Blog

A harmadik talin veszek részt, immáron két autóval. Az eladósorban lévő TS-emet elhozta a kereskedés.

 
>> EgyébRolee // Alfa 146 1.6 TS // 2007-10-14

2007.10.14.
Átléptük a 15ezer közösen megtett km-t. 5 hónap elteltével már mondhatom, bejött a vásárlás, hisz üzemanyagon, egy kevés olajon, és a fényszórón kívül nem kívánt komolyabb beavatkozást.

 
>> AutóápolásFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

2007.10.14-én az autót kipolíroztattam. Szép csillogó lett, és a kisebb hibák is kijöttek szépen. :-)
Nem tudom, hogy a képek mennyire adják vissza, de élőben gyönyörű! :-))

>> SzervizRolee // Alfa 146 1.6 TS // 2007-10-14

2007.08.08.
Éjszakai út során azt éreztem, hogy egyre kevesebbet látok. (felezővonal...1 csík)
Másnap fényszóróbeállítás következett...volna, ha nincs nagyobb baj. Az egyik állítórúd elszállt a lámpatestben. Javítása macerás, körülményes, úgyhogy sürgősen be kellett szereznem egy másikat. Köszönet ex146 cartársnak, akitől sikerült jó áron vennem egy Hella-t, újra látok éjszaka is.

 
>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

A 145/146-os Cartársakkal összefogva sikerült legyártatni egy kartervédőt. Külön köszönet érte Dfg-nek, aki a legyártásban segédkezett és Koznak, aki rendelkezésünkre bocsátotta a saját kartervédőjét.
A lemezt baromi jól felrakta az autószerelő haverom; 2007.10.13-án. Jöhet a vízözön is akár. :-)))) Baromi masszívnak hat, ahogy ott van. Vágtak bele egy lyukat is a leeresztőnek. Sajna ez valahogy lemaradt a gyártáskor. :-)
A "kiálló fülek" kerülte hátulra, a sima rész meg az autó elején van. A védő jobb oldali (menetiránnyal megegyezően nézve így ahogyan fel van rakva) fülét le kellett szedni, és beljebb rakni, hogy passzoljon a bölcsőhöz. Így viszont tökéletesen passzol.
A védő elejére is kellett tenni a két oldalra egy-egy kis pluszt; egy "L" alakú acél toldalákot. Így tökéletesen ráillik a hűtő felfogató melletti (kifelé értve a mellettit) két-két lyuk valamelyikére.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

Még néhány kép az elhasználódott alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

Még néhány kép az elhasználódott alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

2007.10.13-án véget ért a nagygenerál 95430 km-t követően. Megtörtént a vezérműszíj csere. Időszerű volt már. Azt tudom ajánlani mindenkinek, hogy ne húzza 95.000 km-ig, mint én, mert elég rizikós már ilyenkor. A fogak szép ívet írtak le már, és a tövüknél repedezettek voltak. Az tutkó, hogy újabb 60.000-70.000 km után újabb csere lesz. A haver cserélt még vezető és feszítőgörgőt, gyertyákat (NGK 100.000-eseket), LMM-et (Bosch), vízpumpát (Marelli), lambdaszondát (Bosch), hátsó lengéscsillapítókat (Copaf). Megcsinálta még a kéziféket is, valamint az olajdekni is meg lett heggesztve.
Ami számomra nagyon meglepő volt az az, hogy nem tapasztaltam a dízeles hangot. Helyette inkább kellemesen duruzsoló zörej jött - zene füleimnek! :-)))) Azért volt meglepi, mert nem gondoltam, hogy ilyen hamar megszűnik; azt hittem, hogy kell pár km, amíg megszokja az LMM-et. Most beindítom, és semmi kerregés! :-))))
Tolok fel néhány képet a régi alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.

>> Szervizmacfang // Alfa 146 1.6 TS // 2007-10-14

Szombaton kapott az autó új vezmódosítót, vezszíjat, feszítőt, vízpumpát, igaz nem volt egyszerű feladat megcsinálni , köszönet Harinak a segítségért.