Blog
Vezérléscsere utáni első tesztúton egyszer csak megjelent az akksi ikon a műszerfalon, majd eltűnt. Később ismét megjelent és ott is maradt, hazaérve (karácsonyfa műszerfallal és 1300-as alapjárattal) rámértem az akksira, nem volt egyáltalán visszatöltés. Kiszedtem a generátort, majd a végén lévő műanyag burkolat lepattintása után azonnal láttam, hogy az egyik csúszógyűrű nem fényes, tehát nem ér hozzá a szénkefe, a fesszabályzót kiszerelve be is bizonyosodott, hogy végállásban van az egyik szénkefe. Autóvillamossági szaküzletből beszereztem az új szénkeféket, majd beforrasztottam. Mielőtt összeraktam volna a csúszógyűrűt 800-as csiszolópapírral megtisztítottam az oxidációtól. Szerencsére még alig volt megkopva a csúszógyűrű, ez is alátámasztja a km óra állását. Összerakás után szépen 14,4V-on töltött.
Alkatrészek:
Cargo szénkefe 400 Ft :)


Utólért engem is...Mikor?Természetesen mikor az erdélyi nyaralásra készülök.Transzfogarasi út storno..Lengyel Krisztián ajánlott egy kiváló szerelőt Ikerváron Bödő Gábor személyében.Gondoltam beugrom,nézzenek rá hol fújhat kia kipufogó.A megbeszélés után kaptam időpontot.Mikor vittem az autót,odafelé menet,egy kövér kigyorsításnál gőzfelhő volt mögöttem,az autó nem igazán ment.Hőfok azonnal az egekben.Megálltam,a hőfok azonnal visszasüllyedt.Normál tempoban eljutottam a szervizig.A lelkem mélyén ott már tudtam mi lesz.Másnap megerősítést kaptam.Vízpumpaház repedt volt,de ez csak az okozat,az ok hogy hengerfejes.Az akkori kínálatban nem volt érdemi 166 2.4 hengerfej(Gábor szerint ezt kell rátenni,ez nem reped meg)viszont a budapesti Natural Invest kft kínálatában találtam egy vadonat új,gyári hengerfejet,majdnem hogy bontott áron(250000)Egyből rácsaptam.Gábor intézte a többit.Az még 110 volt.Olajcsere,fagyálló,hengerfej tömítés,szívósor tömítés,munkadíj stb.Ha már szét volt szedve,álapotfelmérés volt,turbo,hidrotőkék,hengerfal stb.Állítólag kiváló állapotnak örvend az autóm.Természetesen akkor már a tavaly ledugózott és elkészített szívósor került fel.Az autómat úgy kaptam vissza hogy le volt mosva.A motortér is....Beszarok..Viszont még mindig kifúj a kipuff,Gábor szerint a turbo és a kipufogó csatlakozásánál,egy másik időpontban lesz elvégezve.Turbo le,síkol,a kipuff csatlakozása szintén,majd új tömítés és össze.Ez a terv.Várom már mert nem élvezhető az öthenger dorombolása.Mivel hogy okafogyottá vált a dióhéjszórás,Gáborral elbizniszeltem az erre a célra összeállított berendezésemet,a későbbi kifújás javításért cserébe.KM:-198000





AlfaCity-re nem jutottam el, de a közeli gyorsulási versenyre, ami egybe volt kötve egy FiatAlfaLancia találkozóval igen. A pályán kaptunk egy órát kipróbálni az autóinkat és egy 2. helyezés lett belőle.




