Blog
Immár 3 éves Julis, pedig mintha tegnap lett volna mikor átvettem.
Szerviz tekintetében csak a kötelezőt kapta: olaj, olajszűrő, fékfolyadék csere.
Ez az év negatív rekord volt Alfázás szempontjából: gyerek, építkezés, COVID, boka törés, volt itt minden, 4 ezer km is alig volt meg.
Tegnap elértük a 200ezret, ezért ma lecseréltem az olajat, szűrőket. Gyárit vettem, Selenia 0w20
Átcseréltem a nyári kerekekre (Giulia Q), kitakarítottam a küszöbök belsejét, és megigazítottam a dobbetéteket, mert elég furán álltak. Főként csak hosszabb utakra használom, kirándulási és üzleti célra, rövid távra vannak egyéb autók. Parádésan jól fogyaszt hosszú úton :)
Rendeltem 4 db Kumho PS71-et. Szerencsére a győri Marosi guminál volt a legolcsóbb az országban és így személyesen át is tudtam venni. DOT 2021 és 1221-es darabok.
Azért ezt a típust választottam, mert ezzel már van pozitív tapasztalatom. Ugyanilyennel vettem az autót és szerintem jobb száraz tapadásban mint a Spideren levő Hankook, pedig mindkettő UHP és ez olcsóbb nála. Elvileg a keverék tavaly tovább fejlődött, kíváncsi leszek hogy ez észrevehető-e. Az oldalfala elég puha XL-es gumihoz képest, talán ezért komfortos, viszont a tapadással az előző szettnél sem volt probléma.
Régóta nem tudtam felhajtani a tükröket, a balos amúgy is kékszínű volt, szétszedtem őket, tükörlapot kipattintottam, a mögötte lévő burkolat csavarjait kiszedtem, burkolatot leszedtem a tükör konzol csavarját beáztattam csavarlazítóval és hagytam egynapot állni , másnap villáskulccsal probálkoztam, felesleges volt. Ütvecsavarozóval sikerült lelazítani. Rozsdaátalakítóba hagytam egy napot ázni, ma letisztítottam őket és bőzsirral összeszereltem. A kék burkolatott lecseréltem a régi gyári színazonos tükör burkolatra. Tökéletes beugrik a poziciókba és könnyen fel-le lehet hajtani.
A kocsi megvételét követően kaptam pár jó tanácsot, amit igyekeznem kellene betartani, hogy gondmentesebb jövőt biztosítsak mind magamnak, mind a Giu-nak. Ebbe beletartozott a vezérlés, olaj és filterek cseréje (mindez persze csak preventív jelleggel), illetve pár apróbb dolog orvoslása - bárhonnan is nézzük ez egy 11 éves kocsi, engedjük meg, hogy legyen pár apróbb hibája.
Mivel a szerelőm árulta a kocsit, ezért kaptam egy remek ajánlatot: az első olajcserém díjmentes, amennyiben az olajat és filtereket én hozom. Neki is futottam lerendelni a dolgokat, de sajnos egyetlen hazai oldalon sem találtam UFI szűrőket. Egyedül az Autodoc oldalán. Nem maradt más, mint lerendeltem innen és lenyelni a +10Eurós szállítási költséget. Másfél hét után meg is jöttek a lerendelt dolgok, a csomagtérbe pakoltam őket és irány Turpihoz. A szerviz tartalmazta az olajat (Selenia Quadrifoglio 5W40) illetve a szűrőket (UFI - olajfilter, olaj leengedő csavar, légszűrő, kabinfilter).
Ám mikor már minden túlságosan simán ment és már került volna vissza az olajfilter feltűnt, hogy sajnos nem QV-hoz valót küldtek le, hanem 1.6JTD-hez. A kocsi már félig szétszedve, olaj leengedve és én pedig ott álltam egy nem kompatibilis filterrel. Na mondom szuper, akkor itt alszom, vagy nem tudom.... Ekkor Turpi az egyik polc legeldugottabb sarkából előhúzott egy kompatibilis filtert. Eddig nem hittem a fekete-mágiában, sem a varázslatban, de ekkor csak pislogtam mint hal a szatyorban. HÁT MÉGIS HONNAN AZ ELDUGOTT VAKOND BELSŐZSEBÉBŐL KERÜLT EZ ELŐ ?!?!?! Ennek az embernek tényleg mindene van, amire éppen szükséged van, hihetetlen....
Ezzel a filterrel megmentve bajbajutott seggem már gond nélkül sikerült befejezni a szervizelést. Ami a következő szervizelést illeti a cooler egyre inkább mászik kifele a helyéről. Ez eléggé aggaszt, mert nem tudom mi okozhatja, illetve meddig bírja. Figyelni fogom és remélhetőleg nem hagy cserben.
2 éve tavasszal mikor lekerült a tetőről a carbon fólia, terveztem, hogy a motorháztető is fényezve lesz. Akkor mondta a festőm, hogy annak a fújását nem fogja vállalni, mert nem lehet majd szépen leszedni a carbon mintás fóliát.
Aztán mivel tavaly év végén fent akadtam egy vonóhorgon és elrepedt a lökhárítóm, az ütéstől kicsit deformálódott a motorháztető. Nagyon nem volt szembe tűnő, de az én szememet zavarta. Szóval eldöntöttem tavaszra cserélve lesz.
Amelyik autóról vettem az első lökhárítót még megvolt a motorházteteje, így év elején megvettem, szín azonos volt, de újra fújattattam.
Végre elkészült, nekem nagyon tetszik az eredmény.
Beállította a felrakás után a lakatos a motorháztetőt a sárvédő ívekhez, és a festő összepolírozta őket.
Már csak a jó időt várom és, hogy felkerüljenek a TI gurulók nyárra.
Vásárlás után olajcsere és szűrők cseréje következett. Mann-filter, UFI szűrők és Fuchs Titan GT1 XTL olaj. Kilóméter óraállás: 143900 km.
eltörött a jobb hátsó rugó.
így ki lett cserélve mindkét oldalon hátul, rugó és tányér.
illetve minden szilent kapott kezelést elöl-hátul.
zörgött a kormánylégzsák, az is orvosolva lett.
Amikor megvettem az autót, elvittem a közeli (nem alfás) szerelőhöz szűrő- és olajcserére. Kértem, hogy nézze meg a hátsó gátlókat (illetve rugótányérokat) ha már megemeli. Ő azt mondta megnézte, és rendben vannak.
Amikor az alfás szerelőm a múltkor megemelte az autót a hűtőcsere miatt, megkértem őt is, hogy nézze meg a hátsó gátlót. Neki 147-ese van, tehát ránézésre meg tudta mondani cserés-e a lengéscsillapító. Persze, hogy az volt, így megrendeltük a gyári gátlókat, toronycsapágyakat (ugyanis a unixban egyedül sachs volt, jóval drágábban). Szerencsére időben le lettek cserélve, mert nagyon durván szét voltak rohadva.