Blog

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2021-08-12

Faceliftes kárpitok TD-ből való kárpitokkal. Régi ragasztás már nem tartott ezért megtakarítva és újra ragasztva. Egyből fel is kerültek a helyükre ;-)

 
>> Egyébcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2021-08-23

A barátaink Burgundiában laknak, Auxerre-től nem messze. Az Auxerre és a Loire közötti utat nem bonyolították túl a franciák, tőlük szokatlan módon hosszú kilométereken át egyenesen megy az út, de az erdők és a dombok miatt ez alig tűnik fel. Az embert folyamatosan arra csábítja hogy a franciáknál főúton megengedett 80-km/h-s sebességet (jócskán) átlépje. Az első őzig, utána visszavesz az ember. A vadak és az emberek túl közeli kapcsolatba kerülését egyébként elég okosan próbálják megakadályozni, mi is átvehetnénk. Az utak mellett mindenhol hagynak egy szélesebb sávot amit rendszeresen nyírnak. Ez még nem lenne újdonság, de az útszéli fákat úgy ültetik, nyírják, hogy az ágaik 3-4 méter magasságig sűrű falszerű kerítést alkotnak, amin ha át is jutnak (mert átjutottak) akkor nem tudnak meglepetésszerűen és nagy sebességgel kirohanni a kocsi elé, van esélye az embernek észrevenni őket.

Az is nagyon érdekes ahogy arrafelé sok (tízezer) ember él. Magyarul tanyának mondanánk, de nem úgy kell elképzelni mint valami Isten háta mögötti viskót, hanem a vidéket pókhálóként behálózó egysávos utak mentén egymástól pár száz méterre de max 1 km-re fekvő "majorokat". Mi is egy ilyen házban laktunk, úgy éreztük kint lakunk távol a civilizációtól a természet lágy ölén, mégis az ember 10 perc alatt bent van a legközelebbi kisvárosban, vagy ugyanennyi idő alatt elgurul egy kerti partira vagy netán az egyik majorban, annak kertjében berendezett kiállításra.

Mondjuk ahogy a barátnőnk előttünk ment ezeken az egysávos utakon, beláthatatlan kanyarokban és szintén beláthatatlan jobbos kereszteződésekben az hajmeresztő volt, jó hogy amíg ott voltunk egész idő alatt csak egy autóval találkoztunk és az nem traktor volt...

Szóval a következő napokban innen indítottunk csillagtúrákat, volt hajókázás a Loire menti csatornákon, hétvégi piac baguette, sajt, francia kolbász, pácolt olivabogyó vásárlással, kávézás és sütizés, hosszú beszélgetések jófajta borokkal kísérve, random chateau (kastély) látogatás, amiből kis túlzással minden második dombon és faluban van egy :)

De jött az utazás utolsó szakasza, várt a tengerpart...

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-08-12

A történet július 23.-án kezdődött és sajnos még most sem ért véget. De lehet....úgy érzem már látom az alagút végét!

Autópályán sávváltásnál iszonyat hang és rázkódással indult az egész. Szépen legurultam az első lehajtón. A váltón is érezhető volt a rezgés. Először arra gondoltam. Utána jött a turbó, mint lehetséges hibaforrás. Iszonyat hangok a motortérből. Leállít és várakozás a vontatásra. Nem voltam messze az otthonunktól. 40-50 km kb.
Szerelőnek esküvő, szóval itt megindult a várakozás. Kocsi bevontatva a telekre, hogy közelebb legyen majd a műhelyhez.
Kipu tőcsavaroknál is elengedett egy ismételten. Ez elvileg javítva. Fütyülő hang el fog tűnni.
Szóval a játék elindult, mert első indítás után, csak a leállításnál jött elő a hiba egy pár másodpercig. Tök jó. Szeretjük. A troubleshooting alatt és után nem adta a hangot a b.zija. Jól elbújt a mocsadék. Szóval tekerés, keresés, generátor és klíma között. Generátor csapágy most volt cserélve. Klímát meg őszre terveztem, amikor elmegy a nagy pállás, kevesebb nyaralás és a kocsit le lehet tenni pár napra. Nem jött össze, mert a hiba oka ő lett. Tök jó, csak külön nem kapok hozzá semmit, esetleg legyártják 3 hét alatt. Szóval nem is kínlódok az egésszel, rendelek egy bontott sz.rt és a kettőből építünk egy másik sz.rt. :D Csak, hogy kerek legyen a történet. Azt hozzá kell tenni, hogy a forgatás alatt sem jött elő a hiba. Kis piszkálgatással mászott elő a lyukból és onnantól kezdve szerencsére szét is pergett az egész. Remélem ezzel a csörgő hang is el fog tűnni. Ha nem akkor megőrülök.

