Blog

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2022-08-26

5W40 full synthetic olaj és olajszűrő, pollenszűrő, üzemanyag és levegőszűrő csere
199.000 mérföld

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2022-05-28

Jobb oldali kerék csapágy csere miatt ment szerelőhöz, de mivel két csonkállványom amit felújítottam volt és azokon csapágy is, így azok kerültek fel. De nem úsztam meg a jobb oldali ezen is búg így oda SKF új csapágy került
( Előző 20e km bírt.(GSP) azelőtti pedig 10e km-t se
De nem ált itt meg a szerelés, mert megy vizsgára így átnézve az első tárcsák cseréje, betétek oké, de féknyeregeket is cserélni kell( volt felújított); hátul valamiért ragadt a fék ezért ott is felújított nyereg került fel.(szintén meglévő betétekkel)
Valamint a féltengely gumiharang kiszakadt és azt is kellett cserélni. És a féltengely is át lett szerelve a bontott/magmaradtból.
De ha már átnézés akkor a futóműt is. Így jobb felső lengőkar és bal alsó csere. Ezekből is volt bontottam.
Első lengéscsillapítók cseréje(szintén volt) valamint Eibach rugó lecserélése gyárira úgy elől mint hátul. Hátul jók (2 éves Billstein a lengéscsillapító)
És még kapott egy új motor alsó burkolatot is

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-01-08

Egy eredeti Weber manualból megértettem, hogy hogyan is kell tolómérővel benzinszintet mérni a DCOE-n. Amikor a tolómérő mélységmérője éppen megmozgatja a benzin szintjét, ami persze csak igen szűk tartományban megfelelő helyről megvilágítva éppencsak látható, és igen picit változik a tükröződés, az ahhoz tartozó mélységmérő állás adja a kérdéses értéket. Ezzel a módszerrel is leellenőriztem mi a helyzet. Na azért ezzel igen jól el lehet szórakozni míg az ember azt mondja most ez így rendben van, jól mértem. Kb. egy-másfél óra volt nekem. Az első két henger karburátora 28.5-en van, a hármas és négyesé pedig 29.5-ön. A speckó szerint 29 +/-0.5. A gyertyák színe most szép barna, teljesen egyforma mindenhol, csak a szintek nem egészen. Egy lamba-szondás vizsgálatot még tervezek, de ezt most nem feszegetem tovább. Elég jónak tűnik.
Ha már kivettem a gyertyákat megöntöztem olajjal a hengereket, ne rozsdáljanak a téli pihenő során. Kamerával is körülnéztem, rend és szárazság volt ott. Hengerfej tömítés eddig jó (4000km). Egyúttal beszereltem a Bosch négypólusú gyertyákat, amiket az OKP ajánl. Az a helyzet, hogy a sima egypólusú NGK-val van hogy háromhengerezik alapjáraton és nem igazán tudom hozzáhangolni a sima járást. Van még egy szett őrizgetett, eredetileg a Nordokhoz javasolt, négypólusú Lodge gyújtógyertyám, azt beszerelve jó lesz.
Ha eltűnik a só az utakról kipróbálom hogyan muzsikál ez a Bosch cucc..

 
>> EgyébFangio // Alfa 156 156 SW Selespeed // 2022-01-30

Sajnos gyárilag ebben a szériában még nem volt tempomat.
Már régóta szerettem volna, többen beépítették előttem, így én is neki álltam.
Kábelt kellett behúzni az elektronikától a kapcsolóig.
Szereztem gyári kábelt, csatlakozót. A beépítés nem volt egyszerű, de sikerült.
A középkonzolba egyedileg bekerült a tempomat piktogram.

 
>> SzervizMafka // Alfa 156 Q4 // 2022-01-30

A rengeteg munka ellenére még mindig nem volt megfelelő a menetstabilitas, úgyhogy újabb futómű ellenőrzés után
- teleszkóp felújítása Pesten
- alsó lengőkar csere mindkét oldalon
- stabilizátorkar kitámasztó pálca csere

Most már alakul végre!

