Blog
Szerencsére a közelben volt lakatos ismerős, aki néhány hónapon belül nekitudott kezdeni a munkának. Örömünkre, nem csak a külső küszöb volt ramaty állapotban, hanem a belső küszöb is. Zoli profi munkát végzett, levágta az összes rozsdásodott részt és pontosan felheggesztette az új, kezelt küszöböt a helyére.
Valahogy a jobb első ülés alatt is elkezdett belülről rohadni az autó (valószínűleg valahol sokat állt beázva, gondolok itt arra, mikor az ajtón a vízelvezető dugulása következtében belülre folyik a víz), így azt is javítani kellett.
Vásárláskor, aláfeküdtünk az autónak, megnéztük az íveket és jól tudtam, hogy a rozsdával lesz dolgunk. Mivel az előző autómnál is voltak rozsdásodási gondok, tudtam, hogy nagyjából mire számíthatok.
Mivel ez egy TI modell, a vele szerelt TI spoilerrel, így a küszöb majdnem egésze takarás alatt van az évek alatt.
Mikor megváltam a takarótól tárulkozott fel az igazság, hogy BAZ*+, itt már nemigazán van külső küszöb.
-Ezen a napon felhívott Frédi és Béni is, hogy tetszik az autó, örülnek, hogy találni még olyat amit lehet lábbal hajtani. -
A turbó előtti levegőcsövet is egy az egyben kicseréltem, mert annak sem volt a legszebb az állapota, az új turbót, pedig nem szerettem volna elhasználódott csövek közé betenni.
minnééél közelebb mentél az autóhoz, annál több és több kis idegesítő külső hibával kellett megismerkedned..
Nagyon elhamarkodott és szakszerűtlen módon, egy ködös, párás reggelen tekintettük meg az autót. Tisztában voltam vele, hogy vannak rajta esztétikai hibák amiket javítani kell, de néhány igényes pontozáson, korrekción és polírozáson túl, nemigazán gondoltam, hogy nagy problémák lesznek a megjelenéssel.
TÉVEDTEM.
Tulajdonképpen a tető kivételével nem volt az autón olyan elem, amin ne lett volna valami idegesítő, vagy rohadt csúnya festési hiba vagy sérülés.
Mindenhol igénytelen körömlakk szerű festékkitöltések, karcolások, kőfelverődések, festék repedezések. (A sárvédő ív az én balfaszságom volt, a garázs felé tartó rövid utamon..)
Ezen a ponton érett meg a gondolat egy teljes átalakulásra. :D
Kopottak voltak a visszapillantó tükrök, nem volt jó a csomagtartó hidraulika, MAP szenzor rég látott tisztaságot, belső LED világítás STB.
Minimális kis javítások, de sokat hozzáadnak a komfort érzethez.
Az elkopott turbó mellett még jelentkezett az is, hogy nagy gázadásra folyamatosan letiltott az autó, és csak újraindítás után kapcsolt vissza a turbó.
Ez még a turbó javítás után is fennállt.
Ennek orvoslására nem kérdés, hogy Manky-t kerestük fel, aki kb. 30 perc alatt megoldotta a problémát.
Kapott egy új programot, ki lett írva normálisan a DPF, az EGR és lett pár kelletlen lóerő is, így kb 190-200 lóerő körül repeszt jelenleg az autó.
(A képen az az asszony, aki épp bandage szalaggal tekeri körbe a meztelen vezetékeket, míg Ákos írja a programot)
Itt kezdődik a történetünk a Fehér Alfival, amikor egy gyors és hirtelen ötlettől és elhatározástól vezényelve, elindultunk Békéscsabára, megnézni és megvenni Alfit.
Régóta tetszettek fehér színben, a TI verzió is vonzott, illetve a legjobb dízelmotor a 2.0. Ezen tulajdonságai miatt indultunk el és ezen ritka tulajdonságai miatt vásároltuk meg, mivel nem egy hétköznapi daraból van szó, gondoltuk mi és habár külső állapotában nemvolt a legfényesebb állapotban, tudtam, hogy a kezeim alatt, egy igazán különleges darabot tudunk belőle varázsolni.
Sok helyről köszönt vissza relé probléma indítási hibától kezdve az ablak / tükörfűtésig.
Gondoltam beraktározok párat, hátha kell.
Az eredeti relé kint 6106093AA, itthon pl. az én autómban 11129985 cikkszámon futott ~10USD áron. Ezek a relék kezdtek behalni a fontosabb bunkcióknál, indítás, üa. szivattyú stb. helyeken, feltehetőleg, mert az első kerékjárati dob mögött nincs rendesen védve az időjárástól, de ez nem biztos, az is lehet, hogy bárhol elromolna idővel. A hátsó biztosítétáblában lévők is elromlanak, pedig azok jól védett helyen vannak.
Ennek vagy másnak köszönhetően a MOPAR frissített valamit és 6106094AA cikkszámon kezdte az újat árulni közet 6x-os, ~60USD áron,
A frissített relén lévő információk (MOPAR 1/11308/85) alapján rátaláltam mint alternatív, olcsóbb megodásra a Meat & Doria 73232003 személyében.
Amikor megjöttek, rácsodálkoztam, hogy a gyári MOPAR relék jöttek ~1500 Ft/db áron.