Blog
Szépen mondva ripityára szedtem az autót a fényezéshez. Ott még kiugrik az első és a hátsó szélvédő. Apró lakatos munkák, és telibe fújják.
A tegnapi olajhűtő csere után minden jónak tűnt, ám ma észrevettem, hogy még mindig csöpög valahonnan az olaj. Le is kaptam a blokkról a két csövet, nézzük, mi a probléma. Rögtön láttam, hogy a tömítéssel volt a gáz. Levettem a régi csőről a tömítéseket, és átraktam őket az újabbra. Újbóli beindításkor láttam, hogy ezzel sem sikerült tökéletesen orvosolni a problémát, de hétfőig megteszi, majd akkor elmegyek és megpróbálok egy új párt beszerezni. A sebességmérő alsó része nem világított, ezt valamelyik este vettem észre, úgyhogy ki is operáltam, és betettem egy új izzót. A tompított fényszóró a jobb oldalon makacsolta meg magát, így azt is vennem kellett. Nagy nehezen kiszenvedtem hatalmas mancsaimmal a régi izzókat, és betettem egy pár Osram Nightbreakert. A csomagtartó hátsó részénél a műanyag panel is le volt már pattanva,el is volt törve pár helyen, szóval irány a bontó egy másikért. Igaz az eredetihez nem jöttek csavarok, így az idő nagy részét az vette el, hogy csavarok meg alátétek után kutattam. Kicseréltem az eredeti rádiót is egy Blaupunkt Londonra, melyhez vettem kormánytávvezérlő modult és egy beépítő keretet. A legvégső dolog a légzsák fedője volt, mely elég furcsán állt. Felemeltem és láttam is, hogy mindkét patent megadta magát, így abból is vettem négyet, hogy ha esetleg az első szettet eltöröm, legyen egy tartalék is. Lássuk hát a piszkos anyagiakat:
Sebességmérő izzó:130Ft
Blaupunkt London:20000Ft
Kormánytávvezérlő modul(+Blaupunkt kábel):19500Ft
Beépítőkeret(+kiszállítás):3250Ft
Csomagtartó műanyag fedőlap:3000Ft
Osram Nightbreaker H7 szett:3500Ft
Légzsákfedő patent(+posta):3000Ft






Tegnap este ügyesen sikerült parkolnom ,a bal oldali hátsó felnim bánta a padkával való találkozást :( Eddig egy karc sem volt a felniken . A sérülés mértéke a képen látható. Majd szerzek valami javítószínt.

Miután ebben a melegben elviselhetetlen mértékűre nőtt a ropogása az első futóműnek, és tervben van egy külföldi út, úgy döntöttem nem várok tovább, több rázópad és több szerviz átnézetés után én magam (vagyis időközben öcsémmel ketten), nekiállunk és megcsináljuk.
Volt itt már mindenféle "diagnosztika", kormányösszekötő, felső lengőkar, stabilizátor rúd szilent.... utóbbit nem rég ki is cserélték, de lényegesen jobb nem lett.
Talán mikor megvettem és ki lettek cserélve a felső lengőkarok, akkor volt egy kis csend.
Elmentem tehát a FASTORIGINAL lengőkarok termőföldjére a 17. kerületbe, megvettem őket, és aznap délután neki is álltam.
Itt veszek is egy nagy levegőt, nehogy elragadjon a hév és káromkodjak egy pár oldalnyit.
Kiszedni pofon egyszerű volt. Kijött rendesen. Amint kijött, egyértelművé is vált számomra,
hogy ez volt mindvégig az erőteljes ropogó-kopogások okozója. Azt nem értem, hogy ezt szakemberek nem veszik észre ? Vagy csak lusták szólni ? No de azért vittem átnézetni... hagyjuk is... ideges leszek csak megint...
A két szilent ki van lágyulva, kézzel könnyűszerrel mozog, a gumi repedezett, a belső körbe is fordul a tengelyen. Kuka. Egyértelműen.
És innen jött a hatalmas szívás. Az új lengőkar szilent blokkjai merevek, kézzel nem is mozgathatók. Így rengeteget szenvedtem mire vissza tudtam játszani a helyére.
A trükk az egészben a több emelő együttes használata és a minimum 4db. kéz volt.
Eleinte sajnos egyikkel sem rendelkeztem, így viszonylag hamar facsarni lehetett a ruhámból a vizet. De végül a helyére ment. Itt aznap fel is adtam. Fájt az összes kezem.
Másnap jött segítség, öcsém. A jobbos lengőkar pite volt, de a becsavarozás...
Elfecséreltünk kb. 2-2 órát a lengőkarok utolsó csavarjának betételével...
...sehogy sem mentek be, a végén persze ennek a trükkjére is rájöttünk, összeraktuk a
futóművet, kereket vissza, ráeresztettük az autót, megnyomkodtuk, be is ült a helyére,
kis izmozással a csavar is bekerült. Még azt nem értettem, hogy ha az olasz mérnökök a külső rövidebb csavarok végét be tudták esztergálni, hogy menesztőt képezzenek és kisebb furatátfedésnél is központosítson, akkor a két belső esetében ezt mi a fenéért nem tudták megtenni ? Mindegy, kúposra köszörültem a csavarok végét, el is kapták a furatot rögtön.
Két teljes kora délutántól estig történő szívással kicseréltük őket.
Alapjába véve megérte, ha az eredményt nézem. De többet nem szeretnék nekiállni...
Az eredmény az leírhatatlan most aztán tényleg kuss van elöl. Se nyeszergés, se ropogás, se kopogás, semmi. Csak csend. Leszámítva a kormányösszekötőket, de az minimálisan szól, és nemsoká viszem futóműveshez amúgy is...
Ebből az egészből azt a tanulságot vontam le, ha a következő autóm futóműve elkezd kopogni, mindent ész nélkül egyszerre cserélek. Akkor rögtön tuti jó lesz.
Mai napon sor került a már esedékes olaj ,és szűrök cseréjére.Selenia wrpe motorolaj,Mahle olaszűrő,csak hogy a legfontosabbat emlitsem. Kapott új olajleeresztö csavart is az autó.Pollenszürő cseréjénél viszont elszégyeltem magam,nagyon koszos volt a régi.Tavaly nyáron cseréltem.Ideje volt. Elhasználtam egy Loctite klimafertőtlenítőt is.
Kertszomszédom látta ,hogy bütykölöm az autot,kérdi ,már megint szerelni kell?? Mondom neki,csak olajcsere.Azt mondja,hát nem rég cserélted.Mondom neki,rég volt már húsvét.Rázta a fejét és elment 😃
Km óra állás: 179094
Előző olajcsere óta futott kilométerek száma:14644 km







