Blog
Néhány alapvető tartozékot kiloptak az autóból, mielőtt hozzám került, így ezeket elkezdtem pótolni. Vettem vonószemet az olaszautobontónál, ez 4000 ft volt, illetve bekerült egy Continental defektjavító szett, ami 20e forintba került.
Göngyölített vételár: 3.342.000 ft
ASSOCIAZIONE SCUDERIA UNGHERESE szervezésében volt a szüreti fesztivál betétprogramjaként olasz autós találkozó amin mi is részt vettünk.
Utolért a GT/147 tipushiba engem is.Balos kilincs zsanérja eltört.
Sikerült itthon egy feles rozsdamentes lemezzel meghekkelni.Ujra működik.Kibontani a helyéről egy álom volt... jah nem...
Mivel az ajtókárpit már le volt szedve és így könnyen lecsatlakoztatható és kicsavarozható a visszapillantó, ezért levettem és lefestettem.
Színkód alapján kevertettem a Piktorban 477/A festéket, vettem hozzá alapozót és 2K lakkot.
A tükörláb festése fel volt hólyagosodva, a burkolaton pedig lekopott a lakk és meg is volt húzva a széle. Sajnos arról nem csináltam fotót, csak a festésről.
A fekete részt nem festettem, csak a színrefújt részét javítottam.
A bal oldali első ajtókárpit törött volt. Kaptam egy jobb állapotút ingyen és ha már levettem az eredetit akkor a Steg komponens szettet is beépítettem. A gyári hifi helyén egy JVC szélessávú hangszóró volt a gyári kiemelő kereten. Sajnos itt még a gyártók nem foglalkoztak a helyes beépítéssel, és a hangszóró körül egy-egy nagy lyuk van.
Az ajtó már meg volt bontva korábban. A kábel kötegelő helyett drótokkal voltak felfogatva a kábelek. A zár bovdenje nem is jó helyen futott, ezért sérült is, de működik. A hangszóró takaró rács gyárilag szivaccsal borított, de ez ennyi idő alatt elkezdett szétbomlani, pont mint a hátsó hangszóróknál. Ez okozza a hangszórók halálát, mert az apró darabok bejutnak a tekercshez és előbb-utóbb megszorul majd leég.
A Steg magassugárzója nagyobb mint a gyári, ezért ezt be kellett faragni. A mélyközépnek 6mm-es rétegelt lemezből csináltam kiemelőkeretet, alatta tömítettem. Az ajtót kívül belül bevontam Ground Zero 2.2mm-es szigetelővel. A hangváltót a műszerfal alá rejtettem, a magasnak és a mélyközépnek áthúztam az ajtóba 1.5 mm-es hangszórókábelt. Jelen pillanatban még a fejegységről szól, de majd rá lesz kötve az erősítőre.
Az új ajtókárpit nem akart felmenni a helyére, ekkor jöttem rá, hogy sajnos el van deformálódva. Hőlégfúvóval melegítve valamennyire vissza tudtam alakítani, de sohasem lesz tökéletes. Szeretném majd később egy másik darabra cserélni.
A két ajtóra 5 dupla rezgéscsillapító lapot és 4 flakon féktisztítót vettem. A kiemelőkeretnek az obiból hoztam a rétegelt lemezt. Csavarok, kábel kötegelő volt itthon.
A katalizátoron gyárilag rajta levő hővédő alsó része lyukas volt, azt a kipufogó javításnál már levettem. A felső rész 1-2 helyen tartotta magát ezért azt fenn hagytam. Viszont főleg hideg indításnál, de sokszor egyébként is rezgett/zörgött, ezért most ezt is lefejtettem róla.
Rendeltem a múltkori tisztító folyadékból egy újabb adagot. Kb 20 perc autózás után minden szépen üzemmeleg lett. Mikor visszaértem a kapuhoz egy pukkanást hallottam. A kiegyenlítő tartály alján csöpögött a víz.
A leengedett folyadék továbbra is kritikán aluli. 2x kiöblítettem utána vízzel, de még mindig elszíneződik és nem tudni a hűtő és a fűtőradiátor mennyire van eltömődve.
A tartály sajnos úgy néz ki kilyukadt a túlnyomástól. Szerintem a tartály kupakja is el lehetett tömődve, mert úgy tudom ennek le kellett volna engednie a nyomást. Az új tartállyal rendelek majd új fedelet is.
Vezetés közben kopogó hangot lehetett hallani és mintha a kormánykeréken is minimálisan éreztem volna. A kormányreakció is kicsit lassabb volt, de ezt még betudtam annak hogy régi technika és kopott is. Levettem a kormánymű hézagoló fedelét és a legvékonyabb alátéttel amit találtam növeltem a rugóerőn.
A kopogás megszűnt, a kormányzás is kicsivel pontosabb lett.
Elég rég tervbe volt már a hűtőfolyadék szintjelző beépítése.Aztán mikor a szívósorom elrepedt ez még inkább előtérbe is került.Rendeltem egy úszókapcsolót.A 150 mm-es éppen megfelelt.A szárán kellett hajlítani valamennyit,a tartály kialakítása miatt.Ezt is vettem újat a jövőbeni problémákat megelőzve.Belefúrtam a kapcsolót és kicseréltem.Az utastérbe nem nagyon akartam vezetéket behúzni.A kitaposott utat járva,a fékfilyadék szintjelző párhuzamosítása mellett döntöttem.Evvel egy probléma volt.A két kapcsoló épp fordítva működik.Ennek kiküszöbölésére beépítettem egy kisrelét.Némi kutakodás és segítségkérés után ennek a pozitívját a motortérben lévő biztosítéktáblárol vettem le.Gyujtás 12 voltra a kisrelé meghúz és a nyitó érintkezője nyitja az áramkört.Ha a folyadékszint lecsökenne a kapcsoló nyit,a relé elejt és így zárja a jelző áramkört.A műszefalon megjelenik az alacsony fékfolyadék üzenet.
08.15-én Budaörsön elvégezve, minden rendben, megyünk tovább:)