Blog

Tiszavárkonyban végre találtam egy megbízható szakembert.

2 db kerékcsapágy volt a ludas, ezek cseréje után megoldódtak a bajok.

 

Ismét volt egy kis gubanc a futóművel.

Bal oldalról zörgés hallatszódott. Ahova vittem szervíz, azt mondta, hogy a stabpálca volt kilazulva. A probléma nem szűnt meg, pár km után visszatért.

Kérem mellé egy olaj cserét is és nevetségesen magas összeget számoltak fel az alkatrészekre.

Selania 5W-40et kapott
Krisztián Mobile Jászberény - DISLIKE

 
>> Tuning és extraThe Xirall Blue Alfa // Alfa 159 1.9 JTDm Sedan // 2021-10-01

Egy több hónapos projekt zárult le.
Szépen lassan az az összes hangszóró ki lett cserélve, mélyláda és androidos fejegység mellett!

Első hangszórók : Hertz DSK 165.3
Hátsó hangszórók: Hertz K 165
Mélyláda: Blaupunkt Gtb 8200a

Emellett az ajtókat Vibrofiltr lappal ragasztottam le, hogy jobban szigeteljen. (Hallható a különbség)

Így mostmár elég jót szól az autó legyen szó veretős zenéről, vagy komolyzenéről!

A fejegység egy Wondefoo fejegység, 8 magos, 4gb ramos.
Tökélesen ellátja a feladatát. A fejegységre Wifin internetet osztok telefonról, majd a fejegységen belül Spotify-ról vagy Youtube Music-ról megy vonalhangon a zene. (A BT funkció az szerintem sok minőség romlással jár ennél az eszköznél)

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa 146 1,6 TS 120LE // 2003-07-30

Km óra állás: 189.352 km
Együtt megtett út: 181.550 km
Együtt töltött idő: 1.442 nap
Tankolt üzemanyag: 14.636,47liter (ebből 46,50 liter a vásárláskori teletank)
Összes üzemanyagköltség: 3.472.760 Ft
Átlagfogyasztás: 8,04 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 19,08 Ft/km
Napi átlagos futás: 125,9 km/nap

 
>> Tuning és extraberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2021-10-19

Tök véletlen emberi áron elém esett egy 2 dines androidos fejegység.2 giga ram,16 giga tárhely,7 colos kijelző és 4x50 W teljesítmény.2 usb csatlakozó és ami lényeg , hogy egész vékony.Beépítésnél fő szempont volt,hogy ne kelljen szétbarmolni az egész középkonzolt.Végül addig sakkoztam míg be nem faragtam.Ha vissza akarom alakítani,csak a középső óracsoport takaróját kell cserélnem.Az usb cstlakozóknak is meg lett a helye.Első nekifutásra csak kivezettem a hamutál alatti tárolóba.Ott nem is tetszett a lógó kábel,meg útban is volt a telefonomnak.Ott szoktam tartani.A gps antenna a szélvédő bal felső sarkába került.Előtte egy kenwood fejegységem volt.Nem mondanám rá a bot fülemmel,hogy az mennyivel szebben szólt.A mélyböl viszont vissza kellett vennem valamennyit,mert szétrâzta a csomagtartót.A fej körüli takaróval majd még játszok ráérő időmben.Amit adnak vele az kb 2 mili vastag,szóval semmire se jó.A tolató kamerát se szereltem még be.Eddig se volt,és jól meg vagyok nélküle.De majd egyszer talán,ha már van alapon.2 negatívum.A hangerő szabályzó lehetne potméteres az érintő helyett.Kormánykapcsolóval ez kiküszöbölhető,de annyira nem izgat.Másik,hogy nagy kanyi számokkal írja az aktuális sebességet,és ezt a család is felfedezte.😀

 
>> EgyébZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2021-10-08

Munkaügyben ismét Németországban jártam. Közben bementem a Wankel múzeumba is. Hazafelé voltam Rolee46-nál, akinek ismételten köszönöm a vendéglátást.
Kifelé menet a kellemes tempó meghozta az eredményét. Egy tank gázolajjal 1238km-t mentem el.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-10-18

Ahogy korábban is írtam már a felnik kb 12 kg súlyúak. Ez pályanapra nem túl optimális a nagy rugózatlan tömeg miatt, de mivel 8 col szélesek és elég masszívnak tűnnek ezért megérdemelnek egy kis amatőr felújítást.
Korábban már fel voltak újítva, majd az előző gazdája lefújta arany színűre mindenféle lakkozás nélkül. Ez a réteg pikkelyes rajta és kopik le. Sajnos emiatt az egész felületet át kellett csiszolni és nem elég csak a hibákat.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2021-10-18

Tegnap felraktam a téli kerekeket. Most nem a biohazad került fel, kipróbálok egy 15" garnitúrát. Idáig jók a tapasztalatok.
nyári gumikban: 25239km (3szezont futott)
A téligumikban ismeretlen a futás.
Óra állás: 151592km

>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-10-18

Még tegnap előtt felraktam a téli kerekeket.
A nyáriakban így lett: 8000km
Óra állás: 138913km

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-10-17

Kiástam a garázsból, bár sokat autóztam a héten. (kedden 156V6 túra volt a kartársakkal, volt kanyarvadászat bőven) Szép idő volt ma, a szezonnak hamar vége, ki kell használni a lehetőséget. Ráfogtam arra, hogy megjáratom, felforrósítom az olajat három hét után és lemosom a vezetéstechnikai tréningen rákerült foltokat.
Hát ütött a kis autó. Olyan direkt vezetési élményt ad, hogy újra elképedtem. Az első köhögős 500m után finoman kifordultam a főútra 1,2,3 semmi erőltetés, karcos az egész, a motor hangos, remeg, a kipufógó érces, durrog, a kormányba kapaszkodni kell, minden buckáról jelzést hoz. A váltáskor érzi az ember, hogy valami gépészetet kezel. Szenzációs. Ez a hatvanas évek igazi csemege, ezek már jól használható autók, de még van szoros kapcsolata a géppel, az úttal az embernek. Utazósnak nem ideális, arra modern járgány kell, nem vitás, de játszósnak talán a legjobb. Rengeteg a vezetés közben az inger és mindent tud amitől jó autó a jó autó.
Utána azonnal mentem egy keveset a v6-tal is, kíváncsi voltam milyen a kontraszt a friss élmények után. Harmad évszázaddal és öt generációval későbbi technika. Más világ. Ahogy elindultam az jutott az eszembe milyen selymes a kormány, a motor, csak suhan az úton. A sebesség, a V6 tónusa, a tuning kipufogó búgása a különlegesség az autóban. A váltó becuppan, szinte megy magától. Ha nem figyel az ember, könnyen összetéveszti a fokozatokat, annyira könnyedén forog, annyira menni akar. Az igaz, hogy az egyenesfutásra sokkal érzékenyebb ezeken a nyomvályúkon Földvár felé, de ez nem az autó hibája, ez a nagy kerekeké.