Blog
olajcsere, szűrőkcsere, kézifékkötél, kipuff heg.
2010.11.23. eladtam... kicsit fájó szívvel elbúcsúztam tőle. Remélem jó helyre kerül, és még viszontláthatjuk itt az Amore-n.


Eljött a hétfő, tehát lássunk neki a gyertyák és a lengőkarok beszereléséhez, valamint nézzük meg, miért szivárog az olaj és a hűtőviz.
A gyertyák bekerültek, ha már ott voltunk leszedtük a szelepfedelet. A tömitéssel nincs gond, nincs felgyűrődve, tökéletes. Visszatettük, de csak szivárog... valószinű a bal alsó csavarnál meg van repedve a szelepfedél. Erre visszatérünk még, meg lesz ragasztva.
Kicseréltük a lengőkarokat. A balos is lógott már, de a jobbos még rosszabb állapotban volt. Új be a helyére, kész.
Jöjjön a hűtő... Reménykedtem benne, hogy csak egy cső nincs megfelelően rögzítve. de sajnos mind rendben volt, a hűtő jobb oldala szivárog.
Mondanom sem kell, hogy mennyire örültem neki. Este berendeltem az új hűtőt + egy 2l selénia motorolajat, mert ami megmaradt az olajcseréből már után kellett tölteni a szivárgás miatt. Valószínű még a héten visszatérünk és megoldjuk a problémákat.
A költségem ma 0Ft volt, mert a szerelő jó ismerősöm, majd meghálálom neki.


Felkerültek a téli gumik.
Km: ~96500
Reggel korán keltem....még 3 óra és 170 km választ el "Tőle" kicsit ideges és boldog is voltam egyben....vajon olyan lesz mint egy valóra vált álom?
Korábban érkeztem Bogi még sehol....Zoli (Az Értékesítő) stílusosan piros Alfa-dzsekiben fogad már csak egy kicsit kell várni nyugtat nem mintha ideges lennék....most már nem....itt vagyok "Nélküle" nem megyek sehová innen majd Ő visz....mindenhová!
Gyors papírozás....befut Bogi :-) kezembe nyom valamit egy antenna az "ennyi maradt belőle" viccel....
Átsétálunk az "átadó" csarnokba....egy vörösbe "öltözött" autó vár.....hiába fehérben az igazi így gyorsan "levetkőztetjük" egész más így.....látszik rajta falni akarja a kilométereket.....elfordítom a kulcsot egy Giulietta sziluett köszönt a műszerfalon....INDULHATUNK:-)



Ma átcseréltük a papucsokat, felkerültek a téli abroncsok.
Ma végre ki lett cserélve a jobb hátuljában a csonk szilent.Megszűnt a koppanás és az ide oda való járkálás.Most sokkal stabilabb.Remélhetőleg így is marad.


Kiszedtem a xenont.
Na nem ennyire egyszerű a dolog...
A méreg ugye eleve adott volt, hogy az ember kifizet x összeget arra, hogy rendes körülmények között autózhasson, és ettől akaratlanul meg kell szabadulni.
Ma rászántam magam, mert amióta összetalálkoztam a rend őrével, azóta sokkal izgalmasabb a közlekedés.
[15:39] Szóval nekiláttam. Addig gond nélkül haladt a dolog, amíg az izzórögzítő be nem akadt valahova úgy, hogy kb 10 percig azzal szórakoztam, hogy megtaláljam, mibe akadt bele. Mert ugye ezt a feszítőt ki kell szedni ahhoz, hogy a xenon izzóját ki-be tegyem (ezt nem részletezem, miért).
Kijött az izzó, feszítő visszatesz, ez újabb tíz perc.
Jöhet a másik oldal. Biztos az én kézügyességemmel van baj, de ez az izzórögzítő cucc sem akart kijönni olyan könnyen, sőt! Baromi nehezen jött ki, és amikor kijött, akkor le is esett, még hallottam, hogy a kartervédőn koppan, így megnyugodtam, hogy annyira nem kell majd keresgélnem, de amíg még elég világos van, nekilátok a másiknak, hogy ha mégsem lenne meg az a szar, akkor egy lámpával el tudok menni dolgozni hajnalban.
Régi izzó elővesz, 15 perc tökölés, nem megy bele, nem rögzíti rendesen. Izzórögzítő megfordít, izzó berak.
Akkor keresgéljünk. Az elemlámpa fénye már egy ideje elkelt, de még így sem láttam. Elkezdtem ütögetni a kartervédőt alulról, hallani lehetett, hogy zörög az alján. Addig ütögettem, amíg látható nem lett.
[16:38] Innentől már viszonylag hamar ment minden, de az egész művelet egészen pontosan 59 percet vett igénybe.
Nincs túl nagy kezem, de mégis nagyon kicsinek érzem azt a kb. 6 cm átmérőjű kis lyukat, ahol az izzók "laknak", emellett pedig nagyon mélyen is van.
Szóval a xenon megy vissza a dobozába, és várunk a szebb időkre, és talán arra, hogy véghezviszem a legális használathoz szükséges dolgokat, de most ennél sokkal fontosabb javítanivalók vannak.
A gyári fa váltógomb ugyan szimpi, de a sebességfokozatok festése már eléggé lekopott róla. Meg igazából, nekem egy bőr váltógomb lenne az ideális, úgyhogy elkezdtem nézelődni, milyen lehetőségek vannak. A tapasztalatok, hát elég változóak :)
Alig lehet találni szép, igényes váltógombot, miközben neonszínűen világító műanyag gagyikkal tele van az internet.
Sokáig kerestem igényes, bőr váltógomb után, amikor a MOMO márkába futottam. Az ő kínálatukban 3 féle tiszta bőr váltógomb van, a Anatomico (rövid és hosszú), és a Super Anatomico. Itthon is lehet kapni a sima változatokat elvileg, de a Super az nemzetközi szinten sem számít gyakorinak, ezért az eBay-en kezdtem el nézelődni, ahol belefutottam a képen látható gyönyörűségbe. Új, jó árban, ráadásul fekete fémgyűrűvel (az ezüstszínű a gyakoribb). Licitáltam, szerencsére nem volt más érdeklődő :) Úgyhogy most várom hogy megjöjjön az USA-ból.

A futómű felújítás első nagy fejezete sikeresen megtörtént. Az alábbi alkatrészek lettek kicserélve:
Első alsó, első felső lengőkarok (TRW, Speedline), hátsó keresztstabilizátorok.
Az autó úttartása érezhetően jobb, sokkal kevésbé lötyög, kopog. Mivel pár alkatrész még cserére szorul, most ha a kormány egyenesben van, kicsit jobbra húz a kocsi. Legközelebb ez is a normalizálódik reméljük :)
Aggódtam, hogy a váltóval is kell valamit csinálni, mert az én eddigi váltóimhoz képest kissé laza, nem annyira precíz. Fel lettem világosítva, hogy ilyenek az Alfa váltók :) Azóta már nincs is gondom vele, jól teszi a dolgát.