Blog
Tavaly is már idegesített a csúnya lemezfelni.Dehát azzal együtt vettem a téligumit, és igazándiból kényelmes is hogy otthon a garázsban átszerelem a kereket.
MInd1 meguntam és vettem egy dísztárcsát.Sajnos korábban gyárit akartam de olyan horror ára van amiből egy használt 16"os alufelni garnitúrát is tudtam volna venni.
A dísztárcsa márkája Momo és jó áron volt
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1291565179-4044-blog.jpg

Régóta piszkálta a csőrömet a szélvédőn levő érzékelő és a tetőkárpit alatt levő kábel..Valami jófej emberke kiberhelte a szerkezetet belőle..Aztán egyszercsak jött a barátnőm unokabáttya akiknek szélvédős bizniszük van és mondta hogy hoz nekem bele egyet.Ezekről azt kell tudni amit én sem tudtam hogy nagyjából egy cég csinálja az összes tipusba..Vicces mert ami az enyémbe került alfás logon kívül van mercis nissanos stb..)
Na mindegy beszereltük működik ugyhogy nagy az öröm.Már csak egy teljes burkolat kell ami a visszapillantóra megy egész a szélvédőig.
Nah, Marklar-tól beszereztem mindent, amit cserélni kellett! Csere-bere biznisz volt, így szinte semmibe nem került nekem (10.000,-)! A mocitetőt TSiga kikalapálta amennyire tudta, a többi majd a fényező dolga lesz! De majd csak jövőre! A sérült elemeket szépen ki is cseréltem, a zárhídat festettem is! :-) A lökhárítót elvittem a helyi műanyagoshoz és nagyon szépen össze is legozta (5.000,-) pár nap alatt!








igen... mióta motor lett cserélve a kicsikében nem akarja azt, hogy vezessem.... kiesett a féltengely, füstölt, vezmód, és végül ősszel megzúzták oldalról... nem nagy meló, csak 1-2 alkatrész szorul cserére..... tükör, index, lengőkar, egy jó karosszéria lakatos, stb, stb..... nem :) nem csinálom inkább veszek egy új 146 1.8 TS-t, aminek első szlovákiai tulaja ÉN leszek! már jó ideje gyűjtögetem rá a pénzem, remélem sikerül olyat venni, amiben nem csalódom, ezzel a kocsival nagyon megjártam/megjártuk amit tudok az új kiszemeltről: elektromos csomagnyitó, klíma, jó állapotú gyári bőr kormányon és váltógombon, szóval nem olyan, mint a miénk, amit behoztak németországból kb 300 000 km-vel és visszatekerték az órát a kereskedésben :) folytatása (remélem) következik
Ma megrendeltem ErHard 242(DarkSide)-tól az új termosztátot. Amint megérkezik már dobom is be a helyére.
Nem a vákuumos fékrásegítőmmel van probléma... :) ez jó hír is meg rossz is... mert hát ugye akkor más probléma miatt áll le az autó ha fékezek.
De sikerült kideríteni, hogy mi is az a gond. A karburátorom megint nem jó... már egyszer cseréltem benne, mivel kikopott a szelepek tengelyének a háza, és nem zárt jól, ingadozott a fordulatszám... Most ugyan ez van. Ha belövöm a fordulatszámot 1000-re, akkor 500 és 1300 között ingadozik... mozog a tengely, így a szelepek mindig elmozdulnak valamerre... Irány esztergás, hátha feltudja perselyezni a dolgot. Remélem igen :)
Valószínű lassú defekt áldozata lesz/lett a bal első gumim. Hétfőn majd kiderül.Addig figyelek rá. Most eresztettem bele luftot, mert csak 1.2 Bar nyomás figyelt benne. Húzott balra a zótó is. Ma néztem megint alacsonyabb a guminyomás, mint a többiben.
A balesetben megsérült a kipufogóm is. Persze elsőre nem látszott, de a használt rendszer több dobja is megsérült. Nevezetesen a kat utáni dobból kiszakadt a belseje és a hátsó dob is megsínylette az ütközést. Kellett tehát egy új rendszer. A neten 32000-től indult a kipuf rendszer. Mellesleg forintra ugyan annyi a Bárdiban és az Unixban. Ez már nem az első alkatrész, aminek ugyanannyi az ára. A Startautóban meg 59000 környékén volt. András bácsi tudott volna 25000-ért, de Thomika 20500-ért szerzett. Ma fel s ment Érden a rendszer. Tűzkarikát nem cseréltem, csak letisztítottam. Az is vagy 4400 pénz lett volna. A hátsó dob kicsit nehezen ment fel, mert szét kellett kendácsolni a bemenő csövet. Mondjuk csak vissza kellett kalapálni. Az egészben a legszebb, hogy 2000 óta - amióta megvan az autó - nem kerűlt fel új kipufogó alkatrész a kocsira. Leszámítva a katalizátort.


