Blog

Kerékcserekor átmozgattam a futóművet, mozdult a jobb axiál és a jobb oldali kormány gömbfej. Cserélve lettek, TRW mindegyik.
A bal felső lengőkar meg elkezdett nyiszogni, hogy bejött a jó idő, abból Lemförder került bele. A nyiszogás megszűnt.
Futómű beállítva.
Km óra állása: 302978 km

 
>> Tuning és extraRéki // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Distinctive // 2022-03-29

Mindenképp szerettem volna "modernizálni" a belsejét, és az együttélést :D Mivel nekem nem volt sem usb, sem blue&me a kocsiba kiépítve, az örökös CD írást és a transmitter recsegését hamar meguntam. Akkor került a választás erre a Pioneer fejegységre, ami mindent tud amire szükségem van. Bluetoothtal kezeli a zenét, hívásokat, teljes névjegyzéket, weblink alkalmazéssal kivetíthető a navigációs program, emellett van egy hely usb-nek is. Kijelzője szép,fénye állítható és akár kijelzője kikapcsolható ha zavar esti vezetésnél. Kihangosító funkció is szépen működik. Szóval nagyon örülök neki. A beépítés nem volt egyszerű és gyors sem. Sajos a kocsimban nem ISO kötésű csatlakozó várja a rádiót így ott is kellett megoldáást találni. De sikerült :) A beépítő keret jól illeszkedik és nem zörög.

 
>> Tuning és extraingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2022-02-19

Bár az autó még nem tökéletes, kénytelen voltam kicsit átalakítani a botrányosan gyenge gyári hangrendszert. Beruházás nem történt, abból építkeztem, amit itthon találtam a régi cuccaim között.

A fejegység egy Pioneer DEH-80PRS lett, ami nem szép ugyan, de cserébe jó. A kijelző színét be lehet állítani, hogy egyezzen a műszerfal piros színével. Van benne egy csomó keresztváltó, szubkimenet, egy relatív combos erősítő, tud bluetooth-t, olvas SD kártyát és van benne egy tisztességes DAC. Ez került hát a középkonzolba.

Az ajtókat nem szerettem volna újrakábelezni, ezért az első szettet a fejegység erősítője hajtja 80Hz-től felfelé a gyári hangszóróvezetékeken keresztül. Az első szett egy öszvér. Egy Focal Access keresztváltón keresztül szól egy Focal TN 47 titán magas, és egy JL Audio C2 5x7"-os koax mélyközép része. Ezt a hangszórót véletlenül vásroltam még évekkel ezelőtt, de mintha megéreztem volna, hogy lesz egy Spiderem. Pont jó lett az ajtókba. Azaz elég sokat kellett faragni, hogy pont jó legyen, de végül pont jó lett. Ahhoz, hogy megfelelően szóljon még tisztességesen ki is szigeteltem az ajtókat és az ajtókárpitot Alphard bitumenes lemezzel és STP zártcellás szivaccsal. Dögnehéz lett, de legalább nem rezonál, és a kickbass is jobb ezáltal.

A hátsó tárolóba került egy Alpine MRV M500-as D osztályos monoblok. Ez egy aranyos kis erősítő, és 300W-ja pont elég hogy meghajtsa a Rockford Fosgate RFP 3406 16 cm-es mélynyomót. Ez egy gólem a gyári "mélysugárzóhoz" képest. A hátsó lemezeket gazdagon ki kellett csillapítani bitumenes lemezzel, de a rezgéseket így sem lehetett kiküszöbölni teljesen.

Ez lett hát a rendszer. Hogy szól? Garázsban, csendben jól. Menet közben nem jól. Cabrióba nem lehet rendes zenét építeni és ez alól a Spider sem kivétel. Nyílván a gyári rendszernél jobb, de ha direkt ezért ruháztam volna be az eszközökbe, akkor nagyon csalódott lennék. Így, hogy csak a polcról kellett levenni őket és játszottam vele egy napot, egész jó lett a végeredmény. Majd még finomítok rajta a vágási frekvenciákkal, meredekségekkel és a parametrikus eq-val, de nagy csodát azért nem várok. Én senkit nem buzdítanék arra, hogy egy fejegység cserénél többet invesztáljon a Spider zenéjébe.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2022-03-29

Mai délután ébresztőt fújtunk.Minden rendben kilométer 197920 km mutat ami azt jelenti hogy a 2021 es szezonban 1812 kilométert sikerült megtenni . Nagy izgalomra egy kellemes 60 kilométert gurultunk is " nagy élmény volt és szép a bátyó még mindig".Szerdán elvonul Dz.-hez egy nagyobb átvizsgálásra kb 2 hét.Készülve ezzel a Selénia rallyra .

