Blog
Bekerültek az új LED-ek a belső világításba és a rendszám fölé.
Hideg fehér fények, 6000K, W5W, SMD Canbus LED.
Megtörtént az olaj és a szűrők cseréje (olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő).
Az olaj Castrol Magnatec 10w-40 lett.
Megszületett a döntés DRL ügyben, némi módosítással visszakerül a korábbi helyére.
Kb 1 cm-el megemelem hogy a rés közepébe essen, így már majdnem jó helyen van. Viszont kell hozzá egy távtartót gyártatnom.
Addig is elkezdtem beszerelni az elektronikát a régi helyére. A művelethez ki kell szedni a bal első lámpát és az ablakmosó tartályt. Ez utóbbit a visszarakás előtt megtisztogattam, furcsa látvány.
A projekt itt elakadt, mert elfogyott a vezetékem.
Folyt. köv.
A másik projektterv a navi tápjának eltüntetése hogy ne foglalja a szivargyújtót.
A váltó elé már korábban beépítettem két kapcsolót. A bal oldali az antennát tiltja le hogy ha nem rádiót hallgatunk ne járjon ki. A jobb oldali a hazárd megye lordjai légkürtöt kapcsolta a sima duda helyett. Mióta kikerül a légkürt (kicsit lassan játszotta a dallamot) ez üres, ez fogja a navi tápját kapcsolni. Szétkaptam a régi rendszert és mindenhová sarukat raktam a korábbi forrasztások helyett, mert így bármikor szét lehet szedni és rövidebbre lehet hagyni a drótokat.
A navinak forrás adott, a szivargyújtó vezetékére kellene rácsatlakozni. Nos ez nem olyan könnyű, mert nehéz hozzáférni. Főleg mert már a rádió is rá van kötve.
Nincs mese ki kell szedni a középkonzolt, hogy bekábelezzem és a korábban berakott vezetékekkel együtt rendbe tegyem a drótokat.
Folyt. köv.
A múltkor kipróbáltan a ragasztókat. Most mást teszteltem.
A teszthez kicsit módosítottam az egyik laposfogómat, átalakítottam szimering fogóvá. Az első részébe ívesen beleköszörültem egy vállat, ami felfekszik a szimeringre, de még nem tökéletes. A felső részbe is bele kellett köszörülni hogy a szelepszár végének legyen hely, ne azon feküdjön fel.
Szóval a teszt.
A múltkor feltűnt hogy a megtisztogatott felületre felnyomott szimering mennyire jól tart. Most 4 szelepvezetőt zsírtalanítottam a felrakás előtt. Pár nap állás után komoly birkózás árán sikerült leszedni őket. Erős a gyanúm hogy ezek fent maradtak volna a normál használatnál. (Anno nem zsírtalanítottam.)
Az egyik szelepvezető már sérült volt a gyári tömítés leszedése miatt, abba felrakás előtt még belekarcoltam párat hogy legyen mibe kapaszkodjon a szimering.
Nos ezt csak mechanikai sérülés árán tudtam leszedni, volt olyan - ha nem jobb - mint a ragasztott. Ráadásul itt a ragasztó hőtűrő képessége se kavar bele a képbe. Ez lesz a megoldás. Kicsi esztergakést sikerült szereznem már csak egy kéziszerszámot kell "legyártani" hozzá. Holnap konzultálok fémügyi szakival...
update 2022.01.29.
Nagy lett a lapka, nem fér el a hidrotőke helyén. A keresztfiam ellenben talált kisebbet úgyhogy pár sör mellett leméreteztük a szükséges tartót. Hétfőn elvileg elkészül.
Túlszaladtunk az 1 éven, de pont most lett meg a 10K km az olajban.
Selenia 5W30 PE
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Óraállás:231050
Amióta megvan a kocsi, azóta szerettem volna cserélni a lengéscsillapítókat.
Most végre eljött az ideje. Ment a vacilálás rendesen, hogy milyet érdemes bele venni, és tényleg megemeli az elejét nagyon vagy sem. Rengeteg ember mondta, amennyiben a Bilsteint választom simán lehet, hogy kifogja emelni a kocsi elejét. HÁLA EZ NEM LETT ÍGY, VAGY INKÁBB NEM DRASZTIKUS A KÜLÖNBSÉG.
Autodocról sikerült beszerzni az alkatrészeket illetve a hozzátartozó finomságokat (támcsapágy), plusz egy kerékfordulatszám jeladót.
SZERELÉS
El sem hittem, hogy szinte ennyire könnyű a lengéscsillapítók cseréje. Az összes csavart simán kitudtam oldani. Pikk-pakk áttetük a rugót a régről az újra. Azért volt némi előny, mivel, hogy múltkor már beszereztünk egy hidraulikus rugó összehúzót, ami nagy segítség volt ezeknél a műveleteknél.
Rugót nem cseréltem, mert gyönyörű állapotban voltak egy rozsdafolt sem volt rajtuk. A csillapító ramaty állapotnak örvendet. Benyomtuk és úgymaradt, már nem végezte el a feladatát, szóval jó döntés volt ezeket cserélni.
Támcsapágyakból is újat kapott, nem szerettem volna ezen spórolni, így kerek az összkép. A visszaszerelés is könnyen ment, minden csavart NM-re pontosan húztam meg és rézpasztáztam, hogy a későbbiekben se legyen gond a szétszerelésnél.
Csatoltam képet a pontos lehúzási nyomatékokról az első felfüggesztéshez. (6.kép)
Mivel állandóan kidobálja már vagy 1,5 éve a VDC hibát, úgy gondoltam elkezdem cserélgetni a kerekeknél lévő jeladót, mert már csak ez nem volt cserélve. Most a bal első cseréltem, de sajnos EZ SEM OLDOTTA MEG A PROBLÉMÁT.
Összegezve a dolgot, nagyon boldog vagyok, mert sikeres volt a műtét. Érezhetően jobb lett a csillapítás és az úttartás is. Fékezésnél megszünt a bólintás, illetve a recsegés.
Lengéscsillapító : 21.410 Ft/db
Támcsapágy: 9.840 Ft/db
Kerékfordulatszám jeladó: 4942 Ft/db
Új év, jó idő. Decemberben szereztem egy külön garázst a Spidernek, oda tettem be télire. De jauár 8-án jó idő volt, ezért kihoztam eg kis kanyarra. Teljesen jól muzsikált a fél órás kör alatt. Aztán visszatettem aludni.