Blog
Nos ahogy régebben a kék bestiánál, megtörtént Skyfall ledesítése is. Elöször a két első helyzetjelző kapott két projektoros fehér ledet, májd hátulra került a rendszámtáblához két nagyobb teljesítményű heatsinkes led, így a külső ledesítés be is fejeződött, nagyon pöpecül néz ki. Ezután következett a beltér: a kilépőfény vörös ledet kapott, a csomagtér szintén fehér ledeket. A belső két egység is fehér ledet kapott, de az első fejegységet még nem sikerült leszednem, így annak a beszerelése még várat magára. Egyedül a kesztyűtartó világítását nem cseréltem még le az első fejegységen kívül, de szerintem azt is meg fogom csinálni a héten. Továbbá kapott még a tolatólámpa egy cree-ledes egységet és a hátsó ködlámpa is és meg kell hogy mondjam, brutális fényük van. De komolyan, megpróbálok majd lőni valamelyik este egy képet, de a tolatólámpa bevilágít a kocsi mögött 3 méteren belül mindent. Egyetlen baj, hogy a can-bus hibát dobál, amit nem egészen értek, mivel mindegyik can-busos led, direkt úgy vettem az S.M.Powerben. No mindegy, erre majd később keresünk megoldást. Ezen felül elgondolkodtam azon, hogy beszerzek majd egy ledes Daytime Running Lightot a ködlámpa helyére, ami persze ködlámpa is egyben, ám ezt majd később tervezem meglépni. Továbbá elvileg péntekre érkezik a 6000K xenon izzó, úgyhogy végre rendesen fogok látni este is.
Axiál csukló és kormányösszekötő csere történt mindkét oldalt.
A munkálatok folyamán kapott előre Ferodo tárcsákat és betéteket is.
Majd az egészet megkoronáztuk egy futóműállítással.





Miután karácsony környékén még mindig szarakodott a kuplung, elég sokáig minimális mértékben volt használva az autó, havonta kb 100km-t.
A történet onnan folytatódott, hogy a kicserélt főhenger ugyan javított a helyzeten, de még mindig nem volt megfelelő a kuplungom működése, így nem maradt más, váltó le, kuplung csere. A kocsi kész lett, a kuplung működik, kipróbálni még nem volt lehetőségem. Ezen felül első fékek és felső lengókarok is cserélve lettek.
Teljes alkatrészlista:
Első féktárcsák, fékbetétek
Első felső lengőkarok
Kuplung (tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy)
szimmeringek
Km állás: ~178.200
Egyszerre szerettem volna cserélni a Hűtőt, termosztátot, fagydugót. Ám a hűtő vagy az egyik cső eldurrant. És a fagyálló nagyrésze megszökött olyan sunyi módon hogy nem vettem észre... Nagyon remélem hogy nem főztem meg... Elkezdtük szétborítani a gépet. Hűtők kiszerelve, fagydugónál is szivárgott a fagyálló, így azt is kiszedtük. Az új hűtőbe a gomba és a tartó bilincsek be tekerve, a bolhák viszont bele sültek a régi hűtőbe amit nem tudtunk kiszedni így holnap a fagydugóval együtt mehet a kosárba. Marklartól vettem egy Ts hűtő terelőt. (az enyémet anno a badkán hagytam) holnap elvileg minden kiderül.







