Blog

>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2010-12-01

Ma ki lett cserélve a termosztát mert városon kívül mindig visszahűlt a víz ez is orvosolva.

 
>> EseményRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2010-12-01

Az Autóklub vezetéstechnikai pályáján jártunk az Alfával.Mivel én már vettem ilyenen részt,átengedtem a kormánykereket "életem irányítójának" ,tudja meg hogy viselkedik az autó más körülmények között is...
Úgy érzem maximálisan helytállt :)))

>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-12-01

Nemrég léptük az a 10.000 kilométert Lolával, így illendő lenne megemlékezni erről. Most ezt máshogy teszem.

Bár nem vagyok zöld, szöget ütött a fejembe, hogy vajon mekkora lehet Lola ökológiai lábnyoma. A kerek kilométer pedig pont jó alkalom, hogy a teljesség igénye nélkül kiszámoljam és elképedjek rajta.

Szóval, tízezer kilométert mentem, átlagban 13,5 literes fogyasztással és jóindulatúan a gyári értékkel számolva 315 gramm CO2-t eregettem ki kilométerenként.

A benzin fogyasztásom összesen 1 350 liter lett, ami nyolc és fél olajhordó méretének felel meg. Ez mellett 3 150 kg (!) széndioxidot gyártott a kocsi. Ez több, mint az autó önsúlyának a duplája!

Naponta már nem olyan sok ez, "csak" 5,3 liter benzin, azaz 16 doboz üdítő és 12,4 kg CO2, azaz egy szép görögdinnye súlya.

És ez csak én vagyok. Vajon mi itt összesen mit termelünk?

2 720an vagyunk az Amorén. Tegyük fel, hogy mindannyian autóban ültünk és évi átlag 10 000 km-t mentünk, mondjuk 8,5 literes fogyasztással és 220 gramm széndioxid kibocsátással. Ezek az adatok nem lehetnek túlzóak az átlag 14 éves autóinkhoz képest.

Nos, gondolj bele, hogy 2 312 000 azaz kétmillió-háromszáztizenkétezer liter üzemanyagot égettünk el, azért hogy 9 928 000 azaz kilencmillió-kilencszázhuszonnyolc kg CO2-t pöfögjünk ki.
Ha ezt a kormot el szeretnénk takarítani a földről, akkor egy átlag űrsiklónak 496szor kellene fordulnia a Föld és az űr között.

Egyébként élveztem az első tízezer kilométert. Ha már a gyerekem úgyse fogja..

>> SzervizZabbancs // Alfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-12-01

Pénteken viszem az én Terikémet szervizbe. Átnézik az egész autót, és megnézik mik a hibái. Szerintem most azért akad 1-2... Azért remélem nem lesz túl sok... egyetemistához mérten nem tudnék sok mindent megcsináltatni rajta egyszerre, csak szépen apránként. Lassan de biztosan. Majd a pénteki áttekintés után ugrik a majom a vízbe :)

 
>> SzervizZsül // Alfa 166 2.0i Ts // 2010-11-30

Ismét a jó szándék vezérelt és segíteni szerettem volna egy Off-os sofőrtársunkon. Mivel, hogy vontatni kellet hát, nosza, megtettem. (nem kellet volna) Az első 18 méteren nem is volt gond, aztán hirtelen satufék hátulról. A zöld sárkány rándult egyet vissza fele, mint akit egy 12-es sörétessel fejbe lőnek, majd a motorzaj örökre elhallgatott. :( Próbáltam indítani 1x, semmi. 2x, semmi. Na, mondom ez agyhalál. Befecskendező kislámpa felvillan és úgy is maradt. Gyors telefonálás, vas elhúzása a műhelybe. Motor borítás leszerelése után jött a fény, hogy mi lelte szeretett sárkányomat. a vezérlés sikeresen átugrott a hátrarántástól három fogat. Szerencsére nem lett semmi bajuk a szelepeknek, de ez pont elég volt arra, hogy ne induljon a vas. Bandi bácsitól elkoboztam a szerszámot kb. másfél órára és újra belőttem a vezérlést. Közben rendeltem új gyertyákat, mert amik benne voltak felértek egy csodával. (Már csoda, hogy még működtek.) Pik-pakk összeszereltem, csill-ivilli gyertyákat betekergettem és felkiáltottam, MUKOGY!!! Indítás és elindult, a vigyor körbeszaladt a fejemen vagy kétszer, amikor egyszer csak a motor leállt. Volt K.... meg B.... meg I...F.... A kislámpa újra világított, plusz még hozzá a narancskulcs is. Kezelési könyv elővesz, olvasgat (persze olasz), majd a megfejtés INDÍTÁSGÁTLÓ HÍBA! Ettől a hírtől a szerelési kedvem padlózott. Telefon ismét ide-oda, végül Donty hozott kis fényt a sötétségbe, de csak hétvégén tudom hozzá elvinni kedvenc vadamat. Folytatása következik.......

