Blog
A vezérlés cserét tavaly csináltattam meg. Akkor nem cseréltem ki a hosszbordás szíjat, mivel csak 100 ezer volt még a kocsiba. Úgy láttam, hogy az még rendben van.
Elértük a 120 ezret és úgy gondoltam most már biztos csere kell. Hétvégén az Alfacityben vettem meg az alkatrészeket az Elaforg-tól. Hosszbordás szíj csere szerecsére nem nagy dolog. Csak sajnos Giuliettánál kicsi a hely. Még a Brerán tényleg fél óra. Itt elment vagy 3 óra rá. Szerszámot kellett csinálni. Annyira kevés hely van hozzá a feszítőcsapágy és a vezetőcsapágy csavarjának kicsavarásához. A lényeg hogy sikerült. Én a jobb oldali kereket vettem le. Kivettem a sárvédő dobbetétet és így tudtam csak kicserélni. Skf csapàgyakat rendeltem. Érdekes, hogy nem skf volt benne, hanem Litens. A feszítő és a vezető is. Szíjat viszont Daycot vettem. A autóról levet feszítőre is ez a márka volt írva viszont azon a csapágy Török ORS gyártmány volt. A vezető csapagy is az volt. A csapagyak még nem lógtak, de a műanyag már kopottas volt.
Öt éves az autóm, úgyhogy elvittem Budaörsre az esedékes dolgokra. Kapott olajat (Selénia), szűrőt, pollenszűrőt, fékolajat, ékszíjat, meg persze a szokásos átvizsgálást. Idén volt egy extra kérésem is, leszedettem körben az összes dobbetétet és a küszöböket, és kitakaríttattam az összegyűlt szmötyit. Kértem előtte-utána fotókat, hogy lássam, hogy mennyi gyűlt össze, meg hogy milyen állapotban van a fém. Nem volt durva kosz, de azért néha nem árt egy ilyen a hosszú távú állagmegóvás végett. Szerencsére rozsdának nyoma sincs. Összerakás előtt meg kellett várni, hogy teljesen kiszáradjon, így az volt a megegyezés, hogy náluk éjszakázik a gép, amiből végül valamiért három éjszaka lett - nem árulták el, hogy min bénáztak ennyit, de a lényeg, hogy végül minden jól sikerült, nem keletkeztek sérülések és minden úgy áll, mint előtte, úgyhogy bízom benne, hogy nem történt semmi rendkívüli. Az országúti asszisztenciát szerettem volna még meghosszabbítani, de azt mondták, hogy épp nagy változások közepette vannak, és nem tudnak most ilyen szolgáltatást adni csak új autóhoz. Elég bénán hangzik, nah mindegy, most enélkül fogok élni. Jah, meg ha már a bénázásokat sorolom, a szervizkönyvbe rossz kilométeróra-állást írtak - csak párszáz km az eltérés, úgyhogy nem mentem vissza emiatt, mindenesetre nekem egy kicsit bicegős ez az egész. A vége 362e Ft lett, utána még szokás szerint beugrottam az Autó Néroba egy ózonos klíma fertőtlenítésre, az azóta is egy 5-ös, valahogy elkerülte az infláció, és mellé mindig szuperbarátságosak. :)
Hamar elrepült ez az 5 év, szerencsére a gépen ez egyáltalán nem látszik, műszakilag és esztétikailag is teljesen rendben van, és a forgalomba sem szürkült bele a forma, ugyanúgy öröm ránézni, mint új korában. Szeretem ezt az autót, prémium, de nem fennhéjázó, sportos, de nem használhatatlan, hat az érzelmekre, de nem tesz tönkre. Pont jó! :)
Kapott az autó elöl új féktárcsákat és fékbetéteket.
TRW a tárcsa és a betét is.
A féknyergek újra lettek fújva, csakúgy, mint az előző hónapban hátul.
Km óra állása: 251090 km
Mai nap lecseréltettem az olajat.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
Km. : 47 451 km
Már nagyon régóta tervezgettük, hogy ellátogatunk barátainkkal City-re, de eddig saját Alfa nélkül soha nem jött össze. Mikor tavaly végre meglett Giulietta már tudtam, hogy 2023-ban már teljes értékű Alfásként mindenképp ott leszünk. Folyamatosan néztem és vártam a hírt, hogy elvételben lehessen jegyeket foglalni. Ahogy megláttam 2022. október 23-án kora este azonnal foglaltam is őket, így valószínűleg az elsők között voltunk. :D
A bejutás nagyon gyors, rugalmas és zökkenőmentes volt. Az egész rendezvényen nagyon jól éreztük magunkat és sikerült pár relikviát is gyűjteni. Sajnos a tombolán nem jártunk sikerrel de majd talán legközelebb!
