Blog

Izzó választását a https://bulbfacts.com/hid-oe/chart/ honlap segítette.
A csere során a lencsék belsejét portalanítottam az izzó nyíláson át.
Egyik oldalon még a gyári izzó volt, másikat már cserélték előző gazdánál. Most páros csere történt.

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-10-23

A múltkor rendrakás közben megtaláltam a garázsban a Lotus kerámia sprét és a hozzá tartozó sampont. Ma kezelésbe vettem PHuBi-t.
Mosás majd kezelés.
Egész jó lett az eredmény.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-10-23

Alig, hogy kész lett az osztómű és elkezdtem használni az autót, előjött egy újabb hiba. Megadta magát az egyik szervócső. Jobb lett volna akkor kicserélni, amikor még kint volt a motor... egyszerűbb lett volna. De ugye akkor még nem volt semmi baja. Na mindegy, ez van. Kiszedettem mindkettő csövet, hogy nézzék meg. Jó ötlet volt, mert már az is a végét járta, sőt, egyszer már javítva is volt. Szóval mindkét cső legyártatva itt 40000 HUF/db. Nem olcsó. :-(
Korábban elkezdett kifújni az egyik befecskendező szelepnél. Csomó kokszott nyomott ki, ami kőkeményre keményedett. Azt mondta a szerelő, hogy nem biztos, hogy kitudja szedni, lehet hogy specialistát kell majd hívni, ami nem olcsó. És ha sérült a szelep, akkor fel kell újítani, ami kb. 60K. Szerencsére kitudta szedni a szelepet és nem lett semmi baja. Tűzkarika (vagy hogy a túróba hívják, vagy tömítés) cserélve.
Most már a fél autó ki lett cserélve, úgyhogy nagyon remélem, hogy végre használni is tudom. :-DD

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2021-10-23

Lefényeztem a féknyergeket, mert az előző tulaj ,hát, hogy is mondjam... Nem végzett túl jó munkát :D Kimaszkolta az Alfa feliratot, majd körülötte pirosra fújta... Szerintem így kell kb. kinézzen. 2K epoxy, GTV sárgametál bázis, 2K lakk.

 
>> EseményManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2021-10-23

Tököl éjszakai gyorsulás.

Sok alfással találkoztam , tök jó volt mindenki köszönt , volt akit vittem is.
Sikerült a legjobb időm megdönteni : 12.616mp

Kocsi még mindig hibátlan , zsír új conti sportcontact 5 -öt megviseli az erő , képet mellékeltem.

videó a gyorsulásról: https://www.youtube.com/watch?v=C2aXCxMMuNg

km: 211.000

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2021-10-22

Egy kavics felverődés a hő hatására repedést indított, kicserélték egy új szélvédőre.

 
>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 Distinctive // 2021-10-22

Ezúttal a Lotus termékeivel.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-10-22

Elkezdtem színre fújni a felniket. 2 doboz sprayvel terveztem, de kevés lett. Mivel a hátsó felét is megfújom és a 8 col miatt elég sok kell rá, ezért 1 felni 1 dobozzal igényel.

A két képen ugyanaz a felni van, csak más a megvilágítás.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-10-21

A motor bejáratását a kézikönyv (121.oldal) szerint végeztem, igyekeztem erre odafigyelni, pláne, hogy hihető, logikus amit ír. Valóban 2500km megtétele után kezdtem terhelgetni az autót. Annak nem vagyok híve, hogy a végletekig óvatoskodjunk a bejáratós autóval, és meglepetésemre a kézikönyv is javasolja a teljes fordulatszám tartomány kihasználását.
Külföldi fórumokon is nagy téma ez, külön probléma, hogy kell e, és mikor kell időszakos olajcserét végezni. Szerintem a kézikönyv erre is választ ad, bár kicsit sután fogalmaz. A bejáratás az első 800km-en történik meg, DE az első olajcseréig tart.
Vagyis ha az első 800-on nagyjából betartottuk amit ír, akkor készen vagyunk. Viszont amíg le nem cseréltük az olajat, addig tartósan ne terheljük. Lehet kicsit kóstolgatni, nagyobbakat előzni vele, dinamikusan használgatni, sőt, szerintem kifejezetten nem előnyös nyugger módon bejáratni.
Aztán amikor az első olajcsere megtörtént, mehet a menet. Legyen az , 2500km, 5000km vagy 15e után. Sőt, értelmezésem szerint simán 800km-nél le lehet dobni a gyári töltetet és onnatól bejáratottnak tekinthető a motor.
Én igazodtam a több helyen is javasolt 5000km-hez. Ehhez közeledve elvittem Budaörsre, ahol elvégezték a cserét.

Amikor Giuliát vettem, tudtam, hogy minden évben lesz egy utam a szerviz miatt, Debrecenben nincs hova hordani. Ez akkor problémának tűnt, most inkább örülök neki. Köszönöm ezt az Alfás barátoknak, Levinek, aki már ott várt mire odaértem. Rászánta a napjából azt a két órát (vagy több volt?), hogy dumáljuk egyet, közben nézegessük az Alfákat.. miközben kint szakad az eső. És köszi Kazesnak, aki szintén arra kanyarodott, tudtunk kicsit találkozni, beszélgetni.
A szerviz is korrekt volt, jól tettem, hogy ide jöttem. Eleinte kicsit bizalmatlankodtam, aggódtam, de lényegében egy üvegkalitkában szervizelték az autót, láthattam mit csinálnak, mit töltenek bele. Megnyugtató volt, és a művelet ára is kifizethető.

>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-10-21

A hibákat kijavítottam, majd megkapták csiszolás után a kitöltő alapozót. 2.5 dobozzal fújtam a 4 felnire.