Blog
Bevetettem magam a hűvös garázsba. Sajna 6 éve szar ecsettel és festékkel javitottam a kis hibákat. Visszamostam ezeket és a neten tanult trükkök százaival átdolgoztam. Kb. 50-80 helyen, ebből 5-6 komolyabb bibi volt.
Fainul megvan már hol igényel bázist, hol csak lakkot ecsettel vagy ujjbeggyel bedörzsölve, hol csak kis csiszolást a karcon. Néhol durva polír másutt közepes kellett. Aztán az egészen átfutottam egy hologramossal.
Igaz ezt nem lehet befejezni csak abbahagyni, de brutál jól néz ki a verda. K...a macskák féknyomai is eltűntek.
A lakkozott pöttyök a motorfedélen most keményednek (jó lett volna a 2k cucc) mert majd ahol halszemes ott lakkgyaluval szépen megigazítom simára. Aztán még helyi csiszolás, polír.
Az első lökös és jobb hátsó ajtó alját kellene még kezelésbe venni. Majd egyszer. Az egy kb. ugyanekkora történet.
Csak egyszer van eredeti fényezés, kár, hogy a jobb hátsó ajtón meg a lökhárítókon már fedésben vannak.


Átfésültem az autót zörgések tekintetében. Kesztyűtartóból kidobáltam a felesleges cuccokat, 13-as emerdzsenszi kulcs a térképtartóban szivacson utazik, tűzoltó flakonok az ülés alatt beszivacsozva, szerszámos-alkatrészes láda a csomagtartóban is kapott jobb rögzítést.
És megvan. Ennyi hiányzott.
Próbakör kis kerülővel.

Újabb tízezer km. után, irány a Formont, ahol megkapta a friss Selenia 0W20 Eco 2 olajat, mellé új olaj és levegőszűrőt. (33800 km.)
Ismét beleszaladt bő tízezer km. a verdába, vittük is a Formonthoz, ahol megkapta a Selenia 5W40 Star Pure Energy olajat, friss olaj és levegőszűrővel. (78100 km.)
ÁLOM volt minden pillanat.
Nagyon jó helyre kerül!
Vágytak rá kitartóan, csak őt szerették volna.
Egymás kezébe csaptunk.
Remélem látjuk meg egymást.🤗
Már most hiányzik!
Üdv. ROSSO. Folyt. Köv.!






Vezérlés cserélve, vízpumpával.Szimeringek cserélve, ahogy mind a 4 izzítógyertya is. Olajcsere minden szűrővel.....266ezer km
Utoljára 2020.03.12-én cseréltem benne olajat. 5 éves csereciklust állítottam be, így mostanában volt esedékes. A csere a múltkor bevált szerint zajlott:
A szervizkönyv szerint Tutela GI/R kell bele, azt már korábban beszereztem. Petronas is beszált a "Ki tud kisebb betűkkel többet írni a dobozra?" versenybe. Nem hiszem hogy bárki elolvassa a cédulára írtakat, főleg szemüveg nélkül...
Mondjuk az új autók használati utasításai is olvashatatlanok a sok "Fontos figyelmeztetés" miatt...
A csere során a manualt követtem:
1. Először kibontottam a hidraulika környékét, mert nem nagyon lehet hozzáférni.
- Csomagtartó rekeszből a filc borítást ki kell venni.
- A 3. képen látható függőleges fémlemezről leszedtem a csatlakozókat, majd a lemezt tartó két csavar kitekerése után levettem. (4. kép) Így már hozzáférni a tartályhoz.
2. Tetőt kinyitni teljesen, ilyenkor van a legtöbb olaj a tartályban.
3. A tartály tetején lévő csavart ki kell tekerni.
4. Egy fecskendő végére kis csövet húztam, azzal ki lehet szippantani a tartály tartalmát.
5. A tetőt - kikapcsolt gyújtás mellett - kézzel zárni és nyitni kell. Ezalatt a rendszerből kb annyi olaj került a tartályba mint eredetileg volt. Ki kell azt is szippantani.
6. Az előző pontot addig ismételni amíg a tartályba olaj kerül. Nekem elég volt két kör, a harmadikra már nem jött több olaj.
7. Összese kb 3,5 deci jött ki. (5. kép jobb oldali flakon) A könyv szerin 6 deci kell bele. Érdekes. Mondjuk a múltkor is kb ennyi jött ki...
8. A friss olajjal fel kell tölteni a tartályt. Célszerű ezt fecskendővel végezni.
9. Elvileg a felső vonalig kell tölteni, de nyugodtan mehet bele több is, a következő lépésnél csökkenni fog a szint.
10. Elektromos üzemben zárni és nyitni, szintet utántölteni. Az ellenőrzést célszerű nyitott tetőnél végezni, mert akkor van több olaj a tartályban, egyszerűbb ilyenkor maxra tenni.
11. Az előző pontot annyiszor megismételni amíg csökken a szint. Nekem kettő itt is elég volt, a harmadikra már nem változott.
12. Most jön lényeg. A tető - általában amikor a legtöbben látják - többször megállt nyitás/zárás közben. Korábban random érzékelő hibaüzenetek voltak benne. Most minden csatlakozót széthúztam és befújtam kontakt spray-vel. Remélem segít.
13. Fémlemezt visszarak. Csatlakozókat visszaszerel.
14. Ha már arra jár az ember célszerű a kábeleket rögzíteni valamihez, mert menet közben zörögnek. Egy kicsit portalanítani sem árt.
15. A túrák során mindig velem van egy szerszámkészlet, Most is visszatettem az akku elé. (6-7. kép)
16. Borítást visszarak és kész.
17. Sört bont :-)










2025.06.12-én sikeresen levizsgázott. Érvényes 2027.06.25-ig. De akkor már 30 éves lesz. :-))
Km: 156.629 (Az előző vizsga óta 725km-t ment.
155



Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 66 248 km
1
704
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth