Blog

>> Tuning és extradenil1 // Alfa Giulia Veloce Q4 280 LE // 2021-10-07

Beszereztem egy riasztót amit több komoly értékű autóval rendelkező kollégám javasolt.
Rengeteg funkciója van, de ami a lényeges, hogy nincs semmilyen extra kütyü, teljesen automatikusan működik a keyless go rendszerekkel. Ez nagymértékben döntötte el, hogy ezt akarom, de természetesen a funkciók voltak a lényeg, amik önmagukért beszélnek.

Teljesen 2021 minden feature amit a cucc tud. Így azért nyugodtabbnak érzem magam :)

 
>> Eseménydenil1 // Alfa Giulia Veloce Q4 280 LE // 2021-09-17

Itt van. Kezemben a kulcs, szemem előtt az utolsó Competizione Red Giulia amit lehetett kapni. Ez a szín volt az első az extrák közül amiről lemondtam a borsos ára miatt, de óriási szerencsével végül mégis ez lett az enyém. Sors?Szerencse?Franc se tudja, de mindenesetre nagyon örülök. Ez volt az abszolút kedvenc szín.

Mikor ezt a blogot írom már lassan 1 hónapja nálam van. Érdekes, hogy az elején kikötöttem néhány dolgot amit azonnal cserélni szeretnék rajta és mióta nálam van, teljesen elment ennek a szükségességnek az érzése. Minden úgy szép ezen az autón ahogy van. Egy álom.

Ahogy megy az pedig valami egészen fantasztikus érzés. Nemcsak az ahogy elrajtol de ahogy fogja a kanyarokat. Olyan élesen rakja az orrát oda ahova én akarom, amit eddig még nem éreztem hasonló kategóriájú autóban. Már meghajtottam párszor és mindig meglep, hogy mennyire stabil az egész autó.

Igazi szerelem :)

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2021-10-06

Középboxot megváltoztattam így hogy a lejátszó a műszerfal tetejére került. Lett újból hamutartó, szivargyújtó, alatta a 3 db mérő óra és gyári rekesz. Mérőóraknál a baloldali nyomógomb a fényszórómosó nyomógombja, ami fényszóró felkapcsolása mellett működik. A jobboldali nyomógombos kapcsoló a dúsító és üzemanyag előmelegítőt kapcsolja. Inditásnál amíg az izzítás működik addig automatikusan megy, ezzel a kapcsolóval tovább tartható az 1200-as alapjárat és üzemanyag előmelegítés. Télen előnyös már neki amíg az autó körbe van kaparva.

Olajcsere, olajszűrő és levegőszűrő cserélve 368.500 km

Jobb hátsó féknyereg javítva, kézifék nem működött illetve a csúszkák új pórvédőt kaptak.

Új kézifék kötelek

1 db új kipufogó gumibak.

Hátsó ablakmosó javítás, valahol elakadt a víz vagy a fúvóka eldugult. Levegővel átfújtam a csövet és jó lett.

Első ajtók műanyag légterelői kétoldalú ragasztóval felrakva leesés ellen, mivel a fém fülek nem fogják meg rendesen.

Téli kerekek felkerültek már most. Lassan megy műszakira és a nyári nem a gyári mérete.

Alváz festés. Egy-két helyen volt egy pici felszíni rozsda. Drótkorongozva, alapozó majd alvázvédőzés.

 

Engem is utolért két Giulietta betegség: a tankajtó zárja elromlott, az ajtót tartó műanyag stift pedig elfáradt. Az alkatrészeket ma beszereztem, hétvégén pedig kicserélem őket.

 
>> Tuning és extraSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2021-10-01

Az előző Hankook téligumik elkoptak.
Vásároltam Kleber Krisalp HP3 205/55 R16 91H E/B DOT2821
A felniket újrafestettem, lakkoztam kapott a télikerék garnitúra is fekete kupakokat lakkozva.

 
>> SzervizSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2021-09-18

Eltelt egy év, 5974 km-ert mentem az előző olajcsere óta.

Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (előző ugyan ez volt)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (előző ugyan ez volt)

Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L (előző ugyan ez volt) De ez új flakonos volt már :)
KM 206800

 

Most lett nagykorú az autóm szeptemberben, és sajnos nem sajnos előjöttek a szokásos rozsdásodási problémák.
2 és fél éve volt már küszöb cserélve, de az akkori lakatolást nem nevezném profi munkának, sőt, nagyobb kárt okoztak vele, mint hasznot, a tanulópénzt megfizettem vele.
Aztán tavaly a hátulja és a hátsó sárvédőívek lettek javítva, akkor találtam korrekt, munkájára igényes lakatost. Akkor felvilágosított, hogy gondolkodjak el az autó sorsán, mert megeszi a rozsda az alját.
Én az autó megmentése mellett döntöttem, kerül amibe kerül, mert egy a szívemhez nőtt, 2 műszakilag 18 éves kora ellenére kifogástalan állapotban van.
A padlólemez nagy részét cserélnie kellett, a merevítési pontok a küszöbnél szakszerűen javítva lettek, új küszöb került fel rá.
A 2 első sárvédőív alja szétrohadt, így a sárvédők javítóívvel lettek javítva.
A mostani lakatosom, jó párszor elszidta az előző "szakit", aki feltette a küszöböt, hogy eltörné a kezét....
A küszöböket üregvédelemmel ellátta, az alja kapott egy alvázvédelmet.
A padlólemez belül a javítás után, le lett kezelve, majd festve.
Már most kivagyok, hogy vissza kell pakolnom az autó belsejét, mivel elég volt kiszednem. A javítás alatt a régi szövetülésem van csak bent azt autóban, a TI ülésgarnitúra bent pihen a garázsban.
A lakatolás végén az ABSből lejövő fém fékcsövem eltörött, fék nélkül került tovább az autó a festőhöz.
Folyt köv kb bő 2 hét múlva, mikor a festőtől átkerül a szerelőmhöz az autó fék javításra, illetve a küszöb spoilerek felrakására.

 

2 hete felraktam a téli kerekeket, mivel akkor leraktam az autót a lakatosomhoz és hosszabb procedúra lesz az autóval, mire elkészül, a lakatolás és a festés. Meg persze nem akartam, hogy az idén fényezett TI felniszett sérüljön a lakatolás közben
Km óra állása: 299504 Km
A Kormoran nyári gumik, amik az idei szezonra kerültek fel jól teljesítettek, bő 10 ezer km került bele, rossz tapasztalatom nem volt vele

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2021-10-05

Pénteken a fél országot keresztülautóztam a 159-cel. Elegáns utazóautó, nagyon stabil, jót lehet menni vele futóműből, de hiányzik belőle a hang, az élénkség.
A 156V6 pont ebben páratlan. Régen mentem vele, ilyenkor mindig olyan mint a szezon eleji első korcsolyázás. Kicsit bele kell jönni, bele kell rázódni. Egyébként nem nagyon tudok kibékülni a 17x8" kerék viselkedésével a környék útjain. Jobb ide meg a túrákra a gyári 16".
Őrület, vigyázni kell vele, csak menni és menni akar...
Kmét-Páhi-Kmét

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-10-05

Jó ötletnek tűnt egy éveleji bemelegitésnek és autóra hangolódásnak. Szeptember lett belőle. 2020. februárban teljesítettem a délelőtti programot elég jól a 159-esemmel. A fiamnak is nagyon tetszett, így belefogtunk megint, kicsit nehezítve a feladatot. Kíváncsi voltam mire megyek egy 50+ éves autóval a délutáni tréningen.
Hasznosnak bizonyult, mert volt hogy nem győztem a kormányt elég gyorsan kezelni és megforgott az autó a rántópados pályán. Csiszolni kell még a reflexeket. A rövidebb kormányáttétel is nehezítette a feladatot. A szlalom újra egész jól sikerült.