Blog
Olajcsere, Castrol 10w 60, szűrő MANN (82567/1) mert nem mind1 milyen!:)
Olajteknő tömítés csere REINZ! Pár bilincs kicserélése és némi tisztítás!



Vagy két hónapja semmit nem írtam, pedig a kilométerek gyűlnek szépen. Túl vagyunk a 190e-ren, közeleg a következő olajcsere, és egyéb szervízek is kilátásban vannak.
Még augusztusban felfigyeltem arra, hogy az autó erős gázadásra füstöl, és ha hül az idő, nem akar menni, csak morog. A fogyasztás is több volt a megszokottnál.
Első gondolatom a kiolvastatás volt. Ez másodikra jelentősen megváltozott, mikor Ferko autóját elvittük az Autóméryhez diagnosztikára. Viccnek jó, lehúzásnak is, de onnantól hogy nincs hibaüzenet, semmit nem tudnak kezdeni a gépjárművel. Vagy nem akarnak...
No mindegy is, Wickey Dízelmániás hozzászólása nyomán kedvet kaptam a saját otthoni diagnosztikához. Ripsz-ropsz vettem is egy OBD kábelt és egy FIAT-OBD átalakítót, letöltöttem a FiatECUScan-t a laptopomra, bűvészkedtem egy kört a portbeállításokkal, és láss csodát ott volt a gép agya dekódolva.
Ha már így jártam, gyorsan belevetettem magam a lehetőségekbe. Előszöris megtaláltam a füstölés okát. A LMM hőfok érzékelő NTC-je konyec, 140 fokos külső levegő adattal hülyítette az ECU-t. Nosza beraktam a régi LMM-t. Füstölés megszűnt, újra szaladt a gép. Néha ki kellett ütni a régi LMM miatt egy "out of range" hibakódot, nagy fordulaton rendszerint etárolta. De már érzésre tudtam, hogy mikor van ott, elkezdett rángatósan váltani az autó és a füstöt is eregete olyankor. Szerintem hiba betárolás után felülbírálja a LMM-t. Azóta Erhardtól megjött a gariban cserélt Bosch LMM is. No persze így azért más a szekér. Néhány lovacska még előbújt, a hangja simább, a váltások sem olyan darabosak. Ez való ebbe :-)
A múlthéten átnéztük a futóművet is, és bizony itt az ideje ismét belenyúlni. A lengőkar szilentek 85e km-t bírtak, most ismét koppannak. A már cserélt jobboldali kormányrúdfej 60e-t bírt ki, hiába, ami nem gyári, az hamarabb pusztul. A bal hátsó lengőkarcsapágy pedig a jobboldali sorsára jutott, ezt is cserélni kell. Végülis nem rosz, hogy 190e-t elfutott.
A lengőkarok viszont még mindíg gyáriak, és nem kottyannak ami szinte hihetetlen! Úgyhogy csak szilent csere lesz, a lengőkarok maradnak egyelőre.
A remap már több mint 10e km-e történt meg, továbbra sincs semmi negatívum, szépen bírja a szerkezet a felhúzást. A hangja egyszerűen szép lett, pedig nem vagyok egy dízelhang fan. Valahogy az Alfa 4 hengeresek tipikus recegése belekerült a traktormotorba is az átprogramozással. Elforgatva pedig halatszik, hogy a turbo által préselt levegőből nem győzi elengedni a felesleget a wastegate.4000 fölött süvít és forog forog tovább. Már ha hagyom neki...
Tegnap reggel nagy szükségem volt a reflexeimre.
A Halász utcai lehajtónál a rakpartra próbáltam besorolni Óbuda felé. Nem egyszerű feladat, de szerencsém volt, és egy kedves autós megállt észak felől, hogy beengedjen. Begurultam a sávba, és a másik irányt kezdtem nézni, hogy mior indulhatok tovább, mikor lesz hely.
Amikor rést találtam, elkezdtem elindulni. Fejem előrefordult, és Lia orra előtt épp egy motoros volt. A baromarcú megelőzte azt a sort, amelyik engem északról maga elé engedett. Abban a pillanatban satufék, de kb 10 centit behettem előre ennyi idő alatt. Épp elég volt, hogy Lia jobbszeme alatt a műanyag lökhárítót a lábtartó meghúzza....
Utána néztem csak meg, mikor leparkoltam.
Miért kell ilyen idióta módon vezetni? ha ott meglöktem volna, a Dunában köt ki, vagy a dél felől jövő szélvédőjén. Szerencséje volt.
Egy fontos fejezet lezárul az autós életemben.
Miután túljutottam a kezdeti nehézségeken mint az átíratás és a szükséges dolgok beszerzése végre élvezni szerettem volna az új szerzeményem nyújtotta "életérzést". Néhány száz kilométer után egyre hangosabb lüktető hang adta tudtomra, hogy a futómű táján valami nem klappol. Múlt héten autó-doki megnézte, bizony van mit cserélni szegénykén. Két hátsó csillapító és a bal hátsó lengőkar. Október közepére jegyezték elő műtétre, majd írok a lábadozást követően pár kép kíséretében.
Augusztus 20. Budapest, Duna Pláza mellet található OMW kút. Gyors kezelés a tulajjal, néhány szó a kicsike előéletéről majd kis alkudozást követően 450 papír cseréje után megkaptam a kulcsokat. Most már duplán fontos számomra 20-a :D
Külön köszönet GT cartársnak amiért eljött szemügyre venni a jövendőbelim.
hat a nyar hozott meglepeteseket.juniusban franciaorszagban jartunk es hazafele jövet fellfort az alfam hütövize a viztartaly szetolvadt es göz formalyaban a viz tavozott a kipufogon.hat nagy nehezen hazahozattuk az autot majd következett a többhetes buli.a fönököm hozott magyarorszagrol egy szerelöt aki vegülis összerakta a motort d e megsem indult a kicsike,igy hat kerestem egy specilis alfa javitomühelyt es elvontattam az automat.es hat ott kiderült hogy a legtömegmeröm is tönkrement tehat cserelni kell.harom nap mulva kezembe adtak az autom es azota eggyütt rojuk a kilometereket.mar azt hittem hogy soha nem lesszjo az en kincsem,mert hat eztt nem lehet nem szeretni.
Hadat üzentem a bogaraknak,a fekete fékpornak a felnin és az autó oldalára ragadt beazonosíthatatlan ragacsos (talán béka,és egér mardványok:P) valaminek és vásároltam egy kis Karcher magasnyomású mosót a Metro-ban.
Mivel az elmúlt évek tapasztalata azt mutatja,hogy az autóm csak akkor lesz igazán tiszta ha magam mosom-sztem-mindenképp megérte ez a kis befektetés:).
Így végre tényleg tiszta lesz a gép mosás után és nem kell egyenként vakargatni a bogarakat az elejéről:-))!

