Blog
112.977km Megérett az olajcsere. Olaj, olajszűrő,légszűrő és a hátsó fékbetétek cseréje. A pollenszűrőre ma már nem volt ingerenciám....
Viszont ha már ott jártam, megmértem a tárcsát is. Tavasszal a műszaki előtt cserélni kell azokat is.... elöl-hátul.
Találtam egy fém levegőcsövet elfogadható áron és ezzel kiiktattam a Helmholtz rezonátor boxokat. Az eredeti cső belső átmérője 76mm, ezé pedig 80mm. Ez jelentős különbséget nem eredményez.
Mivel a beszívott levegő hőmérséklete fontos és a kipufogó bandázsból maradt még, ezért betekertem vele. Túl sokat biztosan nem számít de sok kicsi sokra megy.
70 Eur
Bal első ablak felhúzás után kattant és utána nem moccant. Hallani, hogy motor zúg,
bowden szakadásra tippeltem. Szétszedtem, de mivel a szerkezet egy megbontatlan lemez mögött van, ezért a motor ellenőrzésével kezdtem, amit csak 3 csavar tart erről az oldalról. A motor ricnije (műanyag fogaskerék) tört el, így már nem is bontottam tovább.
Találtam ricnit és mivel nem egyszerű a cseréje, meg is csináltattam ott.
https://ablakemelok.hu/kapcsolat/
Ablak javításhoz bárkinek ajánlom őket. Korrekt, hozzáértő.
DZ-nél ma reggel 9-re volt időpont, Első-első lambda szonda cserélve, néha dobott 1 hibát,hogy lassú kör, na most már nem teszi:-)
Tanktartó 3.-ik tartója is kicserélve galvánozva lett az is.
Odafelé full dugó de hazafelé jó volt a tempó.
Olaj és szűrőcsere ~10.000.km után.
Szűrőházból az olaj leszívva, patyolatra tisztítva majd friss olajjal feltöltve.
150200 km-nél szokásos olajcsere megtörtént(15000km-ként) plusz mivel erős búgást hallottam a bal hátsó kerék felől kiderült hogy csapágyas így azt is kicseréltem
265000 km
Műszaki vizsga
Fékcsövek cseréje
Nincs normális műsor a TV-ben, ilyenkor a youtube-t nézegetem.
A sok lim-lom között feldobta ezt a videót.
Megtaláltam, itt van.
Jártunk már 2018-ban a francia Alpokban, csodaszép volt.
A videó láttán megerősödött a gondolat hogy "oda vissza kell menni".
Csak mikor?
2022-t a riviérára terveztük...
KM: 199492
Időnként valami éktelenül kerepelt a motortérben a szíj oldalon, bal oldalon pedig nyiszogott valami a futóműben.
Csöri kicserélte a főtengely szíjtárcsát, lötyögött. Fémdarabkákat is gyártott :)
Futóműben bezsírozott valamit, legközelebbre, tavaszra ezek lesznek:
kék színű DPF-re menő cső
első alsó hátsó szilentek
Illetve az újonnan beletett Eibach Pro rugókkal nagyon ül az eleje. Ezt még ki kell gondolnom, elkézlehető, hogy kap új első gyári rugókat. Nem akartam, hogy lejjebb legyen mint a gyári Ti, de ez lejjebb van... nagyon. :(