Átkerült a Puntoból a fejegység, nagyon szépen mutat az autóba, de a gyári hangszórók valami botrányosak! Ha viszik a Puntót a zene repül át a 156ba! Várom már .
Na meg ez a műfa....... :)



Nekiálltam ma felpolírozni az igencsak bemattult,mondhatni ronda első lámpáimat.
Nagyon oda voltak szegények, meg pattogott le róla valami réteg is.
Fogtam, vizben 800al megcsiszoltam, majd 1200-al , majd 2000 , aztán már csak a polír kellett neki!
(ha valaki nekiáll mindig jó vizesen dolgozzon,mert a porszemcsék megkarcolják a felületet)
Lényegében tisztába voltam a technikával,csak nem tudtam, hogy mi az a szemcsefinomság amire le lehet menni, amit még kihoz majd a polír!
Szabeee kollégával hamar egymásra találtunk, mondta ,hogy 800-al nyugodtan kezdhetek.
Miután megcsiszoltam , áttöröltem a felületet és géppel felpolíroztam!
Na itt jön a csavar :
Nem ám méregdrága 3M pasztával, nem spéci lámpára valóval :
Lidlbe vettük 800ft körül ha jól emlékszem,mondom majd ezen letesztelem :)
Tökéletes lett,meg is lepődtem.
Átmentem rajta carsystem-es pasztával is, hátha jobb lesz ,de ugyan olyan szóval tökéletesen megtette a hatását az olcsó is.
Beszéljenek helyettem a képek:
(elötte képet nem csináltam,de a másikat lefotóztam kb az is olyan)
u.i. (Következő ,hogy szétszedem és kifestem a belsejét, meg erősen gondolkozom egy füst lámpafólián is)



A fehérvári Kipufogó Doktor elköltözött ugyan, de még mindig gyorsan és jól dolgoznak. Ma kicserélték nekem a kissé korhadt flexibilis csövet egy csillogóbb darabra. Furcsa, milyen halk lett az Alfa a ma reggeli önmagához képest.
A szerviz amúgy a Haleszról elnevezett park mellé költözött. :)
2012.07.04. Győr
km. 95.784
Kopogó hang a hátsó futóműnél
Erős berágó hang jobb kormányfordításkor.
Fékezéskor hátsó súrlódó hang.
A gyors diagnózis alapján jobb alsó gömbfej, bal felső göbfej + két hátsó stbpálca lógását mutatta, hátsó fékbetét kopott.
Szerviz letudva
Jobb alsó lengőkar 50e
bal felső lengőkar 30e
stabpálcák 20e
fékbetét 20e
munkadíj 20e
Sajna csak komplett lengőkar cserével lehet orvosolni
Most visszatértem a régi gumisomhoz. Lenne abroncs a régi helyett, nem pont az a méret, amit szeretnék és gyárilag ideális lenne, de jónak tűnik és árban is jó.
Egyedül nem merem megvenni, de egy rövid telefon után Viktor barátom bevállalja, hogy holnap átjön és megnézi. Neki már nagyon sokat köszönhetek és adok a véleményére!
Viszont, mivel még nem biztos a vétel, kisúlyoztatom itt is, hátha csoda történik és jelentősebb rázás nélkül eljutok a jövő héten Pilisre a klímáshoz. Nahát, a központosító gyűrűk ki vannak nyúlva. Már meg sem lepődöm...ezt is cserélni kell.
Talán kezdenek a dolgok helyrejönni...persze nem akarom elkiabálni.
Ma végre sikerült a rázó, elnyűtt gumikat kicserélni. Már alig vártam, mert a kocsi egész héten állt, ha menni kellett valahová, mindig az asszony OFF-jával mentem, vagy épp ő vitt.
Szóval, mivel nem kellett senkinek a 19"-os OROBICA LINE felnim - szerencsére, mert kiderült, hogy az OROBICA az Alfa beszállítója, ergó gyakorlatilag gyári felnim van - így felgumiztam. Kapóra jött 4 db jó állapotban lévő használt abroncs. Kb. 75%-os, 2008 38-heti, 4-5 mm profilmélység és szépen futnak. Addig alkudtam, hogy végül 20 000-ért hoztam el darabját szereléssel együtt.
A próbakörnél (merthogy okulva a korábbiakból, addig nem fizettem, amíg nem próbáltam ki) csak 140 felett kezdett kicsit szitálni a kocsi. Ezen a hétfői futóműállítás fog segíteni.
Annyiban nem az igazi, hogy végre a gyári 235/40-et szerettem volna (eddig 235/35 volt), de csak ezt sikerült beszereznem, ami pedig 255/40. Végül is ballonosabb, komfortosabb, mint az előző, de kicsit szélesebb is. No majd meglátjuk.