Blog
Elkészültek a télikerekek. Szépen fel lettek újítva. Igaz a pótkeréken maradt a gyári szín, de az szerintem sosem volt kiszedve. :-o

A kormányom már elég kopott volt, így eljött a csere ideje. Hezitáltam a "normál" és a TI verzió között, aztán egyszerű lett a döntés. A drága kis feleségem meglepett egy TI kormánnyal :-).

Történt, hogy egy tempós szerpentinezés után túlmelegedett a fék és elkezdett nyúlni a fékút. A szaga is rettenetes volt. A gyári méreteken belül kerestem megoldást ami bírja a kiképzést és utcai átlagos használat során is megfelelő.
A választásom a Brembo Sport termékére esett. Külföldi oldalakon olvastam pozitív tapasztalatokról, illetve neves gyártó lévén bizalmat szavaztam.
A gyártó szerint 600 C-ig jó fékhatást nyújt, legjobban 200-300 C között működik, és hidegen is elég erőteljes fékhatás van, így nem kell melegíteni átlagos használat esetén.
Kiegészítettem a szettet még fémszövetes teflon fékcsövekkel, valamint dot4+ fékolajjal töltöttem fel a rendszert a kívánt hatás elérése érdekében.
A szerelés menetét nem írom le. Inkább a tapasztalatokat osztanám meg.
Először csak a fékcsöveket és a fékfolyadékot cseréltem le, hogy külön tudjam értékelni a hatást.
Írták, hogy a fékhatás hamarabb jelentkezik az új csővel, jobban adagolható a fék, az ABS is direktebben fog működni. Hát rosszabb nem lett az tuti, de nem esküdnék meg az ellenkezőjére. Frankón működik, talán hamarabb felkeményedik a pedál álló helyzetben taposva.
Ezek után cseréltem tárcsát és betétet.
Először pár száz km-t kímélve vezettem városban, hogy rendesen összekopjon. Utána a gyár ajánlása szerint "megedzettem" és attól kezdve lehetett "ütni".
Hidegen fog annyira mint az előtte használt Zimmermann tárcsa és Textar betét.
Érezni, hogy több fékezés után, amikor melegszik, jobban fog.
A "tesztpályán" ahol az előző szett túlmelegedett, ott ez bírta a gyűrődést. Volt ugyan szaga, de fékhatás is megmaradt.
Gyakran kell lemosni a fékport, különben hajlamos a nyikorgásra. Illetve a furatok miatt erőteljes lassítást búgás kíséri.
Az ára kicsit magasabb mint az EBC, amit szintén sokan dícsérnek. Azzal sajna nincs tapasztalatom.





AR 110 alkalmából elővettem. Óriasi volt: fékezős gázfröccs+ dupla kuplung kettőbe. Páratlan. Olyan élénk, közvetlen, csupa gépészkedés, hörgés, gázfröccs, kormánybakapaszkodás.
Utána gurultam egy kicsit a v6-tal is. Az is nagyon jó, de az öreg most többet adott. Csodálatos masinák...
- tankolások száma: 63 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 34.571 km
- életkor: 316 nap
- össz. menetidő: 498,46 óra (20,77 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.635,89 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,46 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,65 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,40 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,57 %












Pár apróság javítása:
Első szélvédő mosó tömlő darab pótlása, ugyan nem elég hosszú, de ideiglenesen jó lesz. Próbánál kiderült, hogy üres a mosótartáy, feltöltöttem, az első spricnik már jól is működtek. A hátsó sajnos a csomagtartóba tolta a vizet. Ez is javításra került, le volt ugorva a spricniről a csatlakozás. Egy matricát távolítottam el a hátsó szélvédőről, és kicseréltem a hátsó ablaktörlő kart, egyszerűbb volt mint gumit cserélni benne. Még jó hogy pont olyan mint a 156-é, volt belőle tartalék. Még kitakarítottam a szélvédő előtti rácsot a falavelektől.
Ellenőriztem a gyertyákat, és mire mértem volna kompressziót sajnos lemerült az akku.
Így akku ment töltőre, autó összerak, és mára ennyi.








Megtörtént a névre írás, és bátorkodtam hazavinni az autót, aránylag könnyen indult, és a világítás felkapcsolása után hibamentesen. Élmény volt vele hazaautózni, még így betegen is elég szépen szedi a lábát. Raktam bele egy új első segély csomagot is.








Az autó HpeDave barátomnak köszönhetően, eljutott eredetiség vizsgára, hamarabb mint bármelyikönk gondolta volna... "ismét nehézkes volt az indítás" Közben gépre is dugták, és töröltek minden hibakódot. Indítás után az izzó hibán kívül más nem is jött vissza...
A motorhibákról nem, de a váltóhibákró készült kép is...

Annak tudatában vettem, hogy motorgenerált igényel. Úgy volt, hogy kezdetnek olajcsere, mert eléggé benzin szaga volt az olajbetöltőn keresztül, de a nívón keresztül nem sikerült leszivatni az olajat. Mint kiderült, nem volt benne túl sok olaj, így csak utántöltve lett. Sajnos ez után nem sikerült beindítani, kiállt immo hibával, és eléggé merült az akku. ezért maradt a parkolóban pihenni, és hazavittem az akkut, tölteni. Este akku be, és bár nehezen, de már lehetett indítani. Átgurultam vele a közeli szervízhez ahol az eredetvizsgára várta a sorát.
Kicseréltem a kerekeken egy-egy csavart kerékőrre, itt meg is lett miért törött a gyári kerékkulcs, és miért kaptam mellé keresztkulcsot. Durván túl voltak húzva a csavarok, el is sikerült törnöm az 1/2"-ról 3/8"-ra átalakítóm.
A két autóról a szervíz előtt készült a kép.
Km óra állas: 141311Km





Sajnos az idei szezonra elillant a klímagáz.
A kompresszoron észrevettem a zöld festék nyomait, valamelyik O gyűrű volt a ludas a 3ból. Kicseréltettem mindhármat, persze nem ment zökkenőmentesen ez sem, a spiáter amire csatlakozik a klîmacső eltört. Vadászhattam másikat...
Fel lett töltve most megint jól teszi a dolgát.
Mivel van ózongenerátorom így egyuttal már itthon ki is fertőtlenítettem a klíma rendszert, és megtankoltam 100-as benzinnel.