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2022-02-17

Kicseréltem a termosztátot, mint lehetséges hibaforrást. Ez jó döntésnek bizonyult, mert nem zárt rendesen. Így már hamar eléri az üzemi hőfokot, és a jeladó is jó értéket ad. Ezzel párhuzamosan leteszteltem az összes gyújtással kapcsolatos vezeték ellenállását. Mindenhol folytonos a vezeték, alacsony az ellenállás. így szerencsére ez sem lesz hiba már.

Életem legjobb döntése volt ezt a garázst megépíteni. Zene, fűtés, műgyanta padló, padlóösszefolyó, gépek, szerszámok. Mind az én kényelmemet szolgálják. Imádok itt lenni. Még akkor is ha néha unom szerelni a Spidert.

 
>> AutóápolásHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2022-03-29

Vellnessben járt. Kapott egy külső Polir és más jó dolgokat. Gyönyörű lett.

 
>> SzervizParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2022-03-29

Giunak is eljött az életében az az időszaka - mint minden nőnek -, hogy elkezd bizonyos helyeken gömbölyödni, kerekedni. Míg -e folyamat kapcsán nőkről beszélünk, addig nincs is gond, sajnos a kocsikra ez kevésbé jellemző. Már a kocsi vételekor figyelmeztetve voltam, hogy a jobb sarokba a cooler kicsit meg van ütve. Nem nézett ki komoly gondnak, így hát napoltam, de folyamatosan checkkoltam. Ahogy teltek a hónapok egyre inkább merészkedtem tesztelgetni a kocsit, mígnem arra lettem figyelmes, hogy a kis ütés a cooleren végigfutott a legalsó hűtőbordázaton és szépen kipúposodott.

Ekkor mondtam, hogy ez már vállalhatatlan és nem fogom kockáztatni, hogy esetleg rosszabbra forduljon. Ígyhát visszább vettem az agresszív vezetésből és csak csordogáltam a forgalommal A-ból B pontba, míg nem kaptam időpontot a szerelőnél. Sajnos Turpi el volt havazva a feladatokkal, így kénytelen voltam Mikihez fordulni újra mivel a hűtővizem is valahol szép lassan folydogált.
Miki egy szemrebbenés nélkül vállalta a kocsit és a megbeszélt időpontra kész is lett. Innen is pacsi ! A cooler vadonat újra cserélve lett és szerencsére a folyást is két cső cseréje meg is oldotta (túlfolyó csöve és a jobb alsó cső). Másnap volt alkalmunk ki is próbálni-tesztelni egy győri találkozó alkalmával. Eddig minden szuperál!

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2022-03-29

Ismét eljött a 10000-es csere ideje.A Motul nekem bejött,így ismét az került bele.Egyúttal cseréltem a váltó olajat is.
315000km

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-03-28

Motorolaj csere, váltóolaj, difiolaj, kormányműolaj szintig feltöltve, 29982km. Macerás a szűrőbetét csere: rugó, alátét, tömítés, O gyűrű, mindezeket nem is látja az ember mikor egy csavarra felfűzi és közben csak épp be lehet fordítani az olajteknő miatt. 1970-től jött az egyszerű patronos megoldás.

Fékcső rezonancia elhárítva.

Másnap a próbakörön elértem a nálam töltött 30000-et, a fényképpel meg jól lemaradtam.

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-03-28

Visszakerültek a nyári kerekek. A hátsó gumik lassan csere érettek lesznek.
88.785 km

A téliek 78.126 km-nél kerültek fel. Télen 10.659 km-t mentek, most már összesen 37.048 km van bennük. Lehet hogy még egy szezon lesz bennük.

A nyáriakban 21.394 km van eddig. A hátsó gumik lassan csere érettek lesznek az elsők még ki kell hogy tartsanak a szezon végéig.