Blog
Olajcsere esedékes volt, mellé egy jobb első-alsó lengőkar és első féktárcsák, sípolásmentes betétekkel.
Már sok minden esedékes volt!
Vezérlés, vízpumpa, generátor és váltófelújítás...
Van három lengőkarunk, mindegyikbe kettő "valami" kell. Erhard242-nek köszönhetően sikerült mindent beszerezni.
Az Y lengőkar belső oldalára kell két szilent, aminek "oldala" van (2-3-4 kép)
TED63501
Kerék oldali G-szem (5-6-7 kép):
TED00025904
Állítólag jó még (elvileg a méret egyezik):
FEBI2354
Birth B2165
Lemförder LF10747
Febi FEBI2354 01303
Frap G2310
Belső szilent (ami eredetileg szintén G-szem) - (8-9-10 kép)
TED00025557
Egy régebbi infó alapján jó ide a FEBI17376, de ezt át kellett esztergáltatni mert FEBI mérete 12x45x52 és ide 12x44x50 kell. Nos a TED szilen pont ilyen méretű.
Az alkatrészek légmentesen lezárt dobozban várják amíg szükség lesz rájuk.










Ma reggel kikormoltam a dízel Alfámat egy picit. Futóműből elég nagyot lehet ezzel is menni. Meg volt párszor olyan, hogy jé meg van negyed gázút a tövighez és lódult. Pörgetni kell mint a benzinest, csak a ford.szám kétharmadával. Mitagadás, egész jó.
Jártam itt a balatonfüredi környéken, ahol anno motorozni, autózni tanultam. Pécsely-Dörgicse tovabbra is nagyon jó, kedvencem a Kakas-hegyről lefelé a két balos kanyar a domb alján (Vászoly felől jövet). Harap a gumi...
Dörgicse-Mencshely vacak, utana Nagyvázsonyig új az út, lehet tépni. (Zánka-Nagyvázsony új.) N.vázsony-Tótvázsony ok. Viszont! Tótvázsony-B.szőlős felújítva, szuper. 8%-os rész is van, meg ceredi hullámkanyarokkal, szalagkorlát, ha ront az ember... Tótvázsony-Pécsely elég jó, ajánlott kategória.
Ismét eljött a kötelező szervíz ideje, így irány Csöri. Mikor bejelentkeztem, aznap megadta magát két izzitógyertya is. Szerintem tudta, hogy megy szervízbe. Igy cserélve, természetesen mind a négy. Elől jobboldalon kopogott valami, az is orvosolva lett, cserélve a kutyacsont.
Aztán míg lent volt, álmomba előjött a hátsó ajtók nyikorgása. Másnap felhívtam Attilát, hogy esetleg meg tudná e csinálni, vagy ha már így a szervizelés közepén szólok, elég ha megrendeli, én kicserélem. De meglepetésemre azok is a helyükön voltak. Egy gond van velük, hogy most viszont feltűnt hogy az első ajtóknak is van egy kis hangja. Idáig nem volt feltűnő, mert olyan hangosak voltak a hátsók, hogy mellettük az elsők eltörpültek, a hátsó ajtókat meg nem volt kedvem szétszedni nagyon. Szerintem az elsők is cserélve lesznek.
Most újra mind a kettő itthon van.
Köszönet, mindenért a Csörgő szervíznek.



...2020.08.06-án eladtam a 156-ost. Utódja elkészültéig (remélhetőleg csak maximum egy hetes időszakról lesz szó) még nálunk marad, ami sajnos off-os márka, de az is olasz és egy cégcsoporthoz tartoznak...
Lefényeztettem a jobb hátsó sárvédőt és a motorháztetőt. Előbbinél volt egy meghúzás/horpadás, utóbbinál pedig sok-sok kavicsfelverődés.
Tetszik a végeredmény. Már csak a kis pininfarina logot kell visszaragasztani a sárvédőkre.



Raktam rá 2 új tárcsát (Brembo)
Megy műszakira hónap végén, más javítani valót nem találtam.
273400km


Ma meglátogattuk a szerelőmet, mivel január óta ismét belement, közel 10 ezer km az autóba.
Cserélve lett az olaj (Selenia 5w40 wr diesel), olajszűrő, levegőszűrő és az üzemanyagszűrő.
Km óra állása: 276468 km


2
572