Blog
Találtam ebay-kleinanzeigenen egy pár (2db) idén lejárt homológ 4 pontos 3 col széles körcsatos biztonsági övet 30 Euroért. Plusz 20-ba került a posta.


2021 tavasz óta kezdtem hallani hogy a jobboldali első kerékcsapágy elkezdett halkan búgni. Nem volt vészes még, de most ősszel elvittem DZ-ékhez kicserélni mindkettő elsőt, ha már hozzányúlnak.
Pótolták a hiányzó porvédőket is az első lengéscsillapítókról, ezúttal is köszönöm hogy erre figyeltek, mert bár hiányoltam, de nem tudtam hogy ott kellene lennie ennél az autónál is.
Közben jól megdicsérték az autót hogy ennyi évesen van még alja meg úgy jó állapotnak örvend. :D
Hetekkel korábban belőttük a 12-ét, esőnap nélkül. Hétfő este hosszan tanakodtunk az időjárás jósok előrejelzései alapján, hogy érdemes lesz-e belevágni, illetve legyen-e Mátra az útvonalban az aznapi esők miatt. Győzött a bátorság és valóban egy csepp esőt sem láttunk, még az utak is teljesen szárazak voltak. Komoly terveink voltak aznapra, személy szerint nem erőltettem a Mátrát, de végül mégis arra kezdtük a hegyi szakaszt. A keleti oldalon mentünk két kört Gáborral, közben Laci is utolért minket. Az út üres volt, verőfény, nagyon tetszett. Az is a mátrai csomag része volt, hogy kipróbáljuk a nemrég felújított egerbaktai útszakaszt. Az tényleg pompás lett, de ezeken kívül igencsak határeset a szememben már ez a 24-es út. Nem tudtuk kihagyni az egyik kedvencünket a balatoni szerpentinecskét, vagy négyszer jártunk rajta. Ózdon tankoltunk, majd Serényfalván keresztül megérkeztünk Ragályra. Elsőnek Aggtelek felé kezdtük a hurkot, Trizs után az úthibák megdobálták az autókat. Sajnos a figyelmeztető táblák eltűntek augusztus óta. Nem barátságos. Ettől eltekintve hibátlan az út. Ebéd Szőlősardó előtt, fénykép az autókról, kis dumálás és máris haladtunk Ragály felé. Nincs sok idő ’napozni’, autózni jöttünk! Ragálynál hátra arc, a kör visszafelé szerintem még jobb. Kettő ilyen kanyart meg is tettünk. Közben Attila is majdnem beért minket, míg ő Zádorfalvára ért, két Ragály-Imola szakaszt leautóztunk, szenzációs, senki nem bánta meg. A négy Alfa összefutott, de már közelgett a naplemente. Ugyan mi legyen a Bükkel? Hát azért menjünk el oda is, ha már itt vagyunk az Alföldről meg távoli helyekről. Visszafelé újra érintettük az ózdi benzinkutat és a balatoni szerpentinecskét és csodálkoztunk, hogy valahogy most nem csúszik az a fehér aszfalt. Lacival leautóztuk a nyugati oldalát a Bükknek a bükkszentkereszti elágazóig. Korom sötét volt már, fényszóróval kellett haladni, szembe talán egy vagy két autó jött, ennyi. Nyestük a kanyarokat, durva volt. Csak bátortalan őzekkel és rókákkal találkoztunk szerencsére. Zárásképpen négyesben dumáltunk a Hereg-réti parkolóban, közben egy róka sündörgött körülöttünk. Őrület, minden métere megérte a túrának, mind a nyolcszáznyolcvankétezer.
Kmét-Gyöngyös-Parád-Eger-Balaton 4x-Ózd-Serényfalva-(Ragály-Aggtelek-Perkupa-Kánó-Ragály) 3x-(Ragály -Imola) 2x-Serényfalve-Ózd-Balaton-Felsőtárkány-Bükkszentkereszt-Eger-Kmét


Az elmúlt napokat a lehetséges tetőforrások gyűjtésével töltöttem. Össze is gyűjtöttem egy blogban amit találtam.
Most már csak az a kérdés hogy merre tovább?
Sok mindent csináltam már a két Spideren, de kárpitost még nem játszottam, nincs tapasztalat. Főleg a beállítás macerás. Anno gyml cserélt tetőt, ott egy darabig ott tudtam lenni, de elöl nem nagyon akart elérni. Más források (pl. Zselé) is a kifeszítés nyűgjeit emlegették.
Szóval lemondtam a ponyva beszerzésről és az itthoni cseréről, írtam a magyar szakembernek.
Várom az időpont visszaigazolást...
A felnik megszabadultak a 2007-es évjáratú, félrekopott Fulda Carat 235/40 R17 gumiktól. Meg is tisztítottam őket amennyire lehetett.
Lemértem egy felni tömegét, a takaró nélkül kb 12 kg. Sajnos elég nehéz, viszont cserébe elég masszív. Nem kell görgőzni egyiket sem.



Szeptember közepén észrevettem, hogy a nemrég felhelyezett védőfólia néhány helyen elkezdett elválni a karosszériától. Tipikusan olyan helyeken, ahol úgy feszülhetett meg, hogy felválást eredményezzen. Először a bal oldali fényszóró hátsó csúcsánál vettem észre, ott volt a legnagyobb ennek a mértéke, alaposabban körbenézve azonban ez volt a helyzet a jobb oldali fényszórónál és a bal alsó intercooler hűtőnyílás alatt is. A legnagyobb probléma ezzel az volt, hogy bement alá a kosz, főleg esős időben, ami a fényezés számára sem egészséges.
Befényképeztem és írtam Szabolcsnak (CeramicPro), hogy szükség lenne karbantartásra. Nem sokkal később keresett is telefonon és megbeszéltünk egy időpontot.
Előzetesen kb. egy órányira becsülte a javítás hosszát, de végül kb. 15 perc alatt kész volt vele. Azt hittem, hogy kell alá ragasztó majd, hogy újra visszatapadjon, de kiderült, hogy csak szakszerűen le kell tisztítani a fóliáról a beleragadt koszt és visszatapad az eredeti ragasztójával. Így újra olyan lett, mint új korában.
Sőt még jobb. Ugyanis közelről nézve a felhelyezés után néhány helyen fel lehetett fedezni egy-két apróbb buborékot a fólia alatt, leginkább az éleknél. Ezt akartam Szabolcsnak említeni, de elfelejtettem. De nem is volt rá szükség, kérés nélkül végignézte a teljes fóliázást és kijavította ezeket a részeket is. Így most már teljesen észrevehetetlen a védelem az autón, teljes az esztétikai élmény.
1-2. kép: Bal fényszóró fészek, előtte-utána
3-4. kép: Jobb fényszóró fészek, előtte-utána
5-6. kép: bal alsó intercooler hűtőnyílás alatt, előtte-utána






Az eredeti motorhoz tartozó légszűrőház előtti cső egy ponton beszűkül és feltehetőleg emiatt kevés levegőt enged át. A BPracingtől rendeltem Sandtler márkájú 102 mm-es csövet bilinccsel, ami maximálisan kihasználja a légszűrőház bemeneti nyílását. A másik végét pedig rákötöttem a ködlámpa melletti rácsos nyílásra. Ennek egyébként is a motor friss levegővel ellátása lenne a feladata. Ezzel a megoldással elvileg hidegebb levegőt kap a motor és a menetszél növekedésével könnyebben tud levegőt szívni.


