Blog

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-08-25

Mikor konfiguráltam az autót, már akkor kinéztem magamnak a gyönyörű, Alfa Romeo logós alumínium tanksapkát, ami egy eredeti Mopar alkatrész/kiegészítő. Az Alfacity '21-es szereplésért és viszontagságokért pedig Halesztől megkaptam ezt ajándékba. Nagy köszönet, Halesz!

Ismerőseim többen kérdezték, hogy minek nekem ilyen tanksapka, úgysem látszik, csak tankoláskor. Hát pont ezért. Elég jó étvágya van a gépnek és sokat kell nyitogatni a betöltő nyílás takarót. Legalább ezt a szép alumíniumot lássam és fogdossam, amikor ott állok a kúton, és megint ott kell hagyni pár tízezer forintot :D

>> EseményRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-07-17

Történetesen az én autóm volt az első Magyarországon, mely Verde Montreal színben érkezett. Július elején érkezett az országba, Alfacity pedig július közepe volt. Halesz megkeresett, hogy nagyon örülne, ha ki tudnánk állítani az autót ott, mert gyönöyrű színe van és jó lenne, ha a többi Alfás is meg tudná nézni legalább ott. Elfogadtam a meghívást, a dolog nem is rajtam múlt, inkább azon, hogy sikerül-e addigra forgalomba helyezni... Az utolsó pillanatban, de sikerült.

Az autó a színpadok mellett foglalt helyett, rengetegen meg tudták nézni. Olyan illusztris társaságba került, mint a Kaáli Autó-Motor Múzeum narancs Alfa Montreal-ja és Ferrari Dino-ja.

A média visszhang is hatalmas volt. Nem csak itthon, de külföldön is, még az Alfa Romeo vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato is megosztotta az Alfacity-n készült képeket az autóról.

Híres lett ;)

>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2021-08-26

Műszaki ujabb 2 év.
Cserélve.Jobb hátsó hosszlengő, elöl az összes féltengely gumiharang.Bal felső lengőkar.Olaj, olajszűrő, hosszbordas szíj felső görgővel.

 
>> SzervizFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2021-08-25

Kiderült a turpisság!A futóműnek semmi baja bal első szálszakadás volt a gumi futófelületén.Vissza kapta a tartalék gumit ami itthon volt és a probléma megoldódott.Az összes kerék kapott egy centrírozást is.Minden rendeben!

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2021-08-25

Irány a Szereldmagad, munka után.... Mindkét oldali bowden kicserélve (Triscan), kézifék beállítva. Rendben vagyunk ezzel is.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-08-25

Mielőtt újra bekerült volna a garázsba, picit kanyarodtam vele.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-08-25

Végre sikerült a találkozónkat összehozni. Az Alfa Romeo történetének két kiemelkedő jelentőségű típusa találkozott most. Akkor és most is az egyik legjobb színben mindkettő. Nagy pillanat.

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2021-08-24

Ma sikeres műszaki vizsgát tett a Sárkány. 2023.08.24-ig jók vagyunk. :)

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-08-24

Nem tudom ki hogy van ezzel, a legtöbb ismerős új autó vásárlás után elmerül a funkciók tengerében. Hetekig boldoggá teszi őket a rengeteg kütyü, az érintőképernyőn elérhető beállítások.. és piszkálják, matatják unásig. Én eljutottam addig, hogy a ráfutás megelőző érzékenységét sikerült "Low"-ra tenni. Két hónap alatt kb. 7db ujjlenyomat került a matt képernyőre. Persze, kényelmes dolgokat tud, a telefontükrözést hasznosnak is tartom, de nem ez tesz boldoggá.

