Blog
Mai napon, újabb két évet aláírtak :) Később egy kézifékkötél csere lesz, de mindent elmondott a mondat : de jó olyan autót látni aminek van gazdája :)
Tavaszodtával észrevettük, hogy nem hűt a klíma.
Klímacső eresztett, javítás majd töltés.
A megviselt motortakaró lemez is cserélésre került.
Ez is meg volt. Autó rendben, fék futómű jó. A nappali menetfényt is szabályosnak találták... Öröm...
Lehasalt a gépezet :(
Már egy hónapja megváltozott hidegindítás után az alapjárat, hangosabb, zörgősebb lett. Fogyasztás némileg megemelkedett és a teljesítmény is visszaesett érzetre. Utóbbi kettőt betudtam a termosztátnak, decemberben kapott újat, de kb pont egy hónapja nem megy 75fok főlé a vízhőfok. A télen küzdöttem az előzővel, akkor kb 60 fokig sikerült felküzdeni a hőmérsékletet, és alig volt ereje a kocsinak. Csere után az megoldódott, miután ismét üzemi hőfokon volt képes működni. Nagyon hasonló volt most is a teljesítményvesztés és a fogyasztásnövekedés. Épp már megrendeltem az új termosztátot mire most jött egy sokkal komolyabb gond.
Tegnapi nap reggel indultam munkába, elsőre indult a kocsi, már-már megszokott hangosabb alapzörgéssel. Nagyjából 3-4 kilométert tehettem meg a városban, majd az egyik körforgalomból kifelé menet egyik pillanatról a másikra éktelen zaj jött a motortér felől, elsőre el se hittem h az Alfa produkálja, lehalkítottam a rádiót és biztossá vált. Semmiféle visszajelző nem világított, de azonnal lehúzódtam és motor leállít. Kurvára idegesített a dolog, de valahogy be kellett érnem munkába ezért kénytelen voltam otthagyni fél napra az út szélén szerencsétlent, majd délután hazahúztuk. Próbaképp elindítottuk kicsit mégis melyik részéről jön a zaj, mire utalhat, utal-e valamilyen típusú hibára. Beindít, majd jön ugyanaz a zaj: hörög, zörög, összevissza jár. Gyors leállít, fejvakarás.
A nyáron szinte közvetlenül miután megvettem volt már probléma az egyik porlasztócsúcsnál, konkrétan az egyiknél elcsúszott a réz tömítés és kifújt az égéstermék a motortérbe. Csupa mocsok volt minden. Akkor nem kevés pucolás és tisztítás után 4 darab új tömítőgyűrűvel úgy gondoltuk, hogy letudtuk a problémát. Mint már tudom az akkor nagy eséllyel valaminek az előszele volt.
Ebből kiindulva a porlasztócsúcsoknál kezdtük a feltárást. Talált, süllyedt. Mind a négy tömítés feladta, nyakig gázolajban állt az összes. Ránézésre kettő már nem is működhetett, kettő még olyan kérdéses volt, akár jók is lehettek. Interdiesel itt van egy köpésre, elvittük beméretni mindet, mondják meg mi a helyzet. Péntekre ígértek bármit is, de kis meglepetésre már most csütörtökön megvolt a diagnózis. Kettő totálisan elhalt, a másik kettő meg már a "piros tartományban van", szintén használhatatlanok (igen, az ember eddig a pontig is sejti, hogy pénztárcagyötrő mutatvány következik, de itt válik biztossá). Árát is megmondták, mi mennyi lenne, aztán döntsük el.
Van az a verzió most, hogy netről összehalászok egy felújítottat valamivel olcsóbban (azok sem olcsók, csak olcsóbbak), és akkor bevállalom a kockázatot, hogy X ezer kilométer után megadják magukat, de egyszerre kisebb összeget kell elköltenem. Vagy kifizetem most a különbözetet az újra, és akkor jó eséllyel megint elmegy 210ezer kilométert a kocsi velük. Utóbbira hajlok, és csak reménykedek, hogy ezzel tényleg orvosolok mindennemű problémát. Nem szeretnék egy rejtett hiba miatt jövőre ugyanerre a tételre ekkora összeget áldozni. Szóval azért para mindenhogy megvan.
Sajnos keddig biztos, hogy kocsi nélkül vagyok.
Nem húz vissza az index kezdetek óta - Andriska hozott egy bontott bajuszkapcsolót, hátha, de persze nem. A légzsák-átvezető két karma van letörve, ami a visszahúzó-gyűrűt forgatná. Próbáltam kipótolni, végülis működik, de nem az igazi (nyöszörög).
Ma viszont megjött az új gyűrű, cserélem is.
Korábban már írtam róla, meg le is fényképeztem, hogy megöregedett, és szivárogtatja a hűtőfolyadékot a tágulási tartály. Persze, hogy az én autómhoz, nem találok sehol. Majd nézegetve a bologokat feltűnt, hogy a 145 1.6 benzines alfáé tökéletesen ugyan az mint ami nekem kell. Még korrekt áron is van, a csere gyorsan ment még a bilincseket is lecseréltem...




Elérkezett az ideje az első futómű felújításának. Kormánymű csere, egy Carabinieri-ből bontott darabra, baltól-jobbig kettő fordulatot fordul és szép feketére van festve. Alsó lengőkarok, Monroe, jobb felső szilentezés, új stabrúd szilentek, új Mintex fékbetétek előre, új pollenszűrő. A km állás 132923. Következő akciónak főtengely szimering csere van beütemezve, illetve mintha enyhén kifújna valahol a kipufogó. Pénteken műszaki.



