Blog
Váltókulisszaszétszedés. Tisztitás, zsirzás = patent váltó
Az egész úgy kezdődött, hogy az alsó turbócsövem megadta magát. Ezt igen hangos süvítéssel jelezte, valamint füsttel és némi lóerő- és nyomatékhiánnyal.
Felhívtam Attilát és az új cső rendelése mellett megbeszéltem vele egy időpontot, hogy ejtsük meg a szokásos szervizt is. Mivel a garázsban van aknánk, ideiglenesen megfoltoztuk édesapámmal a turbócsövet, hogy addig is megszüntessem a lyukas cső kellemes mellékhatásait :) és nyugodtan autózgassak a hét végéig, amíg Csöriékhez nem megyek Várpalotára.
Olajat és olajszűrőt 10ezer km-enként szoktam Csöriékkel cseréltetni, viszont minden második olajcserénél az összes további szűrőt is.
Így az alábbiak lettek az autóba beépítve:
- Selenia WR Diesel gyári motorolaj
- Gyári motorolajszűrő
- Gyári gázolajszűrő
- Gyári, motor levegőszűrő
- Olasz, Aircab márkájú pollenszűrő
- Új, alsó turbócső
Köszönet ismét a megszokott, kiváló munkáért a fiuknak!
Km: 230100









Azt kell mondjam nagy szerencsém van. Amit még nagyon változtatni kellene az autón, arra nincs időm, így majdnem 1 héttel a tali előtt csak takarítottam. Tegnap megmostam kívülről az autót - bár ezt túlzásba nem vittem, mivel a 300+ km alatt úgyis hasztalanná válik. Kiporszívóztam, belül rendbe raktam, amit lehetett, visszapillantókat políroztam, meg ilyen apróságok. Az utasoldali légzsákajtó patentját visszaraktam a helyére és már nem úgy néz ki, mint aki ki akar nyílni. Az első lámpákról leszedtem a fóliát, felpolíroztam őket és kaptak 2 réteg Chemical Guys karnauba waxot. A motortér is ki lett takarítva, mióta nálam van először :D A szűkítő szilikon összetétetek lecseréltem fekete színűre, hogy jobban menjek az összképhez. A kék amúgy is 55-65 mm volt, a fekete amit vettem az 51-63 mm. Sokkal jobban illeszkedik az új összetét, mint a régi. Meg is szenvedtem az egyikkel, mire felkerült. Még hátra van a gumik lecserélése nagyobbakra az első tengelyen és kb kész is az autó.





A vezető oldalon nem működött az ülésfűtés, egy kiolvadt biztosíték okozta.
A fejegység rosszul volt bekötve, ezért minden leállításkor elfelejtette a beállításokat. Az antenna kábele félig ki volt csúszva a foglalatból, ezért alig talált állomást. Most minden pöpec.


Kárpitos munkát még nem csináltam, de tegnap belevágtam.
A ragasztás egész jól sikerült. Egy napig száradt, aztán bekerült.
Jól mutat.
Már csak a limitált széria táblának kell megjönnie a középkonzolra...










Felkészültek, csak hóból nem esett maximum 1cm. 10km autózás után lehetett megint mosni. A tiszta utak árnyoldala.




Rá kellett szánnom egy délelőttöt és beszerezni még két nagyon fontos dolgot: új akkumulátort és normális kerékcsavarokat. Fateromnak is hasonló dolgok kellettek így elmentünk egy bevásárló körútra. Kapott a verda Exide aksit, a régi még nem volt rossz állapotban, de túl jóba se, nem szerettem volna ha meglepetés ér egyszer egy huzamosabb állás után. Hidegbe ritkán indítom a garázsba legextrémebb esetben is 7 fok van, max ha elmegyek valahova és áll pár órát, de mindenképp jobb a békesség. Ez után Gödöllőn volt dolgunk amíg várni kellett holt időbe elmentünk egy gumishoz hátha lehet nála kerékcsavart kapni. Ilyen rendes gumisokkal még nem is találkoztam mint itt Gödöllőn, készségesen segítettek megoldani a problémámat. Neten már rengeteg helyen keresgéltem kerékcsavart, de ebbe a méretbe elég ritka, ahol meg volt onnan rendeltem, se rossz méretben küldték ki szóval az mehetett vissza. Pár perc keresgélés után találtak számomra megfelelő csavart, de nem volt belőle 20db. Felhívták a főnöküket akivel Veresegyházán találkoztam egy ipartelepen ahol a raktáruk van, kinyitotta nekem és már hozta is nekem a 12x1,25 21mm menetes résszel rendelkező mozgókúpos csavart. Ezzel már nem fog veszettül odaszorulni az alufelni, ha már a felni ia frissen van fényezve pláne ne történjen ilyen. Amíg várakoztam a raktárnál lefotózkodtam egy monster truck-al és Komár Laci Corvette verdájával :D




12221Km megtétele alatt fogyott 675,6l gázolaj. Ez annyi mint:5,52l/100Km.
Ez 2018.02.03.-án 148676Km óraállásnál történt. Mivel az akku kivételkor a napi számláló lenullázódott egyelőre nem számolom tovább a fogyasztást. Ha nagyon akarnám éppen tudnám számolni, mert a 4678km-es napi számlálónál141123km volt.
A fogyasztásom azért ilyen kevés, mert keveset jártam autópályán, főutakon pedig alig ketyeg az autó. 2017 decembertől már gyakrabban járok Pestre, ez a fogyasztáson meg is látszik.
Ha csak az utolsó szakasz fogyasztását mérem, ami12221-8144=4077Km akkor erre már 6.01l jön ki fogyasztásnak ami még mindig nagyon jó.
Ami meglepett: a napi számláló 10000Km után sem nullázódott hanem számolt tovább.