Blog
A sebességváltó olajat is le kell cserélni, vagy mehet a régire? Ha mehet, meg tudom én csinálni, vagy vigyem inkább setzrvízbe?
a hűtőfolyadék leírásnál azt írja a "nagy könyv", hogy 8,4 liter kell bele. Le kell cseréljem, ami most éppen benne van, vagy mehet hozzá? Fogalmam sincs, hogy milyen van éppen benne, mert cska most vettem:) Tényleg bele kell nyomni mind a 8,4-et?
Felkerüt egy kis Cuore Sportivo felirat a 147 jelzés mellé. Igen-igen dícsérik;)) gyönyörű ez az autó...
Ma feldobtam a téligumijaimat: 175/65 R14, Fiat felnin (maradt a tavalyi felállás)
Hűtőfolyadékba borítottam kis fagyállót és hűtőtömítőt (mindkettő Prevent).
Meg a szélvédőmosóba is került téli mosófolyadék, mert már félig volt (bő 2 liter maradt).
És így nézki a masina a parkolójában (legalább látszik a piros pajzs is)

Tavasszal volt a kocsi utoljára szerelőnél. Azóta 1-2 dolog kezd kijönni rajta.
Múlthónapban Zöldkártya meg műszaki volt.
Utánna elkezdtem a rendberakást. A kuplung kinyomócsapágy elkezdett sípolni ezért a kuplung volt az első javítani való. Helyére Vadi új Valeo komplett készlet került. Miközben Robi Mester ezt ki-be szerelgette, kiderült hogy az első lengőkarok is problémásak, illetve a szilentek benne. Szóval lengőkar csere is lett belőle.
A motornak van egy állandó fémes ciripelése. Amikor levettük a hosszbordás szíjat megszünt a hang. Ezért a szífeszítő görgők is cserélve lettek. Sajnos a hang nem szünt meg így vagy a szervószivattyú vagy a generátor csapágya lehet. De ezek már egy következő történet részei lesznek.
Sajna a lszűrő ház egyik rögzítő füle hiányzik, aminek következtében az LMM valsz elég sokat mozgott fel-le menetközben. Kicseréltem és már megszűnt az alapjárati és hidegen dadogás problémája, viszont most kicsi melegedés után 2500-3000 környéként dadog be durván, de szerencsére nem tart sokáig. KIcseréltem a fojtószelep potit is, de nem hozott változást. Úgy tűnik muszáj lesz leszedni a szívócsonkot :( (köszönet Bandinak a cuccokért :) )
Mind2 cserélve lett, bontottra (köszönet kormi155nek :) ), és jobb lett az alapjárat, simábban veszi a fordulatot is. Úgy tűik a trafókkal nincsen gond.
Engem is utolért a centrál motor hibája. :( a jobb oldali még a megvásárlás elött ki lett cserélve ,de most megadta magát a bal.
Az egész egy egybeépített rendszer. A zár a elektro motor minde egyben van és kompletten cserélhető 20e. jómagyar forintért.
De még is javítható. :)
1. kárpit le.
2. zár ki szed
3. zár szegecseket le kell fúrni.
4. kis elektro motor kiszed, majd szétszed.
5. szénkeféket visszarakni a helyére+ némi tisztítás
6.mindent vissza és hiba letudva.

Este kicsit unatkoztam. Eszembe jutott, hogy a Verdákban sok olasz mellett hiányzott egy másik talján. Nekiálltam, hogy új szereplővel egészítsem ki a Pixar filmjét!
Íme, a folytatásban a főhős:

El sem hiszem!!!:) Sikerült beszerezni a kincseket, amelyek nélkül a serie I. kivitelezése ezidáig teljesen bizonytalan volt. Már épp kezdtek a nulla felé redukálódni az esélyeim, amikor egy sima "Sprint alkatrészeket keresek" apróhirdetésre jelentkezett a megmentőm! :)
Nem volt olcsó, de ugye ezeknek a kincseknek az ára felbecsülhetetlen, főként ha belegondolunk, hogy ezek a hibátlan krómfelületek több, mint 30 évesek!:)
(Persze mielőtt a végső helyükre kerülnek, kapnak egy finom 4k-s polírt + pasztás felületkezelést.)




0
558
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Zenebutik
- 155
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV