Blog
Három év, három hónap. Lemerült az elem a kulcsban. Érdekes, hogy a nem használt másodikban is. Századra azonos feszültséget mértem mind a kettőn. A csere egyszerű és tök közönséges 2032-es elem van bennük. Ez is pipa, legközelebb 2024 szilveszterkor kell majd vele foglalkozni :)
Korábban vettem ebből a tipusból 2db 215/45 R17-es használtat 18-as DOT számmal. Megpróbáltam most venni 2 db újat hozzá, de nem lehetett rendelni sehol. Az ebay-kleinanzeigenen találtam 4 db használt 225/45 R17-et és egyik kolléga elhozta nekem. Ezek kerülnek a felújított 8 col széles felnikre.
Első hétvégéjén nálam el is kezdődött a csinosítgatása. Első körben a lámpák polírozását csináltuk a a férjemmel a Bányai's Garage-ban. Ezek után kerámia bevonatot kaptak.
A króm színű scudettot pedig feketére fújtuk.
Elkészült a felni felújítás. Az eredmény nem hibátlan, de nekem tetszik.
Én a Prisma Tech termékeket használtam. Mindenből maradt egy kicsi Emelett a hibák javításához kellett az aluminium filler, csiszolópapír és szilikon lemosó (ezt egy kollégától kaptam).
Filler 1950 HUF/doboz
Rim 1950 HUF/doboz
Acryl 1450 HUF/doboz
Átpolíroztam.
Elképesztően szép ez a szín :)
Készült róla videó is.
Banyai's Garage post, video
Az Alfaamore shopbol rendelt tisztítóval és ápolóval kezeltem az üléseket, szép selyem fényű lett és felpuhult az ülőgarnitúra, csak a finom bőrillatot hiányolom a csodaszerből.
Izzó választását a https://bulbfacts.com/hid-oe/chart/ honlap segítette.
A csere során a lencsék belsejét portalanítottam az izzó nyíláson át.
Egyik oldalon még a gyári izzó volt, másikat már cserélték előző gazdánál. Most páros csere történt.
A múltkor rendrakás közben megtaláltam a garázsban a Lotus kerámia sprét és a hozzá tartozó sampont. Ma kezelésbe vettem PHuBi-t.
Mosás majd kezelés.
Egész jó lett az eredmény.
Alig, hogy kész lett az osztómű és elkezdtem használni az autót, előjött egy újabb hiba. Megadta magát az egyik szervócső. Jobb lett volna akkor kicserélni, amikor még kint volt a motor... egyszerűbb lett volna. De ugye akkor még nem volt semmi baja. Na mindegy, ez van. Kiszedettem mindkettő csövet, hogy nézzék meg. Jó ötlet volt, mert már az is a végét járta, sőt, egyszer már javítva is volt. Szóval mindkét cső legyártatva itt 40000 HUF/db. Nem olcsó. :-(
Korábban elkezdett kifújni az egyik befecskendező szelepnél. Csomó kokszott nyomott ki, ami kőkeményre keményedett. Azt mondta a szerelő, hogy nem biztos, hogy kitudja szedni, lehet hogy specialistát kell majd hívni, ami nem olcsó. És ha sérült a szelep, akkor fel kell újítani, ami kb. 60K. Szerencsére kitudta szedni a szelepet és nem lett semmi baja. Tűzkarika (vagy hogy a túróba hívják, vagy tömítés) cserélve.
Most már a fél autó ki lett cserélve, úgyhogy nagyon remélem, hogy végre használni is tudom. :-DD