Reggel jöttem fel BP-re, nagyon szar idő volt, zuhogott a hó és még az M6-on is állt a latyak. A menetstabilizátor visszajelzője többet világított, mint nem. Miután beértem BP-re, hallottam, meg éreztem is, hogy 50 környékén valami ütemesen kopog. Mivel a sebességgel arányos volt, így egyből sejtettem, hogy a gumival lesz a gond. Amikor először megálltam, nem láttam az abroncsokon semmit.
Továbbindultam, de nem múlt el a dolog. A második megállónál pont úgy állt a jobb első kerék, hogy láttam, a futófelületben egy csavar feje van, alatt alátéttel. Mintha nem is véletlen lenne. Kihúzni nem tudtam, szóval nem csak a bordák közé nyomódott be. Vakartam a fejem, hogy mi legyen, de vasárnap gumist találni, kb. esélytelen lett volna.
Volt még egy 20 km-es kitérőm hazáig, így az M7-es felé indultam. Nem nagyon erőltettem, csak 110-120-al. Érd magasságában hallottam egy koppanást, mint ha egy kő lett volna. Aztán beugrott, hogy vagy akár egy, a futófelületből kihulló csavar is koppanhatott a kerékdobon. Elengedtem a kormányt, de elsőre nem tűnt fel semmi. Fél perc múlva megint elengedtem: húz jobbra, mint az állat. "Oh, hogy az a telibevert k.rva élet...."
Vészvillogó, gyors lehúzódás a leállósávban. Már megállásnál hallottam, hogy nagyon surrog a gumi. Nem is ért meglepetésként, hogy teljesen lapos volt, mikor kiszálltam megnézni. Vakargattam a fejem, hogy mi legyen? Autómentő? Vasárnap Paksra letrélerezni a kocsit biztos olcsó mulatság lesz. Mondjuk a pótkerék ott van a csomagtartóban. De elég rövidke az a kerékkulcs, aztán a csavarok meg eléggé be szoktak állni. Meg vajon van a pótkerékben nyomás egyáltalán?
Anélkül nem derülhetett ki, hogy meg nem próbálom. 130-al száguldoztak mellettem a kocsik, eléggé feszélyezve éreztem magam, mert régen marha sok videót néztem arról, hogy a leállósávban állóba belecsattan a figyelmetlen autós. Úgyhogy egyik szemem mindig a forgalmon tartottam, hogy ha kell, időben át tudjak ugrani a szalagkorlát másik oldalára.
A csavarokat meglepő módon, egy kis kerékkulcson ugrálással sikerült meglazítani. Mind az 5-öt. Felemeltem utána a kocsit, örültem, hogy legalább ez a része megvolt. Jöhetett a pótkerék. Amióta megvolt a kocsi, a pótkerék lapos volt, de októberben eszembe jutott azt is felfújni. Na, most ugrik a majom a vízbe. Vajon lesz még benne nyomás? Felraktam, ráhúztam a kerékcsavarokat, majd elkezdtem ereszteni. Kihúztam a kocsi alól a krokit, és lám, a kerékben megvolt a nyomás. Marha boldog voltam.
Persze, azt azért nem lehetne mondani, hogy így minden tökéletes lett. A téli gumijaim ugyanis a 17-es sokküllős felniken vannak, a pótkerekem viszont egy 18-as turbina felni, az eredeti gyári, nyári gumival (VTT-n majdnem eladtam Lexlutor cartárs-nak, most nagyon örülök, hogy mégsem tettem (tőle meg ezúton is elnézést kérek még egyszer :D )). Szóval vakartam egy kicsit a fejem, mert ha ezzel megcsúszok, az csúnya dolgokat tud produkálni. Na meg a kerékátmérő is nagyobb... Úgyhogy csak ilyen 100 körül csorogtam haza a pályán. De végülis mindent el tudtam intézni, amit aznapra terveztem.
Holnap áll a kocsi, aztán kedden gumis...



Útközben szeretem a saját zeném hallgatni,de a gyári fejegységet semmiképp nem akarom lecserélni úgyse találnék olyat ami illene a gyönyörű középkonzolhoz. Rendeltem Yatour átalakított így rádughatok telefont és pendrivet is, igaz, hogy egy kábellel több van a beltérben, de nem vészes. Kicsit drágán rendeltem, utólag jöttem rá, hogy olcsóbban is lehetett volna.
Rendeltem Autoglym bőrtisztítót és bőrápolót ezekkel szinten tarthatom a szépen megcsinált bőr belsőt.


Rendeltem Osram nightbreaker izzókat meg vagyok velük elégedve, lényegesen jobb mint az előző.
Elugrottam Budaörsre gondoltam megnézetem hányadán áll a klíma "töltöttsége". 25 perc után a gép megmondta a hűtőközeg/klíma olaj negyede hiányzik így feltöltötték.