Április elejére kaptam időpontot a D.Z Tuning &service-be vezérlêscserére.Véleményem szerint kurvajó áron dolgoznak,komplett vezérléscserét gyári alkatrészekkel 80 -ból kihozták.De sajnos elasztikus szíjat,feszítőgörgőt és kipufogó rezgéscsillapítót is cserélni kellett.Állításuk szerint nagyon jó kábelük van olaszban,így gyári alkatrészekhez olcsóbban jutnak hozzá.Egy negatívum viszont van,úgy hoztam el az autót hogy erős gázadásra sípoló hangot ad,kifúj a kipufogó valahol.Megnézték a lakkhibákat az autón,az ajtónál,küszöbnél,arra jutottunk a festővel hogy célszerűbb a jobb oldalát végigfújni mert sok apró javítás lenne.Ez egy másik alkalom lesz.KM.195000
Győrben a Kanávor autószervízben végül elvégezték a váltóolaj cserét.3,8liter le,friss rátölt,egy 10 km-es kör,megint 3,8 le és újra feltölt..Mindez negyvenezerért.Az olaj neve Eurol ATF 6700.A győri olajdepó ajánlásával.
Megejtettük az olajcserét és a levegőszűrő cserét.
KM állás: 148.373
A legutóbbi posztomban már írtam, hogy visszaszámlálás indul, akkor még nem is láttam élőben a kocsit. De most végre újra itthon van. Igaz kis késéssel írom mindezt, mivel ennek már több, mint egy hete. Azóta is folyamatosan tesztelem, és az apróbb hiányosságokat pótolom. A hazaút egyben egy jó kis teszt kör is volt a maga 370km-ével :D . A lényeg, viszont, hogy ha hosszú idő és rengeteg várakozás, és még több kiadás után is de elkészül és friss ropogós műszakit is kapott. Ez nagy szó, mivel 2013 január óta ( igen sajnos nem elírás ) nem volt rajta. A korábbi bejegyzésekben olvasható rengeteg minden, így csak a teljesség igénye nélkül, hogy mi is történt az autóval azóta:
Gyakorlatilag a tetőt, az A és B oszlopokat leszámítva teljesen átépült szinte már-már gyárira. Minden elem egy nagyon jó állapotú donorról került át rá. A lakatos munka nem kímélte az előzőekben megkezdett de rosszul kivitelezett padlólemezek és küszöbök cseréjét sem.
Fel lett újítva a komplett futómű, fékek, tárcsák, ki lettek cserélve a lengéscsillapítók és kapott egy szett -4es rugókat is.
A beltér egyelőre marad a régi, ott még lesz munkám vele.
A festés során természetesen nem maradt el az alváz és üregvédelem sem.
Ami még kelleni fog az egy szett szép felni nyári gumikkal, mivel most a téli szett van fent. Plussz egy ablaktörlőmotor mert az eddig bírta.
A további csinosítások majd menet közben történnek ha ráveszem magam hogy néha-néha kiszálljak belőle mert nem tudom megunni.
Sok mindenkinek tartozom köszönettel, innen az oldalról is akik tanáccsal vagy alkatrésszel segítettek, így a sértődések elkerülése miatt senkit nem említek nv szerint. Pacsi mindenkinek.



142.800 km
Megálltam a lámpánál, de még csak nem is hirtelen. Másodpercekkel később jött a combo, nagy szerencse volt, hogy egyedül álltam sor elején. Ahogy az is mák, hogy nem tudatosan leléptem a fék pedálról.
Igazából úgy tűnik semmi komoly, a lökhárító kapott csak, semmi más. Minden ki lesz cserélve márkaszervízben, eredeti állapotra. Csak a tudat zavar, hogy sérült ...
Update: A lökéstől az amúgy sem túl bika (bal) hátsó rugó eltört, pár centit lentebb csúszott a tányér mellé. Aztán néhány nappal később, városba hazaérve le is csattant a rugó teljesen. Így most kényszer pihenés van cseréig. Az új Eibach Pro-Kit szett (48K) megérkezett, időpont megvan... Aztán irány az Olaszautók Háza szervíz.
Update2: Beépítették a pro-kit rugókat és elöl kapott a már kicsit fáradt gyári gátlók helyére új Bilstein B4 gátlókat is. (28K) Nagyon stabil, feszes a futása, ránézésre picit az eleje lejjebb került talán, hátul szépen Ti magasságon.
Update3: A lökhárító és egy tolatóradar cserélve lett, fényezve illetve az autó körbe lett polírozva. Szép munkát végzett az OlaszAutók Háza. Most várom a biztosítótól a visszautalást a rugócsere munkadíjára. Meglátjuk.




