Blog
Mivel az előző LED fényforrások CANBUS hibát okoztak, és folyamatosan hibát jelzett a computer, ezért ellenállásos rendszerre cseréltem őket. Ezek is LED-ek, de így már nem jeleznek hibát, és a fényük szintén 6500K.
Kivillant a motorhiba lámpa, de semmi különöset nem vettem észre a menetdinamikában.
Kiolvasva elsősorban megint lambdaszondára panaszkodik, de most a gyertyákat kivéve, nem lehet rá mondani, hogy az írt kettes szondával gond lenne. Ugyan nem őzbarnák, hanem inkább szürkék, mind egyformán.
A P1178 kód leirása alapján, viszont lesz mit vadászni...


A sima elektromos tükröket lecseréltem gombról behajtósakra. Cseréltem a 2 tükröt, a két első ajtóban lévő vezérlőt és a sofőr ajtóban lévő gombsort.
olaj ++ szűrők + ékszíj, feszítő, görgők
A múltkor rájöttem hogy a legjobb megoldás kapaszkodót vágni a szimeringnek a szelepvezetőre. Sok próbálkozás után elkészült a szerszám és ma megejtettük a próbát.
Kettő szerszám is készült, egy vasból és egy alumíniumból.
Az alut teszteltük.
A végükbe egy nagy csavar került hogy annál fogva tudjuk forgatni, de mint kiderült nincs rá szükség. Kézzel is lehet forgatni.
A közepében van egy 7,2-es furat, ide jön a szelepszár.
A külső átmérő 32-es, így egy réteg ruha szigetelőszalaggal tudom a hidrotőke helyét védeni a sérüléstől.
A homlokfelületen olyan távolságra van egy M3-as menet hogy a kis méretű lapkát fel lehessen fogni.
Két lapka van egymáson. Az alsó csak távtartóként működik, úgy van beforgatva hogy ne is érje el a szelepvezetőt. A vastagsága 2,5 mm, ennyire van a bevágás a szelepvezető tetejétől. (6 mm magas az a rész ahová a szimering jön.))
A felső karcolja a "kapaszkodót". Így egy éles peremmel találkozik majd a szimering.
A kés beállítása nem kis türelmet kíván, de meglett. (A széria bevetésre egy a szelepvezetőt szimuláló stift készül hogy azon be lehessen állítani a kést.)
Szóval a tesztmotoron végzett próba eredménye a képen. (Csak a körbe vivőt nézni a többi a gyári szimering leszedésekor keletkezett.)






Idén esedékes lett volna már a vezérlés csere az autón, szóval tervben volt.
Bő 2 ezer km-ert tettem bele januárban, az autót imádom, 4,8L átlagfogyasztást ír a computer.
Ezalatt a bő 2 ezer km alatt elkezdett szivárogni a fagyálló, párom megnézette, a vízpumpánál volt látható szivárgás, illetve egy vízcsőnél.
Continental vezérlés szett került bele.
Km óra állása: 194462 km
A felső motortartó bak ki van szakadva, vezérlés csere közbe kiderült.
Gyári lett rendelve, hamarosan ez is orvosolva lesz.
Így remélem megszűnik a visszapillantók rezonálása





Január 6.-ára kaptam időpontot a kpm vizsgára.
2 hónapot kellett rá várni, elég nehéz volt kivárni.
A magyar rendszámot január 11-én kaptam meg.
TAX-137 lett a rendszám.
192276 km-rel lett regisztrálva az autó.
Majd integetek alfások!


