Blog

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-01-15

Január elején be lett kötve az előfűtő szerkezet. Pár nap kísérletezéssel telt. Először 20 percre, félórára, aztán egy órára dugtam be, rendszeresen jártam ellenőrizni, hogy mi történik. Meglepően jól dolgozik. Érezhető, hogy a szerkezet teteje forró, az alsó csövénél pedig csak langyos.
Egy óra fűtés után már meleg a szívócső, és a blokkon is érezni, hogy nem hideg már. Érzetre olyan, mintha fél órája állítottam volna le az autót.

A múltheti külföldi utam előtt beprogramoztam a kapcsoló órát hozzá, minden reggel 2 óra előfűtést adott az autónak. Mondtam Kingámnak, hogy este csak dugja rá, reggel húzza ki, legalább egy nap próbálja ki, hogy milyen. Aztán ha felesleges, akkor hagyja.. Minden nap használta, szóval hasznos :-)

Most a -5 fok körüli reggelekhez még plusz félórát adtam neki. Reggel végre én is kipróbáltam. Tényleg olyan indítani az autót, mintha langyos motorral indulna. A hőfok éppen picit elhagyja a 40-es osztást, könnyen indul, nincs az a hideg motor csattogás, és azonnal letolja a párát a szélvédőről. Hamar stabilizálódik az alapjárat, az utcából kiérve pedig már a következő osztás fele lendül a hőfok mutató, és egész hamar fűt. Nagyon jó!

Napi 50-60Ft üzemelési költsége van a szerkezetnek, meggyőződésem, hogy fogyasztásban, szervizben többet fogunk spórolni vele. Városi ingázós, állandóan hideg üzemben használós autókhoz ez egy tuti megoldás!

Nos felkészítve a kocsit a forgalomba helyezésre vezérlés cserének és ha már bontunk szívó oldal takarításnak kezdtünk a paripán. Első körben megbontottuk a vezérlést de idő hiányában és konstatálva hogy a vezérműtengely fogaskereke alatt izzadja az olajat a szimering szemrevételezés és ellenőrzés után úgy döntöttünk a vezérlés csere csúszik forgalomba helyezés utánra következő szabad műhelyi időpontra ami két hét kb. Viszont szívóoldalnak neki estünk nagy bátran. Nos állítólag az osztrák és német emberek-szerelők nem kókányolnak ez, sajnos nem igaz. Bontás közben konstatáltuk, hogy az EGR teljesen le van falazva majd computeres barátom igazolta is a dolgot, a motor vezérlőből is kiírták. Na mondom nem gond egy gonddal kevesebb... Folytattuk a bontást ahol utána azzal sikerül szembesülni, hogy a szívó oldal örvény szelepnek a kis pillangóit is szintén leszedték (mert ha berepült volna mind a négy nem így szólna és menne a kocsi :DD) viszont az nincs kiírva és a motor vígan forgatja az üres tengelyeket én szomorú vagyok mert tudom, hogy ezek a szelepek alulról nagyon is rásegítenek a motorra de, más szemszögből nézve még egy mínusz gond... Sajnos egy vasárnapba nem fértünk bele a sok takarítás miatt illetve mert a 16v-nél ki kell szedni a vezérlés felőli három tőcsavarját a szívócsonknak ami ugye a tipikus két anya egymásra és azzal leold témával megy. Minden leszedtünk szétszedtünk kitakarítottunk a pillangószelepnél a megöregedett gumi tömítéseket kicseréltük. Ezek a tömítések azért fontosan mert, MŰANYAG a teljes fogas léc rendszer és a tömítés mellett bejut a korom és az megszorítja a fogsálecet mivel kijönni nem tud. Minden hídégzsíroldó, petróleum és mosóbenzin áztatásnak vetettünk alá utána pedig forró vizes magasnyomású mosónak mint az új olyan lett. A szelepeknél pedig petróleum, kör alakú kefe féktaki és levegő lett a tisztítási metódus kombója. Ez fért bele a napba illetve Tibor barátomtól kapott kölcsön felnik feldobása az új gumikkal a tuti műszakiért... Ami még hátra maradt a mai napra ezt már távollétemben csinálja meg Robee barátom: olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere. Következő nagyobb szerelés pedig a vezérlés, vízpumpa, görgők, ékszíjtárcsa, ékszíj szett, fékolaj, váltóolaj, szervó olaj csere. Lesz ebből valami úgy látom ja és szereznem kell egy szélvédő mosó kupakot mert szőrén szálán eltűnt... Maradt nasi a végére gyárilag kék bilstein rugókkal jött a kocsi a gyártási idő egyezik a kocsi összerakásával is biztos, hogy új kora óta ez van benne... Képi illusztrációk hiányosak nem voltam alapos mert haladni akartam...

 
>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2018-01-06

Év végén egy futárnak hála szétrobbant a lökhárító ..... Új lökös, fényezés, most szebb mint újkorában. Ha már csinálni kellett, akkor sor került az olajcserére, és az ilyenkor szokásos műveletek elvégzésére. Cserélve lett a hidraulikacső, mivel erőteljesen fogyott a szervoolaj. De, hogy ne legyen egyszerű, kiderült, hogy a kormánymű is megadta magát, majd a szervoszivattyú is feladta, mindkettő cserélve lett. Ezenkívűl a műszerfal és a középkonzol is új izzókat kapott.

