Blog
Ma végre megjött a csomag Amazonról és sikerült is beszerelni.
A CD-tár helyére kell bedugni a gyári rádió hátuljába azt helyettesíti.
Teljesen Plug&Play nem kell semmilyen beállítással szívni, azonnal megtalálja a telefon és a kormányról is lehet vezérelni.
Teljesen megért 16 görbeorrút.


Megharapott a macskacápa!
Na jó, én is tehettem róla...
Véletlenül ráhúztam az ablakot a karomra miközben paroklójegyért nyúltam ki.
Az ablakemelő motorból kihajtó ricnis műanyag pedig annak rendje és módja szerint eltört.
Motor forog, ablak nem mozdul...
Gyors megoldás, hogy a bal-egy ablakemelője működjön:
-ki lehet cserélni a jobb hátsóval
DE
a csatlakozóban az ereket meg kell cserélni, mert pont fordítva fog működni hogyha nem.
Eddig oké, de most a jobb hátsóé a szar..
Bárdinál 46 mátyás lenne az új emelőmotor, DE szerencsére van budget megoldás is:
a rossz motoron ahol a ricnis rész van, vékony pengével körbe lehet vágni a műanyagot és szétnyitni az egészet, azért hogy kicserélhesd benne a 2 ezer forintos szaros műanyag alkatrészt ami eltört.

Találtam marketplacen egyet az említett fejegységből. Már régóta kerestem de az új ára 150-160 ezer Huf azt meg kicsit soknak gondoltam. Ez a példány egy majdnem teljesen új darab volt. A srác egy BMWbe vette de nem tudták beszerelni. Állítása szerint nem fért be de szerintem már az elektromos bekötéssel sem boldogultak.
Ez a rádió igényel gyújtás jelet de az a 159 gyári rádió csatlakozójában nincs. Ezt a problémát és a kormányon levő gombok funkciójának megtartását egy adapterrel lehet áthidalni. Ezt is megvettem hozzá.
Mivel a rádió csak vezetékesen carplayes, ezért rendeltem egy dongle-t ide is és most vezeték nélkül működik.
Pioneer SPH DA120 80.000 huf
CTSAR002.2 Connects2 kormánytáv interface 24.990 huf
Carplay dongle 29.283 huf
Az eredmény egy egészen modern infotainment rendszer. Sajnos a kijelző felbontásán látszik hogy régebbi technika. Viszont jól működik minden, a zene jobb minőségü lett, ha telefonálok jobban hallják, és végre a buta blue and me -től is megszabadultam.



Újra van egy kis időm foglalkozni az “új” motorral. Szétfűztem és látszik hogy cserélni kell a gyűrűket, hajtókar csapágyakat és a főtengely csapágyakat is. Az új gyűrűk megjöttek ezért elkezdtem eltakarítani a dugattyúkat.


Ma van a szülinapja 🎂 1995. május 21-én gördült le a gyártósorról. Azóta kicsivel több, mint 230ezer Km-t tett meg. Még mindig gyönyörű és még mindig az univerzum legmegbízhatóbb autója.

Kapott az autó egy szett 16"-os felnit, de a rajta levő gumik öregecskék is voltak (2016-osak) és az egyikből egy padka ki is hasított egy darabkát, így lett mellé egy szett friss, ropogós Nokian 4 évszakos gumi is.
Felni: 45.000.-
Gumi: 106.000.- (szereléssel, mindennel)
Találtam kalaptartó pántokat is, azok is cserélve. (1900.- + posta)
Le kellene mosni a kocsit, de folyamatosan esik...


Kissé buszos hangja volt az autónak. Határozottan a bal elejéről hallatszott a zaj. A kereket kézzel megpörgetve nem tudtam eldönteni, hogy a kerékcsapágy, vagy a féltengely, vagy esetleg a váltó adja-e a hangot. Sajnos van némi lógása a féltengely csonknak a váltóban, de még is először a kerékcsapágyat cseréltem ki. Megérte, mert meg is szűnt a zaj. A féltengely csonkot még majd figyelgetem, hogy lesz-e változás.
Az SKF csomagban SNR tipusú csapágy volt,, ezzel nem is lenne gond, viszont amit adtak rögzítő csavarokat, azok csak hasonlítottak a gyáriakra, mert sajnos eltért a menetemelkedésük. Így a gyárakat kellett visszaraknom.







Mostanra eléggé kikeményedett a lakk, szóval lakk visszacsiszolás és jöhetett a polír.
Mivel 4napig állt így tudtam rajta dolgozni, kb. 14 munkaóra volt visszafényesíteni.
Végén Meguiars carnuba gold wax. Makita P6000C gép. Közben nem is fotóztam, mert csak pörgettem a gépet, mint a süket.
2 lökhárító még várat magára, túl sok idő ment rá. :)






Egyik pillanatról a másikra észrevettem, hogy csetteg-csattog az autóm. Műhelyben meglestem, már alapból a szíjtárcsára gyanakodtam. Ez bebizonyosodott, pedig a szíjtárcsa jó állapotúnak tűnik, nincs repedezve, semmi jel nem mutat arra, hogy rossz lenne. (1. 2. Kép)
Rendeltem egy másikat, nem volt raktáron, és belecsúszott a hétvége is, biztos ami biztos addig letámasztottam, és GTV-ztem. 4napot állt, kerestünk rajta addig valami tenni valót -> következő bejegyzés.
Hétfőn megjött, bedobtam, hangtalan.
313.000 nél történt a csere.


