Blog

>> Szervizdfg (Tanárúr) // Alfa 156 2.0 TS // 2010-09-30

Na megvettem a vezetőgörgőt a hosszbordás szíjhoz. Végre nincs lendkerekes hangja a kocsinak. SKF

 
>> Szervizdfg (Tanárúr) // Alfa 156 2.0 TS // 2010-09-30

megvolt a hibakód kiolvasás. Vezérműtengely jeladó. azok után, hogy 2x volt 2 héten belül leszedve a szíj, már lassan rutinból jönnek Youri-ék Szolnokról.

 
>> AutóápolásGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2010-09-30

Kozmetikában volt a vas és nagyon gyönyörű is lett. Eltűntek a kis karcok, bogárfoltok, beleégések. Olyan, mint újkorában! :) Nagyon örülünk. :)

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-09-30

Ma csomagot kaptam, egy helyes szőke postáslány hozta őket, 2 alsó lengőkar, és 2 kutyacsont érkezett. Jövő héten szerelőm beépíti őket.

>> SzervizRoliQ4 // Alfa 155 Q2 // 2010-09-29

Olajcsere, Castrol 10w 60, szűrő MANN (82567/1) mert nem mind1 milyen!:)
Olajteknő tömítés csere REINZ! Pár bilincs kicserélése és némi tisztítás!

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-09-26

149000. alfás km. (0926)

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-09-29

Vagy két hónapja semmit nem írtam, pedig a kilométerek gyűlnek szépen. Túl vagyunk a 190e-ren, közeleg a következő olajcsere, és egyéb szervízek is kilátásban vannak.
Még augusztusban felfigyeltem arra, hogy az autó erős gázadásra füstöl, és ha hül az idő, nem akar menni, csak morog. A fogyasztás is több volt a megszokottnál.
Első gondolatom a kiolvastatás volt. Ez másodikra jelentősen megváltozott, mikor Ferko autóját elvittük az Autóméryhez diagnosztikára. Viccnek jó, lehúzásnak is, de onnantól hogy nincs hibaüzenet, semmit nem tudnak kezdeni a gépjárművel. Vagy nem akarnak...
No mindegy is, Wickey Dízelmániás hozzászólása nyomán kedvet kaptam a saját otthoni diagnosztikához. Ripsz-ropsz vettem is egy OBD kábelt és egy FIAT-OBD átalakítót, letöltöttem a FiatECUScan-t a laptopomra, bűvészkedtem egy kört a portbeállításokkal, és láss csodát ott volt a gép agya dekódolva.
Ha már így jártam, gyorsan belevetettem magam a lehetőségekbe. Előszöris megtaláltam a füstölés okát. A LMM hőfok érzékelő NTC-je konyec, 140 fokos külső levegő adattal hülyítette az ECU-t. Nosza beraktam a régi LMM-t. Füstölés megszűnt, újra szaladt a gép. Néha ki kellett ütni a régi LMM miatt egy "out of range" hibakódot, nagy fordulaton rendszerint etárolta. De már érzésre tudtam, hogy mikor van ott, elkezdett rángatósan váltani az autó és a füstöt is eregete olyankor. Szerintem hiba betárolás után felülbírálja a LMM-t. Azóta Erhardtól megjött a gariban cserélt Bosch LMM is. No persze így azért más a szekér. Néhány lovacska még előbújt, a hangja simább, a váltások sem olyan darabosak. Ez való ebbe :-)

A múlthéten átnéztük a futóművet is, és bizony itt az ideje ismét belenyúlni. A lengőkar szilentek 85e km-t bírtak, most ismét koppannak. A már cserélt jobboldali kormányrúdfej 60e-t bírt ki, hiába, ami nem gyári, az hamarabb pusztul. A bal hátsó lengőkarcsapágy pedig a jobboldali sorsára jutott, ezt is cserélni kell. Végülis nem rosz, hogy 190e-t elfutott.
A lengőkarok viszont még mindíg gyáriak, és nem kottyannak ami szinte hihetetlen! Úgyhogy csak szilent csere lesz, a lengőkarok maradnak egyelőre.

A remap már több mint 10e km-e történt meg, továbbra sincs semmi negatívum, szépen bírja a szerkezet a felhúzást. A hangja egyszerűen szép lett, pedig nem vagyok egy dízelhang fan. Valahogy az Alfa 4 hengeresek tipikus recegése belekerült a traktormotorba is az átprogramozással. Elforgatva pedig halatszik, hogy a turbo által préselt levegőből nem győzi elengedni a felesleget a wastegate.4000 fölött süvít és forog forog tovább. Már ha hagyom neki...

 
>> EseményDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-09-29

Tegnap reggel nagy szükségem volt a reflexeimre.

A Halász utcai lehajtónál a rakpartra próbáltam besorolni Óbuda felé. Nem egyszerű feladat, de szerencsém volt, és egy kedves autós megállt észak felől, hogy beengedjen. Begurultam a sávba, és a másik irányt kezdtem nézni, hogy mior indulhatok tovább, mikor lesz hely.

Amikor rést találtam, elkezdtem elindulni. Fejem előrefordult, és Lia orra előtt épp egy motoros volt. A baromarcú megelőzte azt a sort, amelyik engem északról maga elé engedett. Abban a pillanatban satufék, de kb 10 centit behettem előre ennyi idő alatt. Épp elég volt, hogy Lia jobbszeme alatt a műanyag lökhárítót a lábtartó meghúzza....

Utána néztem csak meg, mikor leparkoltam.

Miért kell ilyen idióta módon vezetni? ha ott meglöktem volna, a Dunában köt ki, vagy a dél felől jövő szélvédőjén. Szerencséje volt.

>> EgyébRavlik // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2010-09-28

Minden jó.

 
>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2010-09-28

Egy fontos fejezet lezárul az autós életemben.