Blog

>> EseményPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2022-01-11

2022.01.11-én a vizsga lejáratának napján sikeres műszakit tett az autó.

Nem igényelt egyebet, mint a hátsó lámpákon lévő fólia eltávolítását.
Most marad így egy időre, teljes legalitásban. :-)

Csebali, köszönöm a segítséget, ha olvasod. :-)

 
>> Egyébfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2022-01-21

Kicsit el vagyok maradva a bloggal(és a géppel is mert idén télre is szépen telik a "gtas raklapom" amit be kéne szerelni majd a kocsiba csak legyen végre kis időm rá...)Az eredeti felniszettet visszavásároltam Danitol. Kapott egy fényezést hogy elrakjam "télire"... Illetve úgy néz ki hogy végül megtartom mellé a cloverleaf szettet. Az lesz a találkozós felni. Már csak egy szettet kell venni pályázni.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-01-20

Új-Zélandon egy GT V6 tulaj úgy gondolta hogy kicseréli a vezérműtengelyeit Colombo and Bariani féle tuning tengelyre. Az eredetieket pedig meghirdette az alfaowneren. Mivel már egy ideje közelebb nem láttam hirdetést, ezért megbeszéltem vele hogy küldje el.
A fórumok szerint 6-10 hp növekedés várható tőle, emelett kiegyenlített marad az alapjárat és alacsony fordulatszám tartományban sem veszítek a nyomatékból. ECU programozás elvileg nem szükséges, de nekem annyi minden változott már, ezért egy következő lépésként szeretném majd elvinni chiptuningra és leméretni a teljesítményét.

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-02-21

Hamarosan... szerelési hiba okozott kárt, amit egy a balfasz szerelő okozott. Energiám nincs leírni, mert olyan idegbe hoz, hogy el sem tudom mesélni.

301.500 km

Cserélve lett:
Vezérlés
Indítómotor
Vízpumpa
Bal felső lengőkar
Klímakompresszor
Szelephimbák

>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2022-01-18

Új akumlátort kapott! Exide Premium 77Ah

 
>> EseményZselé // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 // 2022-01-17

Már a QV megjelenésekor, 2016-ban megszületett az álom, hogy egy Giuliát kell vennem a 159 után. Egész egyszerűen azért, mert úgy voltam vele: ha az ember autóbuzi (az vagyok), csak az Alfa Romeo-t választja (azt teszem), az Alfa pedig gyárt egy autóbuziknak való autót (gyártott), akkor az embernek azt meg kell szereznie.

Az álmokból célok lesznek, a célokból meg tervek - a terveket pedig már csak meg kell csinálni :) Szerencsére úgy álltak össze a csillagok, hogy semmi nem tett keresztbe az elképzeléseknek.

Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a QV-nak nálam nem volt realitása. Sem az árszintje, sem pedig a használhatósága miatt. Valahogy megjelenése óta a Veloce a kiszemelt, mint számomra legjobb választás teljesítmény/használati érték arányban.
Arra sem számítottam, hogy újat fogok venni. Ehhez nagyban hozzájárult az Alfától nem megszokott ártartása, majd a használt autó árak 2021 végi kilövése is.

Vásárlás előtt elmentem egy tesztvezetésre a Pappas-hoz. Az elején az autóban ülve minden picit fura volt.. nem tudom megfogalmazni, hogy mi - csak nem éreztem magam teljesen otthonosan. Néhány kilométer múlva viszont elkezdte az egész kiadni és borzasztóan összeállni egy zseniális egésszé. A végén már ki sem akartam szállni. Úgy fogalmaztam meg magamnak: ez egy teljes mértékben rám szabott öltöny lett.

Ez 2021 októberében történt, és onnantól nem volt alternatíva: ilyen kell nekem. Nézegetve az árlistát, illetve a kedvezményeket nem tűnt elérhetetlennek egy gyári új megrendelés, teljes mértékben az ízlésemre szabva. Viszont leállt a gyár, és az új árlista kiadásáig nem volt ajánlat. Ezzel el is telt 2021, majd az év végén jelentkezett az értékesítő: van árlista!

Sajnos, jó 15%-al magasabb lett ugyanannak az ára, mint amiről tavaly ősszel beszélgettünk. Az pedig azért sok...

Végül a Rieglernél találtam egy készleten lévő autót, ami csak nagyon picit tért el az álom konfigurációtól, viszont tavaly őszi autó - a tavalyi árszinten. A meglepetés az volt, hogy valóban ott van, nem "rendelhető", meg nem "elvitték de van hasonló", hanem OTT ÁLL.

Megnéztük, áment mondtunk rá, lefoglalóztuk. Ma zöld lámpát adott a finanszírozó is, mi pedig befizettük, amit be kell. Várom, hogy forgalomba helyezzék.

Mostanában valahogy nem tudok aludni... :)).

 
>> EseményZselé // Alfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2022-01-17

Olyan gyorsan történt minden az év elején. Jó, persze terveztem a cserét, de csak tavaszra. A terv már akkor is egy új Giulia volt, de hát a rendelés, a chiphiány, a szállítás... erre kicsit megmozgatva az ügyet az lett a vége, hogy hamarosan érkezik egy készletről. Már itt van, várja a rendszámot.

Tehát nagy az öröm, de azért álljunk meg egy gondolatra a jó öreg 159 mellett:

- 2017 februárja óta 165.000 km-et töltöttünk együtt.
- Most 332.000 km-et mutat az órája
- Sosem hagyott ott sehol
- Felépítettünk együtt egy házat. Alfához méltatlan dolgokat fuvarozott hatalmas bendőjében, zokszó nélkül
- Elvitte mindenhova a családot. Bejártuk többször Horvátországot, volt egy kellemes Milánó-Monaco túránk is, illetve kipróbáltuk a Magas-Tátra útjait is

Nagyon szeretem ezt az autót, mert egy igazi igásló. Emellett ezt a mai napig olyan minőségben, komfortban adja elő, amit csak nagyon kevés autó tud nyújtani. Nem a legerősebb - de mindig elég volt, amit tud :)

Minden karbantartást megkapott, így nem volt olcsó a fenntartása - de nem okozott kellemetlen meglepetést.

Szerencsére nem megy messze: a cégünkben fog dolgozni, az egyik kolléga munkaeszköze lesz. Tán így a legjobb - és ha kicsi lesz az utód, majd elhozom egyszer-egyszer :)

 
>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2021-10-15

Hát idén is nevetségesen kevés dolog történt: talán 300 km-t mentünk.

Voltunk az Alfa Cityben - és körülbelül ennyi.

Idén (2022) már nagyobb tervek vannak. Kap egy nagyobb szervizt, és ha elkészül az új garázs is, akkor már azért többször el tudunk menni sétálni...

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2022-01-14

Mai napon olajcsere, levegő és pollenszűrő csere.
KM: 90.169

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-01-11

Megjött a DRL...
...és befér a rács közé!
Ami újabb patthelyzetet eredményezett. A rács ugyanis íves. Ha vele párhuzamosan rakom, akkor nem előre hanem oldalra világítanának, ami ugye nem jó.
Ha előre akarok világítani vele akkor 4-5 képen láthatóan kellene berakni. Így valahogy nem az igazi...
PHuBi története az utolsó képen látható Spiderrel (is) kezdődőtt, ez volt amin először DRL-t láttam.