Blog
Visszajött Zé-től a vas. Ki lett az alja hegesztve, és néhány apróság javítva. A jó hír, hogy megy az összkerék!
Megadta magát a régi Bosch akksim, 6 év után zárlatos lett! Nagyon jó kis akksi volt, bal pozitívos, 55Ah és 420 A (EN). Előrelátó voltam és még a nyáron vettem Kn[.]xX-tól egy ugynilyet csak használtat 5000-ért, annyi különbséggel, hogy ez jobb pozitívos! Azt mondta, nem sokat járt vele, én meg spórolni akartam ezzel a vétellel! Hát nem sikerült, mert ez sem bizonyult sokkal jobbank! Azért kíváncsiságból elmenetm egy autóvillamosságishoz és kimérettem vele az akksit! Megterhelte és azt mondta, hogy bírná még valameddig, de már nem sokáig! Mondjuk már így is elég nehezen tekerte az önindítót, ezért hírtelen felindulásból vettem egy vadi új akksit! Természetesen gondozásmentes Bosch-t, mert akksiból csak ezt veszem, mert nagyon jók a tapasztalataim ezekkel az akkumulátorokkal! Sikerült találni méretben ugyanakkorát, mint a régi, de picivel izmosabb kivitelben! Pontosabban 63Ah és 610 A (EN). Ég és föld a különbség! Fele annyi időt kell indítózni, mint eddig! Ez is letudva! :-))





Bepattant ErHard jóvoltából új féktárcsa és betét!
A történtekről:
Egy kétirányú utcában éppen egy elsőbbségadós sarokhoz érkeztem, mikor egy jobbra kis ívben kanyarodó Opeles belém kanyarodott. Az illető a parkoló autók miatt kanyarodott az én sávomba persze lendületből anélkül hogy benézett volna...
Elmondása szerint egy motoros mászott bele a seggébe ezért "repült be" az utcába...
A lökős és a lámpa tuti csere...de elmozdult a mocitető is kapott picit a bal első sárvédő is.



Na a multkori blogomban emlitettem h lecseréltük az olajat 178500 km-nél,ja és a utastér szűrőt is, és az olaj szivárgást is megprobáltuk megszüntetni, hát ez nem sikerült, mert most a szivárgás helyett már csöpög az olajam :S de ennek jövhéten nekiugrunk és megprobálunk barkácsolni valami tömitést, mert már nagyon idegesit, aztán ami jo hir h igy nyár végére sikerült feltölteni a klimát is :D egyépként balatonon voltunk nyaralni bogláron, és lellén töltötték fel nagyon korekt áron :-) bár a szerelö azt monta h egy nagyon picikét ereszt a rendszer szal majd azt is át kell néznem, csak picit idegesitett h 95-ön állt állandoan a vizem városban klimával , és országuton is 90 felett volt, klimát kikapcsoltam akkor visszáb hült, mongyuk már picitt beteges a vizhütő...egyépkén van itt egy-két idegesitő dolog, fel is sorolom, és aki tud rá magyarázatot az irjon levelet: először is valami koppan a futoműben erősebb fékezéskor meg ha teljesen kicsavarom a kormányt jobra, azt tudni kell h az összes lengőkar és a gátlok is vadi ujak, mégis koppan valami...aztán egy uj jelenség 17-18 foknál gyujtás utánn fulladozik a motor ugy 400-500 as fordulaton...másodszorra pöcre indul idegesitő dolog...gyertyák ujak aksi uj, a gyanum a gyujtokábelekre irányult mivel az első picit el van égve...és a legidegesitöbb dolog h miután egy vagyont hagytam multkor a szervizbe mikor cserélték a jobb oldali féltengely gumiharangokat ismét elkezdett rázni a kormány nem olyan intenziven mint azelött de azért idegesit föleg 70-nél...érdekes dolog mert mikor a multkor beraktam a központosito gyűrűket megszünt a vibrálás,s a szerviz utánn megint elő jött :S na ha valaki tud ezekre valami megoldást az tudassa velem :-) képek az olajcseréröl, vagyis a cuccokrol :-)


Most, hogy meghírdettem az autót, és meglepően sokan érdeklődtek iránta, egy Opelesnek sikerült belém kanyarodnia...
Öröm az ürömben hogy azonnal elismerte és betétlapot adott (nem mintha lett volna módja kíbújni a felelősség alól)...
Szemmel láthatóan: Bal első lámpa K.O., lökhárító cserés, de kapott egy kicsit a motorháztető és a bal első sárvédő is :S
Az okozó Allianz-os...remélem igazak amivel reklámozzák magukat, bár naív azért nem vagyok...
Képek holnap.
Kicseréltem a légmennyiségmérőt, mert már vállalhatatlan volt :P
A kenyszerü gumicserekor felhivtäk a figyelmem az elsögumik belsö felenek aranytalan kopäsära.Azonnal vedekeztem hogy egy eve ällittattam futomüvet.Mivel a gumis sräc jobarät,ezert hittem neki es ujra mentem futomüällitäsra.
Mint kiderült tavaly a "beällitäs" a györi Hatvani gumiszervizben valahogy nem sikerült.. Grrrrr....söt a kerekösszetartäs kerekszettartäs lett a beällitäs utän..ezertis a belsö felület kopäsa...Az összekötökön az anyäk berohadäsäbol levont következtetes szerint tavaly tuti nem voltak meglazitva...Namärmost imigyen nehez pl kerekösszetartäs ällitani...
Most a sräcok a Kiss Gumiszervizben nem kis munka ärän beällitottäk a futomüvet. Ezer köszönet erte.Mindenkinek ajanlani tudom a munkäjuk.