Blog
MOTUL 8100x X-cess 5w-40 5l 13200ft
olajszűrő 1850ft
KM: 349 500
A km számláló állása: 394.xxx km...
Ami az elmúlt 2 évben történt: egy generátor csere, lengéscsillapítók, néhány futómű alkatrész, és épp most, 394 ezer körül ledobta a váltóját. Kapott új (bontott) váltót. A kuplung még gyári volt!
Meg persze a szokásos olajcserék 15 ezrenként és egy akksi, gumik igény és idény szerint :) A vezérlés is cserélve lett ismét, annak rendje szerint.
Nemrégiben a szívósor is cserére került, mert valószínű ott eresztette a vizet.
A végtelenbe és tovább! :)
A szivargyújtó nem működött, de szerencsére nagyon egyszerű oka volt. A biztosíték szakadt. Csere után hibátlanul működik. Több szakadt biztosítékot nem találtam.
Kellett már egy kis update a futóműnekElső körben cseréltem a két első alsó lengőkart.Lemförder került be.Plusz kapott két első trw stab pálcát.A felső lengőkarok gömbfeje még jó,de a szilentek ezekbe is oda vannak már.Evvel még várok kicsit a jobb időre.
341000 km
Már az évzáró talin is téma volt hogy nem kéne tavaszig várni hogy találkozzunk.
Némi egyeztetés után Fornitore bedobta a Tölgyes Csárdát az örvényló köztudatba.
Rögtön le is csapott a csapat a lehetőségre, mindenki rábólintott.
A hely maga a csárdához tartozó szoci autó gyűjtemény miatt is érdekes. A tulaj körbe is vezetett minket és elárult egy-két dolgot.
A harmadik képen az a vízágyús rendőrségi autó van amelyik anno 2006-ban a TV székház előtt volt a sztár.
Láttuk Róka Ladáját is az Üvegtigrisből.
Nekem az Oltcit Club 11R tetszett a legjobban. A kocsiból kettő is állt egymás mellett. Mint kiderült egy hirdetésre mentek ami mögött két autó volt. Az idős tulaj hogy megússza a téli-nyári kerék cseréjét két egyforma autót tartott. Az egyiket téli kerékkel, a másikat nyárival. Ha jól értettem csak a rendszámot tette át az évszakváltáskor :-)
A tulaj autószeretetére jellemző hogy egy sorba a parkoló közepére állított minket :-)
A kaja jó volt és bőséges. Gond csak a végén volt a fizetéssel, mert a pincérek mindent egybe számoltak. Ekkor jött a matematikus csoport és felosztotta a számlát. (8. kép) A 9. képen Zselé ahogy a csoportot fényképezi. Képe a topikban.
Jó buli volt, megérte ennyit menni :-)
Újra megmakacsolta magát a klíma és persze megint akkor, mikor a legnagyobb meleg van és persze a kocsiban még maga az ördög is izzadna. Sajnos a hagyományos trükkök sem váltak be, mint a klímával való játszás és a kocsi újraindítása sem oldotta meg a problémát, így maradt a paraszt klíma. Az egészben a legrosszabb az, hogy pár hónapja volt a kocsi egy klímásnál, aki átnézte és feltöltötte gázzal és festékkel is az esetleges szivárgás észrevételéhez. Ezért is gondoltam, hogy biztosan van benne anyag, mivel sehol nem hagyott nyomot maga után, sem a motortérben. Persze megint Mikihez került a kocsi megvizsgálásra és érthetetlenül álltunk ott, mikor közölte, hogy nincs baja a kocsinak és még a gázból sem hiányzik szinte semmi. Ami viszont aggasztóbb, hogy ő egy kezdődő radiátor cserére gyanakszik, ami viszont hatalmas szívás, mert ki kell borítani szinte az egész műszerfalat. Mivel csak ritkán fordul elő, hogy nem megy, így pihentetjük a dolgot...
A vezetőülés háttámláját csak fogóval tudtam állítani, mert a kerék közepéből hiányzott az a rész ami rögzíti a tengelyez. Venni nem könnyű, ezért rajzoltam egyet és kinyomtattam majd lefestettem. Nem pont olyan mint a gyári, hiányoznak róla a csíkok is, de nem feltűnő, viszont hibátlanul működik.
Sajnos és egyben szerencsére is, a jobbos indexem burkolata úgy gondolta, hogy távozik a kocsi életéből így szerencsére volt indokom beújítani és modernizálni a mindenki által áhitatott "futó" ledes indexre. Egy gyors E-bay keresgélés és már ment is a kosárba a sötétített verzió.
Pár hét elteltével meg is jött a csomag. Maga a beszerelése minden túlzás nélkül egy óvodás csukott szemes reggeli rutinja. Minden bontás nélkül a motortérből elvégezhető. Csak le kell húzni a csatit, kipattintani a régit és mehet is be a helyére az új. A végeredmény pedig nagyot dob a kocsi megjelenésén, egy kicsit modernebbé téve a Giuliettát.