Blog
A téli szett 2021.11.05-én került fel, a szokásos helyen, a győri Hatvani gumiszervízben.
A nyári Michelinekbe összesen 4822 km került. Nem sok…
Km jelenleg: 128.962
Jövőre a Contik helyett vagy kell egy új téli szett, vagy marad a 18-as turbina, csak veszek rá egy jó 4 évszakost…Meglátjuk.




Télen nem fogom használni az autót de a garázs fűtetlen ezért fel kell a hidegre készíteni.
Az első indítás elött csak vízzel, fagyálló nélkül töltöttem fel a hűtőrendszert mert át akartam mosni. Most itt az idő a hűtővíz cserére.

Olaj,levegőszúró,olajszűrő,csere +hátsó lengéscsillapító felújítás
Km. : 245000
Ma továbbképzést tartottam magamnak a Kakucs Ringen az öreg géppel. Csont hülyének néztek, hogy szakadó esőben minek mentem oda.
Le is szögezte a pályamester, ha leesek a pályáról mehetek haza, mert nem fogja lemosni a sarat a kerékről.
Egyedül voltam, mentem 40 kört óramutató járásával ellentétesen, 110-et meg a másik irányban. (két éve csak ellentétesen tudtam menni, úgyhogy most már mindkét irányt elég jól kimaxoltam)
Minden véleménnyel ellentétben ennek szerintem igenis volt értelme. Rengeteg szituáció volt, sok mindent gyakoroltam, elég tömény tréning a magamfajta lelkes amatőrnek. Megérte elmenni.
Alul-felül lemostam, szőnyegek, kárpitok felhajtva, ablakok lehúzva, szárad a kisautó a garázsban.
A gumin látszik a 156 pályán töltött kilométer a vizes aszfalt ellenére is.
Kmét- Kakucs- Kmét

Fékbetéteket kért a jó digó, aztán kicsit többet is kapott. Kwikfit lett "rendes" szerviz helyett, mert gyorsan kellett és lehetőleg helyben. Textar tárcsák és betétek, egy fékcső a repedezett helyett és ha már ott volt, fékolaj is.
Kilométeróra állása: 222 013
Tönkre ment a motortartó-billenésgátló, cserélve lett.
Az alvázon 2 db sérülés volt, valószínű korábban valami felcsapódott, mert máshol mindenhol rendben volt. A sérült részek ki lettek vágva, helyére új került.










Egyik legkedveltebb autóm volt… :(
4000km ezelőtt 162e km-nél volt olajcsere MOTUL 8100 X-CESS 5W-40-re.
Azért váltottam Seleniáról, mert az 6-8e. km után koszolódott. Motult dicsérik, ezért gondoltam kipróbálom. Nekem nem jött be. 1 év, 3500km után felhígult. Már gyújtás ráadásakor is jelzi a kocsi, hogy nem az igazi az olaj, pályán még kisebb fordulaton is magasabb a motorolaj hőmérséklet, tartósan már nyomni sem merem neki.
Kipróbálom Eneos-t, abból is a spécibbet, a Sustina-t. 26.000ft volt a 6 liter.
Az olaj gyors koszolódása, ugyanolyan volt mint a Seleniánál. Szűrőt is váltok, Mann-ról Ufi-ra, hátha ennek is köze van hozzá.
km: 166.550
Frissítés: Eneos 7000km-t bírt, utána kezdett hígulni, addig elégedett voltam vele. Nem koszolódott, szűrő is jó.
