Blog

>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-10-07

A forró nyári túrák egyikén észrevettem a tükörben, hogy nagy gázon, magas fordulaton kormol a járgány. Ekkor volt vagy 35-37fok Tornalja előtt. A sejtésem, hogy ezen környezeti körülményen dúsul a keverék. Ilyen a karburátor. Elég összetett a dolog, ha külön az üzemanyagot melegítjük hígítja, míg a beszívott melegebb levegő dúsítja a keveréket. 20-22fok mellett semmi látható kormolás nem volt a próbakörön. Üzemanyag szintet utána ellenőriztem, a 29+/-0.5 sávban van. Ez tökkéletes.

Viszont volt egy kis köhögés a próbakörön, ami idővel eltűnt, de még így sem volt meggyőző a motor vékonyka gázon. Megszakítót cseréltem. 1 fok statikus többlet előgyújtást kapott, ha kopik megy utógyújtás felé, jó lesz.

A gumik teljesen elhasználódtak a túrák alatt. Tetszik, hogy kívül-belül, elöl-hátul teljesen egyformán koptak el, igaz kétszer cserélgettem őket, mert elöl gyorsabb ütemű a kopás. Összeszámoltam: 6 borsodi, 1 kakucsi esős, 10 felvidéki túrát bírtak ki, ez kb. 7x120, 10x180k, azaz nagyjából 2500km hegyi szerpentines részt jelent, kb. 16000km összfutás mellett 2021 elejétől.

Nagyon jól viselkedtek ezek a Falken gumik, így ugyanolyanokat terveztem venni, de januárban két és félszeresére felment az ára, a többi klasszikus nagy márka még egy kettes szorzó nagyjából, így némi lamentálás után inkább egy valamit vettem, régies mintával 84H jelöléssel. A méret továbbra is a gyári 165 R14. Tele vagyok kíváncsisággal milyen lesz ez az új valami. ( a gyárban Michelin XAS 165R14 84H, vagy Pirelli Cinturato ment rá)

Az új gumi megjelenésben elég klasszikus, de látszanak rajta a korszerű alapok. Négy domináns hosszanti csík kis retró mintázat közben futtatva, a szélek mondhatni szokásos mai megoldás, ma szokatlanul szögletes szélekkel, mintha egy klasszik diagonál gumi lenne... Érdekes még, hogy a futófelület is a mai keskenyebb kialakításhoz van közelebb, de nem annyira vékony, mint a Falken volt újonnan (ami ahogy kopott a lekerekítés miatt jelentősen 10-15mm-t szélesedett). Mindez tisztán látszik a tényleg régi konstrukciójú Uniroyal Rallye 380 gumihoz képest, ami 2012-2021 között futott az autón. Az új guminak 7.2mm a barázda mélysége.

Rögzítem itt, hogy a futófelület szélessége hogyan alakult az eddig megismert 165R14-es méretben: Falken új 120mm (ADAC második volt 2019-ben valami hasonló méretben), kopottan 135mm, Uniroyal enyhén kopottan 130, új gumi most 125mm. Az új gumi jóval sarkosabb mint a Falken volt. Ahogy a kopással szélesedik az érintkezési felület, egyben rövidül is, mert a felületi nyomás (keréknyomás) nagyon nem változik. Nehéz megmondani mikor kapaszkodott jobban az élettartama során.

A gumicsere során észrevettem, hogy a hátsó betétek nagyon a végüket járják. Cseréltem őket.

Gyújtaselosztó, Bosch
Uniroyal és Falken
Uniroyal és új gumi
A nullméteres új gumi
'21-ben, '23-ban és a most kiszerelt hátsó betetek
Ekkorka

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2024-10-07

Megint betelt a forgalmi 😁

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2024-10-05

A 230 Km-en kb. 18 liter Shell Fuelsave benzint fogyasztott el.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2024-10-04

Az Alfa Romeo Club kiválasztott minket, a Várpalotai Olasz napok október 5-i olasz autó kiállítására.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2024-10-01

Nem világított a hátsó helyzetjelző. Mivel ebben nem figyeli az elektronika ezért nem tudom mióta, most is csak azért tudtam meg, mert barátnőm jött mögöttem az ő kocsijával és szólt. Viszont ennek az esélyét minimalizálni szeretném ezért a másik oldalon is kicseréltem és ha már ott voltam az index izzókat is bár azokat észrevenném ha kiégnének.
A jobb oldali ablaktörlő gumija elszakadt, a bal oldalinál pedig már hiányzott az ablakmosó egyik tartója. Korábban valamelyik ablaktörlőcserénél volt a csomagban 2-2 db, ezért ezt most ingyen cseréltem-pótoltam.
Sürgősen kellett vennem ablaktörlő lapátot mert használnom kell az autót és esőt mondanak, ezért olyat kellett választanom ami azonnal van, így lett a Kamoka. Legalább ezt is kipróbálom. az előző Champion volt és régóta fenn volt az autón, de mivel ritkán használom esőben ezért inkább elöregedett.

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2024-09-26

Legutóbbi takarításkor egy óvatlan mozdulattal sikerült letörnöm a 12v aljzat fedelét, kellett egy új. Az évek alatt fokozatosan sárgult a kiegyenlítő tartály, mostanra már eléggé zavarta a szemem. Egy körrel abból is rendeltem egy új gyárit a fiatalkatrészek.hu-ról. Leresztettem a fagyállót, új tartályba friss illik. Az első féktárcsák középső részét kezdte elkapni a rozsda, lecsiszoltam, maszkoltam, festettem Mipa hőálló ezüsttel. Így sokkal jobb. Kapott egy rendes külső-belső mosást is, pár kavicsfelverődésen kívül hibátlan.

106.072 km

 
>> EgyébLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2024-09-26

Tavaly meg lett javìtva a bal küszöb. Elöl hátúl rozsdásodott. Szerencsère csak a kèt vège, nem kellett kompletten cserèlni. Lakatos festette, nem fènyező, időhiány miatt.

 

146480 km-rel értünk haza új kis autómmal. Az első szervíz el is lett végezve, mely tartalmazta:
-olajcsere (Selenia)
-olajszűrő (Bosch)
-levegőszűrő (Valeo)
-pollenszűrő (Magneti Marelli)

Szükség volt továbbá egy olajbeöntő sapka cserére. Nem ment a start-stop és a tempomat így egy kuplung pedál kapcsolót is cseréltünk benne. Emellett időszakos volt a 4 db gyújtógyertya cseréje is. Egy kis funkcionalitás javítás miatt kapott új ablaktörlő lapátokat.

Esztétikai javításra is sor került: az ülésdöntő karok festés, néhány műanyag elem "ragacstalanítás", komplett belső kárpit tisztítás, műanyagápolás és ózonos fertőtlenítés.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2024-09-25

Olaj csere.

 
>> AutóápolásLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2024-09-25

Kicsit viseltes volt, ìgy kicserèltem utángyártottra a kulcsházat. Ahogy szettem szèt a règit, szètszakadt a gumi, megkemènyedett.