Km.: 237.520

 

Sikerült pótolni az eltört könyököt, így össze is lehetett szerelni a motort. Mivel sikeresen megsértettem a fejet egy helyen a tűzkarika kiszedése közben, az első próbálkozás sikertelen volt. Füstölt a befecskendező mellől, majd az üzemanyagot is fröcskölte kifelé szépen. Nem is foglalkoztam vele kb. 2 hétig, majd ma újra elővettem ezt a vacakot. Kiszedtem a kettes számú befecskendezőt, majd megigazítottam a fejet, felhevítettem a réz tömítést és visszaraktam a befecskendezőt a helyére. Indítás után nem füstölt, viszont ugyanolyan csattogó hangot adott ki, mint korábban. Finoman beütöttem hát a helyére, majd hagytam a motort felmelegedni üzemhőmérsékletre. Megszűnt a csattogás, így jó érzéssel folytathatom a féltengellyel való háborút.

 

Használt autó révén a vásárlás után következik a kötelező szerviz.
Ez okból cserélve vezérlés+vízpumpa (INA), összes egyéb szíj (Dayco), minden szűrő (Mann), olaj (Selenia 5w40),fagyálló (Bárdi féle), valamint szükséges volt még egy termosztát (Behr) csere is és kellett még két első lengőkar.

 
>> Tuning és extraRicsi 147 // Alfa 159 2.4 TI 209 LE // 2018-01-14

Tegnap voltam Ákosnál, a DPF-el volt egy kis gondom, de most már többet nem lesz...
Természetesen erositettunk is a kocsin, azt sejtettem hogy a lapátok és az EGR már kiiktatasra került az előző svájci tulajnal. Mint kiderült jól sejtettem és már chipelve is volt, bár ezt nem igazán éreztem rajt, de Ákosban ismét nem csalódtam, új autót kaptam tőle... Ha már fel volt emelve alá neztem, szép minden, bolcso sem rozsdás.

Km:81000

 
>> Eseményyani🍀 // Alfa 147 1.6TS // 2018-01-13

2011 augusztusában vettem meg egy Amore tag cartárstól. Második autónak szántam, mert az 59-et sajnálom arra a néhány kilométerre elővenni, ami napi munkabajaráshoz szükséges.
Mondhatjuk, hogy olcsón vettem, de ennek meg is volt az oka. Kidobta a 4,-et. Váltó, és ha már ki volt véve kapott egy új kuplungot is. A bal hátsó sárvédőt és a küszöböket lakatolni, majd festeni kellett. Az első lökhárítót nem érte meg javítgatni, kapott egy újat. A szervócső engedte az olajat, az is cserés volt. Az első ülések kiültek, szakadtak voltak, így kapott egy komplett bőr ülésszettet. Az első fényszórók szintén cserélve lettek. Jó fél év kellett hozzá, hogy azt mondhassam megüti azt a mércét, amit egy Alfától elvár az ember.
Vételár: 200000
váltó (bontott): 15000
kuplung-kinyomószerkezet: (bontóban vettem, de teljesen új, még nem használt volt) 10000
bal hátsó javító iv: 10000
Karosszéria javítás (Ismerős csinálta) 20000
Szervócső (bontott): 6000
Első lökhárító: 16000
festés: 80000
Első fényszórók: 28000
Bőrbelső (bontott)? 30000

 
>> EgyébZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2018-01-10

A tavaszias télben egy kicsit megmozgattam és lemosattam az autót. A V6 hangja, azért ... :-))

 
>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2018-01-13

Karácsonyra öcséméktől egy univerzális ülésfűtést kaptam, amit a karácsonyi fáradalmak :) után segítségükkel beépítettünk a vezető oldali ülésbe.
Kicsit féltem, hogy szedem le a bőrülés huzatot úgy hogy utána össze tudjam rakni újra, de nem volt vészes, bár így is 5 óra hosszáig tartott a művelet a bekábelezéssel együtt.

Kábel bekötés:
- A küszöbben és a padló szövet alatt vannak elvezetve a kábelek
- A biztosíték táblában megkerestem az ülésfűtés eredeti biztosítékát, ide forrasztottam a pozitív tápot
- A negatív a biztosíték tábla alatti negatív gyűjtőhöz lett rögzítve

Fűtőpárnák és kapcsoló:
- Ülés kiszed
- Az ülés mechanikát szét kell bontani
- Az üléshuzat csak be van feszítve egy fém perem mögé ezt egy kis csavarhúzóval szépen ki lehet pattintgatni
- Minden ülés hajlatban van egy drótszál ezeket ki kell bújtatni hogy jól be lehessen nyúlni a huzat alá
- Méretre kell vágni a fűtőpárnát majd be kell ragasztani a huzat alá
- Ezeket az ülő és hát részen is el kell játszani
- A kapcsoló a gyári helyére került
- Így az ülésből már 4 csatlakozó lóg ki, a légzsák csatlakozóval együtt

Miután visszaszereltük az ülést, még elrendeztem a kábeleket, hogy az ülés előre-hátra állítását ne befolyásolják a kábelek.

Bekapcsolás után körülbelül 3 perc után érezhető a működése, a bőrön egy kicsit lassabban ér át a meleg :), de így is király.
Ennek örömére meg is rendeltem az anyósülésbe is egyet, ne maradjon már ki. :)

>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2018-01-10

Lengőkar javítás utáni futómű ellenőrzés, decemberre nem tudták már elválalni ezért átcsúszott januárra. Igazából nem lehetett észre venni semmi rendellenességet, amit a futómű állítható gép be is bizonyított. Nem ment el semmi.