Blog
Tegnap pont lett téve a nehéz indulás ra is. Az öninditó volt a ludas benne, a bolygomű kopott meg ami keresztbe rántotta forgórészt így meg feszült az egész. Lasan tekert és sok áramot vett fel. Egy bontott darab került a helyére, szétszedés kis takarítás és zsirzást követöen. És láss csodát egy pöccre indul.
Eladtam... nagyon sajnalom, nehezen hoztam meg ezt a dontest, de most masra kell az erte kapott penz... :( De 1-2 ev mulva talan egy 1.8 TBI fog ujra a haz elott allni... :)
A Facebook alfás csoportjába hirdették ezt a jó kis fejegységet. Egész korrekt áron. (új ára: 90eFt környékén mozgott)
Android rendszerű, 1Din méretű, van benne navigáció, kihangosító, ipod vezérlés, letölthető appok és egy csomó okos funkció. Gondoltam adok neki egy esélyt. Nem is tétlenkedtem, írtam a tulajnak, elutaltam a pénzt és 2 nap múlva megérkezett a kicsike.
Beszerelve sokkal szebben szól, mint a Pioneer ami benne volt.
Utólag akadtam rá a neten, hogy eleinte a 4C Alfákat is ilyen fejegységgel értékesítették.






Elkezdett haldoklani a generátor, néha néha felvillant a töltésjelző. 3 hónapot bírt így ki, mikor az első hideg reggelen nem indult az autó, egyértelmű volt hogy a generátor már nem tudja ellátni a feladatát. kapott egy újat. Nagy nehezen, de sikerült kipasszírozni a régi generátort, igaz nem oldalt a futóműnél, mert ott nem fért ki, akárhogy is forgattam, a futóművet meg nem volt kedvem szétszedni, de szerencsére hátul fölfelé kifért. visszafelé ugyancsak nehezen de sikerült bepasszírozni, van töltés is rendesen.
Ennek is eljött az ideje, mivel a hátsó lengéscsillapítók úgy döntöttek elengedik magukból az olajat, és hát a közlekedés egy rémálom volt vele, kanyarban úthibákon olyan érzés volt, mintha kötéllel rángatnák a hátulját oldalirányban. Magnetti Marelli került bele, hát nem volt olyan egyszerű mint a 145-ön a csere, de abszolváltuk, csak ne kellene a fél belteret is kiszedni ahhoz hogy hozzáférjünk a tetejéhez. A stabilizátor rudak cseréje már hamar ment, most újra jó a hátulja, lehet tempósabban is közlekedni.
Kíváncsiságból lekérdeztem az autó előtörténetét az alvazszam.hu-n. A felszereltség és minden egyéb adat stimmelt, egyik lopott autó adatbázisban sem szerepelt. Futásteljesítmény előzményt nem tudott adni a rendszer, pedig a magyarországi futását az ügyfélkapuval sikerült már lekérdeznem. Viszont volt egyérdekes pont: a kárelőzmény. Itt is csak a hazai adatbázisban talált adatokat, de az is elég mellbevágó volt:
2005. júniusában volt egy majd 1 milliós kárértékű balesete, majd ugyanebben az évben szeptemberben egy 257 ezres és 2008-ban egy kisebb: 42 ezres.
Azzal teljes mértékben tisztában voltam, hogy korábban törve volt az autó, de bevallom, hogy azt nem gondoltam, hogy ennyire. Azért egy közel 1 milliós kár egy ilyen autóban finoman szólva is jelentősnek mondható...
Szóval mindenkinek ajánlom, hogy szánjon rá időt és egy kis pénzt, érdemes ellenőriztetni a kocsit vásárlás előtt. Ha ezt a vétel előtt tudom, lehet hogy másképp döntök...
Itt egy kép a kártörténetről:

Csináltattam hozzá egy plusz kulcsot. Ahol a kulcsos észrevette hogy nem jó a zár szerkezetem szét van akadva. Így bármivel ki lehet nyitni az autót ezt másnap orvosolta is így már rendben van :)
Elérkezett a pillanat, hogy elválnak útjaink. :/
Imádtam ezt az autót, sok szép örömet szerzett a több mint 4,5 év és 77.000 megtett km alatt. Hihetetlen jó autó, soha nem volt semmi gond Vele.
Remélem új gazdájánál is jó kezekben lesz és sokáig szeli még az utakat.
Utolsó képem Róla. És egy kis Before- After emlékül.