Update
Kész lett 16.-án. Örülök neki. 17.-én olajjal és gázzal feltöltve a rendszer. Van egy kis morgós hang. Nem tudom honnan jöhet, de szerintem ezt a témát el fogom engedni. :-) Most nem lesz időm ezzel foglalkozni.
Klímás csörgő hangot itt is hallani. A régi kompresszornak a háza is elrepedt, szóval így a bontott került be. Egyértelmű, nem? :D
Bontott kompresszor (60693332): 45000Ft (+2500Ft posta)
Munkadíj 40000Ft
Klíma "töltés" 18000Ft

Most már egy takarítás jön, mert gépszaga van mindenhol is.

>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2021-08-12

Immo hiba, nem érintkeztek a vezetékek rendesen. Agyhalál...

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2021-08-11

-Indító kulcs kapott emblémát
-Kézifék kar visszajelzőjének a nyomógombja valamikor kiesett, ez pótolva.
-Bal első ajtó zár kulcsos része csak az egyik irányban működött. Másik bontott zárból megjavítva.
-Bal első ajtó zárszerkezet is cserélve. Kívülről a kilincs csak felső végállásban nyitotta az ajtót.
-Bal első ajtó határoló csere, régi kattant minden állásban. Az "új" már fl előtti szériából származik. Ezek jobban bírják és még kívül stiftes rögzítéses és ha itt szét van szedve akkor könnyebben ki is szerelhető az ajtóból a szerkezet. Faceliftesnél már forgatni kell meg játszani hogy kitaláljon.
-Bal tükör cserélve. Régi tükörben a 3 db felfogató csavarból az egyik beleszakadt korábban de szerintem menthető még egyébként. Egy csere gyorsabb volt, viszont sikerült ami eddig még soha... A műanyag búra visszahelyezésnél megroppantottam a tükör lapot, így hát abból is másik került fel.
-Jobb első ajtózár központival visszanyitott bal oldalról zárva, kicsit szorult a szerkezet
-Jobb első ajtó határoló csere, ez is kattant minden állásban. Szintúgy fl előtti.
-Jobb hátsó ajtó zárszerkezetnél az egyik rudazat nem volt a helyén és belülről nem lehett zárni az ajtót, ezt csak vissza kellett akasztani.
-4 ajtó szürke szigetelése visszarakva
-4 Ajtónak a vízkifolyó nyílásai ellenőrizve és takarítva
-Tető antenna cserélve. Korábban beázhatott mert a tetőkárpit picit foltos volt, de tisztítással orvosolható volt. Tömítő anyaggal letömítették a antennát kívülről, volt is rajt egy repedés mint a hiba oka. Egy egyszerű cserében gondolkodtam, csak hogy ebben nem olyan a tetőn belülről csatlakozás sem mint az fl előtti verzión és már egy sima anya lelazítás helyett először 2 apró csavart kell kitekerni ami nem olyan élvezetes, akkor lejön a fedő burkolat és alatta volt egy csavar ami össze volt rohadva. Így hát maradt hogy kívülről sarokcsiszolóval levágtam majd mikor ki jött akkor a csavart bányásztam ki ebből a komoly kis szerkezetből és egy másik tetőantennával össze rakni, új csavar és én is tömítettem pluszban a tetőantenna alatt.
-Kapott 4 új nyári gumit. Sebring Road Performance 195/55 r15. 1 hónapja gyártott gumik, még felnire kell rakatni. TD-n ugyan ezek a gumik vannak és nincs negatív tapasztalat vele ;-)

