Blog
A műszakira levakart fólia sürgős pótlásért kiáltott. Sokat meditáltam rajta, hogy mi legyen. Mindenképp világosabbat akartam, túl divatos a sötét fólia. Mondhatni kicsit elcsépelt. És már vannak kitűnő hővédelmű, kevéssé színezett fóliák, amik kevésbé tuningautós hatásúak, inkább elegánsak. No ilyesmire vágytam. Körbe leszedettem az összes sötét vackot, már pergett is eléggé, nomeg valószínű, hogy a hővédelme nincs is annyi, mint egy modernebb, akár világosabb fóliának.
Kicsit vacakoltam még, hogy beférjen e a szabályosba, vagy kicsit legyen sötétebb, de végül a homogén 70% mellett döntöttem Ennyi a fényáteresztés most körben, mindenhol. A kétszínűt nem szeretem, mégha esetenként hasznos is. Szerintem nem szép. Úgyhogy körbehúzattam egy nem olcsó (LLumar), ám 42%-os hővédelmű fóliával, ami elöl is megkapta a műbizonylatot. És olyan lett, mint gondoltam. Nem jampecos, csak finoman elegáns. És irtózat jó árnyalat, nagyon tetszik. Egy vagyonért...


Tegnap lejárt volna a műszaki, úgyhogy tegnapelőtt elérkezettnek láttam az időt a cselekvésre. Fólia lekaparás az első oldalsó ablakokról, szerelő felhívása, hogy gyorsan jelentkezzen be, aztán vigyük.
Neccesen, de összejött minden, fólia nélkül megjelentünk délután 3-kor. Egy kört futottam a vonóhorogért, mint kiderült fel kell rakni, mert fotózzák. Ezen kívül mindent tökéletesen rendben találtak, az autó gond (és mindenféle felkészítés) nélkül megfelelt. Az emissziós mérés is kifejezetten jó eredményt hozott.

1 db gyertyát cserétlek :4400 ft anyag,- és 4000 ft munkadíjba került.
Mikor indultunk haza felé a kereskedésből kapásból azzal nyitottam, hogy a lábam beszorult a kuplung pedál és a pedálok felett lévő szigetelés közé, de én már vissza nem mentem a kereskedésbe, örültem, hogy eljöhettem onnan, persze az anyós ülés előtt sem rögzítették vissza a szigetelést rendesen.
Tegnap vettem ideglenesen szőnyegeket a kocsiba, mert nem kaptam a kereskedéstől.
Illetve még kellett szélvédő mosó folyadék is, mert csont száraz volt a tartály...
Ma cseréltem az elsősegély dobozt, mert már tavaly júniusban cserélniük kellett volna a csomagban. Hát jól felkészítették, mielőtt elhoztam...
Illetve amit még észrevettem valószínűleg használtak tetőcsomagtartót az autón, amivel rendesen tönkre vágták az ajtók felett húzódó gumicsíkot...
Még egy kép arról amit a pótkerék alatt hagytak meglepit...
Sajnos...






Hála isten tudtam venni kimondottan a 156 -hoz való szőnyeg garnitúrát.
Nekem nagyon tetszik.
A sok sok jó és szép élmény mellett meg volt az első kisebb bosszúság.
Bal első , alsó-felső lengőkar csere.
Az Alba-autónál nagyon baráti áron megvettem.
Amikor megvettem egy kicsit csattogott a motor azt gondoltam állítani kell a szelephézagon,de sajnos nem ez volt a baj.
Cserélni kellett mind a két vezérműtengely az összes tőkéket szimeringet, tömítést.
De ezt a költséget rávertem a kereskedőre, amit ki is fizetett némi rábeszélés után.
Azóta a motornak gyönyörű hangja van.
A teljes értékű xenon lámpákhoz még 3 dolog hiányzott, amiből kettőt mindenképp meg szeretnék valósítani. Az első a legkönnyebb - a régi magasságállító gombjának eltüntetése, aztan a lámpamosó beszerelése, végül a harmadik az automatikus magasságállítás a terhelés és sebesség függvényében. Több autót próbálva úgy döntöttem, hogy a harmadik egy marhaság. A második csak pénzkérdés. Az első viszont hosszú hónapok keresése után egy egyszerű kézimunka - két komponensű pattex gyurmát használtam, az egész fél óra alatt megvolt. Mondjuk igényesebben is megcsinálhattam volna, de egyszerűen lusta voltam tovább vacakolni vele...


Az elvégzett munka: olaj csere, kuplung és hidraulikus kinyomó csere, vezérlés csere( vízpumpa, ballanszszíj+feszítő, vezérműszíj szett, ékszíj), termosztát csere, szűrők. első felső lengőkar