Jövőre találkozunk!
Ma sikerült sort keríteni az autón található pár kisebb esztétikai hiba javítására, mellyel valamelyest a jövő havi tervezett teli polírozást is előkészítettük.
A javított hibák:
- Motorháztetőn egy kisebb kőfelverődésből keletkezett horpadás
- Jobb hátsó ajtón pont az élben egy viszonylag nagy horpadás (Első közös hetünkön a parkolóban rányitották az ajtót)
- Jobb első sárvédő volt egy vélhető ajtó túlnyitásból adódó egyenetlenség
A munkát Fabrizio-ra bíztuk aki egy helyi olasz horpadásjavító mester.
Nagyon profi munkát végzett villámgyorsan, mindösszesen 30 perc alatt elkészült mindhárom elemmel.
Zavaró kis dolog, hogy az első indexek fénye villogáskor inkább már fehér volt. A bal oldali cseréje egyszerű, sok hely van. A jobb oldalihoz viszont lehetetlen volt hozzáférni. Első megoldásként mennyasszonyom segítségét kértem, aki már a 306-os Peugeot-nál is bizonyította ügyességét ugyanennél a műveletnél. Na, ez kifogott az ő kis kezén is... Második megoldásként kivettem a kiegyenlítőtartályt (három csavar tartja, amik szerencsére nem voltak rászorulva és berohadva), majd bal kezembe megtartva; jobb kezemmel (és megfelelő szögeket bezárva teljes testtel és karral) sikerült kiszabadítani a foglalatot és az izzót. Visszafelé már talán egy fokkal könnyebben ment minden.
Ha már itt voltam, akkor valamennyire megtisztogattam a motorburkolatot. Nem volt kifejezetten koszos, de egy ilyen szép darabot csak tisztán igazán kielégítő nézegetni.
Előző mosásnál elszállt a bal rendszámvilágítás burkolata, de szerencsére össze tudtam szedni. Nem akartam az egészet kicserélni, így a korábbi ragasztás maradékát leszedve és megtisztítva szépen visszaragasztottam a helyére.
Még az utastéri műanyagokat pucoltam meg egy kicsit, így egészen gusztusos lett belül is.
Update: Kazes kollégától megtudtam, hogy én egy nehezebb módszerhez folyamodtam, mivel az egész index kiszedhető a rugó leakasztásával a lámpatestről. Ezt teszi beidegződés, hogy az eddigi autóimon mindig belülről kellett izzót cserélni...
Időszerűnek láttam beiktatni az első szervizlátogatást. A vásárláskor egy javítandó hibája volt, miszerint a jobb oldali féltengely gumiharang el van repedve. Ez csak a kevés használat miatt nem lett kicserélve, de mivel én rendszeresebben és nagyobb távokon is közlekedem vele, így nem akartam ezt sokáig halogatni.
Az általam jól ismert és nagyon megbízható Szalai Motorsport szervizbe vittem Budaörsre. És ha már ott járt, kértem egy véleményt is az autó összképéről.
A gumiharang ki lett cserélve és - egy újabb - dicséretet kapott a szép állapotára.
Pápai taliról hazafele kicsit lendületesebben haladtam. Másnap furcsa hangja volt, gondoltam, hogy kilyukadt a dob, számoltam már vele.
Nem bánkódtam, mert évekkel ezelőtt egy kipuffogóssal kivetettem a nagy dobot, akkor kiváltotta egy csővel aminek a közepén lett egy hegesztés. Általában nem látszott , de az autó mögé guggolva igen. Baromira zavart.
Rendeltem egy MTS (made in italy) hatso dobot, a középdob is ilyen, kb 5éves, hibátlan.
Már kibontás után szörnyülködtem azon a végen amit ráhánytak, mert másképpen ezt nem lehet nevezni.
Felpróbáltam, minden tökéletesen passzol, kivéve a hátsó vég. Katasztrófálisan áll, azt leszámítva, hogy ocsmány.
15perces munkából így lesz 4 óra alfacity előtt 1 nappal.
Akinek nincs aknája és Co2 hegesztője az ilyenkor mit csinál???
Vicces. Kettőből csináltam egyet. A hangja halkabb valamivel, de nem is bántam, hogy most egy fokkal gyáriasabb lett.