 

A mai program eredetileg holnapra volt betervezve, de az időjárás előrejelzés szerint ma nem lesz olyan meleg mint holnap, így előre hoztuk.
A körbe nem a 2.000 méter feletti helyeket terveztem be, azok nagy részét két éve már bejártuk, hanem a "közelben" lévő pontokat hogy minél többet láthassunk a tájból.
263 km - 5 és fél óra tiszta menetidő - 13 magassági pont - 512 fénykép

- 287m Passo S. Giovanni
- 1.255m Passo Bordala
- Castel Beseno - a terv szerint bementünk volna, de a parkolótól még sokat kellett volna menni felfelé gyalog, így nem fért bele a napba, csak pár kép a kilátással. Amúgy is kezdett meleg lenni. A hegyről lefelé egy hatalmas szőlőhegyen mentünk, rengeteg kis borászattal és szőlőlugassal.
- 1.610m Passo Coe
- kezdett nagyon meleg lenni, így egy hegyi fogadónál megálltunk egy jégkrém erejéig,
- 1.691m Rifugio Valbona - itt egy motoros banda sörözős bulijába cseppentünk, a DJ a pavilonjából éppen AD/DC-t nyomatott - a betervezett kávét a banda emelkedett hangulatrára tekintettel kihagytuk.
- 1.782m Valbona Pass
- 1.496m Bocchetta degli Alpini - az útlezárás miatt elmaradt, visszafordulva újra megmásztuk:
- 1.610m Passo Coe
- 1.341m Sommo-Pass
- 1.083m Valico della Fricca
- 1.290m Passo del Cost
- 1.402m Passo Vezzena
- megéheztünk, így itt jött egy ebéd egy hegyi fogadóban
- 1.261m Kaiserjägerstraße - maga a pont nincs jelölve, mondjuk nem is nagyon van hely megállni fényképezni. Az út félelmetes és csodás. Csodás a táj, az út vonalvezetése, de sok helyen csak egy sávos. A zabszem végig ott volt azon a bizonyos helyen hogy mi lesz ha jönnek szembe. Páran jöttek, megoldottuk a helyzetet.
- 1.650m Monde Bondone - no ide olyan szerpentin megy fel amit bárki megirigyelhet. Nem beszélve a fékeket is próbára tevő hosszú, viszonlag meredek szakaszokról. A motorfék 3-ban kevés vot...
- 584m Passo San Udalrico

Napközben ma is zárni kellett a tetőt hogy a nap ellen védve legyünk, de mehettünk lehúzott ablakkal klíma nélkül.

 
>> AutóápolásRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-08-05

A 159-cel szerzett tapasztalatok alapján tudtam, hogy a kavicsnyomok milyen hamar megjelennek az autó orrán és teszik tönkre a fényezést. Ezért kérdés sem volt, hogy a Giulia Q már az elejétől meg fogja kapni a homlokfelületekre a védőfóliát. Halesz ajánlása és a vonatkozó Backstage adás alapján a Ceramic Pro mellett döntöttem. Időpontot csak augusztus első hetére kaptam, de úgy voltam, hogy belefér, nem hullik le a festék a kocsiról 2 hét alatt.

Szabolccsal a következőkben egyeztünk: védőfóliát kap az első lökös és elemei (pl. scudetto fényezett része), az első sárvédők, a gépháztető, az A oszlopok és a visszapillantó tükör házak.

Ezen felül kértem még a küszöbök fóliázását is, mivel a Giulia Q küszöbe, ami gyakorlatilag egy nagy karbonpenge, tuti, hogy kapni fogja a kavicsokat az első kerekekről, annyira kiáll a törzsből.