A második napon már alatta feküdtem és a karbon kardánt akartam látni. A harmadikon zsebkendőbe csomagolt mágnessel álltam neki, akartam tudni, hogy mi van alumíniumból. Később megint azon kaptam magam, hogy az autó alatt fetrengek, és a futóművét nézegetem. Mi hova van bekötve. A hátsó futóművön valami szenzor rozsdamentes hengeres fejű torx csavarral van feltéve? Ilyet se láttam még. Csupa szép, igényes megoldás. Mindenhol ipari "rend". És rengeteg alumínium. A motortér is csupa műszaki csemege. A futómű tornyok, a merevítések, a külön vizes intercooler, a hatalmas méretű turbó. Komolyan, mintha egy versenyautót nézegetnék.

A hátsó acél futóműkeret kicsit nem illett a képbe számomra. Aztán nem várt helyről, BMW-s drift őrültektől kaptam meg a választ. Az alu törik ha inzultálják, az f10-es 5-ösnek pont ez a baja. És hát kell egy kicsit nehezíteni a farán, aluból lehet már nem volna jó a tömegeloszlás. Ez az autó ennyire ki van találva. Minden részlete az autózásért van. És engem ez tud lenyűgözni. Álló helyben is, ha ránézek, a gyönyörű formán kívül látok egy műszaki tárgyat ami tele van különleges megoldásokkal, anyagokkal. Az autóipar néha váratlanul kiköhint egy-egy különleges autót. Ez egy olyan.

Vezetve érezni is lehet. A kicsit kavicsos úton alászedett kormánnyal óvatosan megfordulva érezni ahogy az autó könnyű eleje és a nem lassú tempóhoz beállított kormányzás geometria egyessével küzdenek a kavicsokkal. Pattog, elugrik, mintha szétfelé állnának a kerekek (és valóban úgy is van). És ez is egy jó érzés. Meg sem tudom fogalmazni miért, de érződik a lassú tempón elpattogós orrán, hogy csak egy gyors kanyarra vár. A gyors kanyarban pedig hogy még gyorsabbra.

200 ló? Kiváncsi voltam, hogy elég lesz e nekem. A 159 2.4 közel 230 lóerő volt, nem ment rosszul. Aztán jött a Giulietta a pici morcos motorjával és megmutatta, hogy ő is tudja szedni a lábát közel ugyanúgy. Nem is tudtam mire számítsak. Erre a rugalmasságra őszintén nem számítottam. A számokat felejtsük el. A kilókat, a lóerőket hagyjuk. Odalépek neki és ahogy nő a tempó, úgy lesz egyre lelkesebb a motor, és valahol 170 körül elkezdenek olyan autók is tisztelettel félreugrani amiket nem nagyon volt szokásom piszkálni. És ekkor sem az okoz örömöt, hogy milyen autót toltunk le. Dehogyis! Az, ahogy az egyre nagyobb tempón szinte keresi az ívet az autó. Egy enyhe kanyar, vagy akár egy sávváltás és az autós énem boldog.

A gyűjtemény tartalma:

Magassági pont 1080db - 1.479.219m
Hágó 836 db - 1.010.376m
Végpont 222 db - 411.484m
Vízválasztó 34 db - 34.006m
Érvénytelen (nem járható) 24 db - 56.978m
Földút miatt nem járható 21 db - 47.856m
Egyéb akadály 22 db - 52.202m
Gyalog elérhető 94 db - 218.870m
Autóval elérhető 944 db - 1.155.993m

Teljesítve:
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 309 db - 616.845 m - 28,61% - 41,70%

Gyalog 75 db - 179.335 m - 6,94% - 12,12%

1 PHB-574 Spider 124db - 205.049 m - 11,48% - 13,86%
2 LHU-600 Spider 62 db - 113.086 m - 5,74% - 7,65%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db - 71.431 m - 4,81% - 4,83%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db - 13.557 m - 1,02% - 0,92%
5 RSB-559 Giulia 12 db - 25.103 m - 1,11% - 1,70%
6 Egyéb autó 6 db - 4.631 m - 0,56% - 0,31%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db - 4.652 m - 0,46% - 0,31%