Idén Demjén-t vettük célba egy kis kikapcsolódás céljából. 3 nap és 2 éjszakát töltöttünk el egy nagyon szép szállodában. Puccos hely nagyon jól éreztük magunkat :) Nagyon jó időnk volt de szerencsére már hűvösben utaztunk ;) Összesen 594 Km tettünk meg a nagyvaddal szinte csak autópályán . Viszont nem tudom miért de mikor lejöttünk az autópályáról valami nagyon elkezdett a jobb elején "ropogni" nyiszogni. de csak ha be van kapcsolva a klíma ... hm érdekes. majd utána nézek. Lényeg hogy király volt és visszamennék :)
Km : 240 964
Néhány kép :)








Amikor megvettem a kocsit tudtam hogy nincsen a klímába gáz mert meleget fújt az utastérbe. Jöttek a nagy melegek, és gondoltam még nyaralás előtt jó lenne ha fel lenne töltve a cuccos. Szóltam Lali mesternek hogy kukkoljon rá mégis mikor hogy tudna bele tölteni gázt. Mikor meghallgatta csak ennyit mondott... te ez a kompresszor halott ... Na akkor megjöttünk :) halottam én is hogy van egy kis hangja ott valami cicereg. No akkor kell egy kompresszor , hosszas keresgetés után sikerült szerezni egy bontottat jó áron, rögtön vittem is Lalihoz és korrektül és gyorsan megcsinálta így pont kész lett mire mentünk nyaralni köszi érte :)
Mikor este hazavittem gyorsan még kicseréltem a pollenszűrőt aktívszenesre, és csináltam egy klíma fertötlenítést sosem árt .
Mint kiderült az én kompresszorom működött ugyan de alig csinált nyomás eltérést. Csere után feltöltve a rendszer nem szivárog és tökéletesen működik :)
Köszi: Lali75 !
Most már hűvösben utazunk :)
Kompresszor : 11 600 ft
Pollenszűrő : 3200 ft
Klíma fertőtlenítő : 2500 ft
Munkadíj + töltés : 20 000 ft
Km: 240 364





Erdélyben a rágcsálókat egyszerűen "Fíéreg"-nek nevezik.
Sajnos már tudom miért.
Szombat reggel indításkor az Arkangyal kidobta a "check engine" feliratot. Gondoltam, megint a hűtőventillátor jel, ami félévente egyszer valami pillanatnyi megbolondulásból kifolyólag félévente bedobja a P0481-et (1. hűtőventillátor vezérlés).
Ilyenkor simán törlöm, és nem jön vissza...legalább fél évig.
Ígyhát nem is foglalkoztam a dologgal, elmentem boltba, nagyimhoz majd haza. Csak a városban tettem egy kört.
Ebéd után rádugtam a laptopot...
...majd meglepetésemre az alábbi három hibakód volt benne:
P0111 - Légmennyiségmérő hőmérséklet jel
P0101 - Légtömegmérő jel
P2081 - Hőmérs. érzékelő az előkat. kimenetén
Másodjára akkor hőköltem hátra, amikor a P2081-et nem is lehetett törölni. Vagyis ez nem pillanatnyi hiszti. Itt valami gond van. A másik két hiba vélhetőleg járulékos hibaként lépett fel.
Egyből hívtam a szerelőmet, de mivel nyaralni volt csak este hívott vissza. Addig viszont főttem a levemben.
Nem is hagyott nyugodni a dolog, úgyhogy kimentem a garázsba, felnyitottam a géptetőt hátha látok valamit.
Pár perc múlva fel is fedeztem a probléma okát: 1., 2., és 3. fotók.
Hát a rohadt dög, nem szétrágta a kábelköteget!!!
Egyből összecsörögtünk néhány baráttal (Csabi, Pityukoma, Shadin). Kisvártatva Shadin küldte is az eLearn-ből a képeket: igen, pont az eltépett zöld vezeték a hőmérséklet érzékelő az előkatalizátor kimenetén.
Estre Csabi barátimmal egy rövid telefon, hétfőn munkábamenet feleségem 147-esével (ezúton hála, hogy ideadta nekem), majd kedden Csabi megjavította.
Szerintem profi munkát végzett: 4. és 5. fotók





Ma nagy keservesen sort kerítettem arra, hogy kicseréljem az olajhűtőt a kocsiban. Bontóból szereztem egy másikat, ám annak az aljáról hiányzott a rögzítéshez szükséges lyuk, így mivel nem akartam másikat venni/hegeszteni inkább egy, az egyik képen is látható megoldáshoz folyamodtam. Hat óra munka után a motort beindítva örömittasan álltam az immáron csöpögésmentes kocsi előtt.



