Blog
Hivatalos Multiecuscan 4.8 verzió beszerzése
Sárvédő baloldali irányjelző nem működött.
Új az Olasz autóbontól beszereve. Cseréje egyszerű, motortér felől kipattintható.

Február 12-én hoztam el az autót, 1 év 4 hónaposan, ~26700 kilométerrel az előző gazdájától. Régóta szemezgettem már a Giuliákkal, de mivel a 159 nagyon jól tette a dolgát, nem szántam rá magam eddig a vásárlásra. Most viszont látva az autók árának a rendíthetetlen emelkedését és a pénzbeli megtakarítások értékállóságának a csökkenését, elkezdtem aktívan nézelődni. Használtakat és újakat is nézegetni. Láttam egy-két szépet, végül erre a viszonylag fiatal és jól felszerelt darabra esett a választásom.
Lássuk hogy hogy állunk a téli tervek megvalósításával:
- Tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót – 2022.01.31.
- Kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni) -
- Dashcam tápján a csatlakozót meghosszabbítani - 2022.03.13.
- Gumicsere – 2022.02.10.
- Szélfogó szövet tisztítás - 2022.03.04.
- DRL-t betenni (lehet hogy másik kell) – 2022.01.31.
- Szelepszár szimering saga végére járni – 2022.02.10.
- Vezérműtengely szimering csere – 2022.02.12.
- Vezérműszíj + görgő csere – 2022.02.15.
- Balansztengely szíj cseréje – 2022.02.15.
- Hosszbordás + feszítő csere – 2022.02.15.
- Szelepfedél tömítés csere – 2022.02.15.
- Olaj- és olajszűrő csere - 2022.03.12.
- Ablaktörlő gumi cseréje - 2022.03.04.
- Levegőszűrő csere – 2021.12.26.
- Pollenszűrő csere – 2021.12.30.
- Felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé) – 2021.12.31.
- Levélrács csere – 2022.01.05.
- Váltókar forgáspont kenése – 2022.01.28.
- Első kutyacsontok cseréje – 2022.0214.
- Fékfolyadék csere –
- Kuplung folyadék csere - 2021.01.31.
- Befecskendezők O-gyűrűjének a cseréje - 2022.02.16.
- Csomagtartó reléinek átköltöztetése belülre - elmarad
- Gumicsere - 2022.02.16.
Alakul a dolog, márciusra kell a végére érni…
Ma megjött a vezérműszíj görgője, nekiálltam összerakni. INA volt benne most a Dayco dobozból NSK került bele.
Felkerült a friss Dayco szíj is, majd a balansztengely szíja is.
Unom már hogy mindig van egy csavar amivel el lehet szöszmötölni, most a balansztengely szíjának a feszítőjének a csavarja volt az aktuális. A dugókulcs nem fér oda a klímakompresszor tartójától, a sima csillag-villás meg mert mélyen van. Előkerestem (ez maga negyed óra) a békebeli orosz csillagkulcsomat aminek erősen hajtott a szára. A beállításig működött is, aztán amikor meg akartam húzni a csavart körbefordult rajta, lejött a "ricni" a csillagkulcsról. Innentől lett bonyolult a dolog, de megoldottam...
Visszakerült a vezérlés fedele és a hosszbordás is az új feszítővel. (Dayco)
Majd elfelejtettem kapott új tömítést a szelepfedél is, mert a régi már kezdett ereszteni a sok le- és felrakástól.










A mainap sikerült egy régi vágyam valóra váltani . Sikerült vennem 2db gyári 155 recaro ülést, sajnos nem hibátlanok, pedig ennyi pénzért szerintem illene, vagy ha legalább szett lenne ... A sín már opelre volt "átalakítva" amiket még a helyszínen le is flexelt az eladó, így másik síneket kell vennem hozzá . (update: a síneket átraktam a bőrülésekről) Valamint van 1-2 három! repedés, és az egyik ülés belső oldalára már ráragasztottak egy hasonló mintázatú bőrt, így bőrözni is kell. Egy tisztítás is rájuk fér.(update: kitisztítva) Bepróbáltam, nagyon jó tartásuk van.
Rádió kábeleit levágtam, újra forrasztottam zsugorcsővel leszigeteltem, bandázsszalaggal végig tekertem.
1-2 kép Recaro
3.mikor hozzám került gyari q4 belső
4. facelift előtti bőrbelső
5. 155 recaro sportülések
8. 2din rádió a helyén.
Vételár:150000ft
Útiköltség: 30000ft








Tegnap elintéztük az eredetvizsgát és a regisztrációs adót, így az összes dokumentum a birtokomban volt, hogy rendszámot kapjon a verda. A mai napra volt időpontom foglalva az okmányirodába. 10 perc várakozás után 15 perc ügyintézés és a rendszám a kezemben volt.
Sajnos a TBI kezdetű rendszámok nem a mi régiónkra voltak osztva (pedig milyen főnök lett volna egy TBI-175), így a TCG-175-öt sikerült megkaparintani. :-( :-) :-)
Gyorsan mentem is vele egy bejárató kört.
A konklúzió: Nagyon jó megy az autó, szinte kitépi a kezemből a kormányt. Rettentően érezhetőek a DNA kapcsoló különböző állásai. Valamelyik hátsó kerékagycsapágynak hangja van (vagy a guminak van hangja) ennek utána kell menni. Meg kell nézni a többi motortartót is, mert szerintem nem tökéletes.
Összességében viszont teljesen elégedett vagyok a kocsival. Azt adja, amire számítottam.



Az évek elég viseletessé tették a csomagtér ajtó kéder gumit. Alfa deporol rendeltem egy bontott hibátlan állapotút, és ki is cseréltem.