 
>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-11-30

Jött - ment, nem kötöttek bele semmibe.
Csak egy dologba, de arról tudtam :)

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-11-29

Na megérkezett az új Alfa embléma a kocsi elejére. A régi már szinte teljesen ezüst színűre kopott, úgyhogy megérett a cserére :) Itt a képek magukért beszélnek.

A régi embléma leszedése jó kis meló volt :) A hajszárítós megoldás vált be, szépen meglazította a régi ragaszót. Utána szépen lecsiszoltam, megtisztítottam a helyét. Jól mutat rajta a vadi új embléma :)

>> Tuning és extraFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2010-11-30

Ezzel is megvagyunk!
Így téve az autót szebbé és sportosabbá.

Köszönet Attilának! ATI Dekor Szeged

 
>> Tuning és extraNorby // Alfa 159 1,9 JTD 8v // 2010-12-20

Látom sokan panaszkodnak, hogy nincs elég blog bejegyzés és nehezen jutnak információhoz a típusról.

Én is csatlakozom a blogosokhoz.

1 éve használom a gépet.
A tervek szerint fekete, distuctiv 150hp kerestem, de nem az lett. Most még nem is bánom ;-)
Megvételkor:
3 éves,67000Km 1,9 JTDm 8V from Belgium, köszönhetően Marcipán kollégának.
Igaz hogy csak 120Le, de nem volt rossz (1,6-os Stilo után) elsőre.
Megvételkor már feltünt, hogy nem melegedett fel a víz megfelelően. Olajcsere, szűrők, thermosztát Kb 40 000 HUF és minden rendben is.
Azóta 100.000 km van benne (99 400) és nem volt probléma.95 000-nél újabb olajcsre Mostanában a ball első futúműtől jönnek fura nyekergések. Valószínű lengőkar gumiszilent kopás.
2009.11.27.
Megvételkor kapott egy tuningboxot :Küberl V-CR tuningdoboz (Common Rail - Közös nyomócsöves) diesel gépjárművekhe (power tuning) (120 000HUF )
Így azért kellemesen lahet vele autókázni és kb fél L-el kevesebb a fogyasztás is.
2009.11.30
Majd xenon (20 000HUF)
2009.12.15
Ülésfűtés (45 000 szerelve)
2010.03.25
Mivel téli gumival vette és 16' kerekekkel, nyárra szereztem 18' felniket 235/45 gumikkal (130 000).
2010,04.20
Ezt követően egy multimédiás fejegység került beszerzésre( 90 000 HUF), aminek a végleges beszerelése még folyamatban van. A napokban szereztem hozzá tolatókamerát,tv antennát és beépítőkeretet (40 000). A beépítőkeret nem tökéletes, még alakítani kell rajta. Ez az egyik ok amiért nincs berakva. A másik az, hogy belémjöttek és a hátsó lökhárítóhoz most jöttek meg a kellékek(tolatóradar stb.) és a 2 együtt csinálom meg.


Tervben van még:

Tavasszal egy ültetés és egy küszöb garnitúra.


Röviden ennyi a történetünk.

A fóliázást majdnem elfelejtettem. Elsőkön a leghalványabb, a többin közeopes sötétségű. 20 eFt