A kilincsfészkeket is kértem, bár kiderült, hogy az eleve a csomaghoz tartozott. Aki látott már tizenéves autót, aminek olyan kilincse van, mint a Giuliának, az tudja miért szükséges ez. A körmök folyton odaérnek a kilincs mögötti részhez és szépen tele lesz karmolva az évek alatt.

Ezeken felül pedig ajándékba megkaptam még a csomagtartó bepakolónyílás fóliázását.

A fentebb felsoroltakon kívüli további fényezett elemek pedig kerámiabevonatot kaptak, hogy, ha a védőfóliához hasonló mértékű fizikai védelmük nem is lesz, de a kémiai védelemmel rendelkezzenek (pl. madárürülék ellen).

2 és fél napot vett igénybe a művelet, a végeredmény pedig olyan lett, mint amire számítottam. Sokszor jön fel az az érv a védőfólia ellen, hogy eltorzítja a fényezés kinézetét, csúnyán látszani fog, hogy be van fóliázva, stb.
Ez mind hülyeség.
Semmi nem látszik a fóliából, csak ha ráhajol az ember és a széleit keresi.

Így már nyugodtan hajtok a forgalomban, nem kell túl nagy követési távolságot tartanom (ahova úgyis mindig bevágnak mások, hisz nem értik a nagy helyet köztem és az előttem lévő között) és nem kell folyton azon rágódnom, hogy vajon hány pötty lesz az autó orrán az út végére.

Azt a bónuszt már csak otthon vettem észre, hogy még a B oszlopok is kaptak fóliát :)

3. kép: A oszlop és első sárvédő találkozás
4. kép: első sárvédő és első lökös találkozása a lámpa alatt
5. kép: első sárvédő és első lökös találkozása a lámpa felett + motorháztető
6. kép: bepakoló nyílás
7. kép: visszapillantó tükör ház
8. kép: A oszlop/tetőív

>> SzervizCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2021-07-29

Ocsmány rozsdásak voltak, vettem hát egy pár tank rögzitő pántot ami hibátlan állapotban van. A felfogató csavarokat beáztatgattam rozsdaoldóba, majd 8as metszóval át is járattam, igy szerencsére nem törtek le a csavarok.

 
>> Tuning és extraG-MANN🍀 // Alfa Giulia Veloce Ti Q4 280 LE MY21 // 2021-08-10

Majdnem el is felejtettem, hogy természetesen felkerültek erre a Giuliara is a Supersprint kiegészítők. Hátsó dob, középső cső és szűkítő. Jár ennek az álom autónak egy picit karakteresebb olasz prémium hang is 🙂

 
>> Tuning és extraHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2021-08-10

Végre! Pont egy éve terveztem már, hogy a dupla kipufogó helyére bekerüljön a Supersprint rendszer (hátsó dob + középcső + szűkítő).

Most végre megvalósult.

A "Sport" fantázianevűt választottam, amely több barátom autóján biztonyított már - Bazsi, G-MANN, VeloceTB. Igaz ezek Velocék, de a Superspint ugyanazt a dobot adja a 200 lovas Giuliához is.

Végre olyan a hangja az autónak, amilyennek gyárilag kellett volna lennie. Ezt már többször elmondtam a Giulia tesztvideóimban, hogy a motorhangot tökéletesre hangolták, de egy kicsit több hangélmény kellett volna a kipufogók felől is. Most már megvan! :)

A Supersprint oldalán itt találod ezt a modellt. Vigyázz, mert a későbbi (részecskeszűrős) Superekhez már másfajta kell.

A kipufogót a Premium Car Design-tól rendeltem, pár nap alatt meg is volt, és még AlfaCity előtt bekerült. Azóta eltelt párszáz kilométer és tovább mélyült a hangja is. Imádom! :)

Ezúton is köszönöm Tibinek, hogy az elmúlt egy évre kölcsönadta nekem a dupla kipufogóját :)