 
>> Szervizliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-01-30

Elkészültek a hátsó tengely fékjei is. Szerencsére valaki már cserélt hátul fékcsövet, így itt csak betétcsere volt. A nyerget nem újítottam fel mint elöl. A jobb elsőben volt egy pici bubi, azért nem volt tökeletes, újra légtelenítve.
Motorolaj, váltóolaj, fékfolyadék cserélve.
Az ismeretlen eredetű váltóolaj teljesen tiszta, arany színű volt, de mégis kicseréltem, mert sajnos engem is utolért a v6 betegség. Az üzemmeleg váltó alapjáraton kicsit zörög. A szakemberek szerint vagy már zörög vagy zörögni fog. A tuti megoldás a csapágyak cseréje, de ezt a kuplung cserével fogom majd megcsinálni. Első lépésben, megnézem, hogy a gyári speckós olajjal is jelentkezik-e a zörgés, ha igen még egy dobás van: GL5 75W-90 váltóolaj (a 75W-80 helyett).
Kormányszervó olajat is cseréltem. Becsapós, mert a nívópálcán szép tiszta, de egy pohárban már látszik, hogy elhasználódott.
Gondolom, nem találtam fel a kereket újra, de hátha valakinek jól jön az infó, hogy milyen egyszerű is a szervó olajat kicserélni ezen a típuson: felbakoltam az autó elejét, hogy könnyedén el tudjam forgatni a kormányt. A tartály bejövő csövét (jobb oldali, vékonyabb) nem tudtam/mertem leszedni, mert a R-click bilincs nem volt hozzásférhető, még a tartály leszerelése és elforgatása után sem a V6 motor miatt. A visszaszerelése sikerében meg egyáltalán nem bíztam. Szerencsére jött az ötlet, hogy a kimenő ágba, a tartályon keresztül egy 11mm-es PE csövet (d8x1.5) pásszintottam, ami pont tömítve beleilleszkedett a tartály kimenő furatába. Ennek végére egy tölcsért helyeztem. Itt töltöttem bele a friss olajat, majd a kormány forgatásával a régit a tartályba pumpáltam, ahonnan kiszívtam egy erre alkalmas eszközzel. Ha nagyobb tölcsérem lett volna, 10 perc alatt elkészültem volna, így beletelt 20 percbe is. Amikor megjelent a friss olaj a tartályban, akkor abbahagytam. 1.3 Ltr anyaggal a teljes, tökéletes csere meg is volt bontás nélkül. Közben rájöttem kár a tartályt is kivenni eltakarításra, mert a lerakódások nem csak ott vannak jelen, hanem az egész rendszer belső falán, azt meg nehéz eltakarítani... Miután gyors az olajcsere, pár ezer km után egy újabb cserével a friss olajjal lemosott lerakódást is el tudom távolítani.
A motorteret alulról átnézve sem találtam semmi rendelleneset, így ezzel akár már szezonra felkészítettenek minősíthető a járgány, de még egy törött kuplungpedál rugó cseréjét azért megejteném

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2022-01-30

Akkumulátor lefogató csere.

 

A középkonzolt szétszedve feltűnt hogy a fehér műanyag izé ami körül az egész forog mennyire száraz.
Ma szétkaptam és megzsíroztam.
Furcsa hogy a két csavar mellett még rá is van peremezve 2-2 fül a felső részre.
Jó lenne tudni hogy mire gondolt a művész amikor ezt így tervezte meg...

A kábelezéssel is foglalkoztam, de nincs látványos eredmény.

 

A múltkor téma volt a topikban a váltórudazat gumi izéi...
Úgy gondoltam hogy nem élet az élet ha ilyenem nincs, rendeltem.
Ha már rendelek eszembe jutott pár dolog:
- ablaktörlő gumit is ad a shop, nem drága, kipróbálom,
- balansztengely szíj (ha már a vezérmű szíjat cserélem, akkor ezt is),
- vezérműtengely szimeringek (ha már ki van véve nem kéne a 20 éveseket visszarakni),
- két kutyacsont előre - erre semmi szükség nem volt, de megakadt rajtuk szemem és nem ügy cserélni őket.
Ma megjöttek :-)