Blog
Pörögnek az események, ma fejegység csere és vele tolatókamera került a gépbe. Vagy 20 év ugrás az időben, szerintem a MiTo eredeti fejlegysége már a 2010-es évek elején, újonnan is vagy 5-10 év elmaradásban volt az élvonaltól, a Microsoftos kalandjukat meg inkább hagyjuk.
.
De most ugrottunk előre nagyot, a carplayes Kenwood 7722DABS bekerült a kocsiba, kamera is hátra hozzá, kormányről vezérlés is meg lett oldva az eredeti kapcsolókkal. Le a kalappal a debreceni hifis szerelőcég előtt, este nyolc elmúlt, amikor szólt, hogy kész, és elhozhatom a kocsit. Teljesen gyárin néz ki a Mito beépitőkerettel (ami állitólag küzdős volt), jó helyre került az USB is, működnek a kormány kapcsolói is. A 7722 nagyon erős fejegység, nagyon szép képet ad, gyors és logikus a működése, Bluetooth azonnal kapcsolódott, Carplay simán megy, nagyon tetszik. A nejemnek év elején vett ID3-ban az infotainment messze mögötte van.
Ma a kocsi szervizben, hosszú a lista.
Motorolaj és szűrő
Levegőszűrő
Gyújtógyertyák
Váltóolaj és szűrő
Fékfolyadék
Vezérlés és vizpumpa
új kipuffogódob (a mostani közelebbről megnézve inkább legyen csere most)
klima tisztitás és szűrő
nyikorgó ablak javitás, mostantól nem nyikorog :)
kiderült hogy az első rendszám mögötti magyar köztidarab törött, az csere
a fényszórók üvegének felújitása
2023-08-28 17:14:43
"Nagy nap", a kocsi elhozva kereskedőtől, mostantól nem csak "pártoló tag" vagyok a klubban. :) Az autó osztrák előéletű, egy Eger melletti kereskedésben vettem, miután állapotfelmérő szakemberrel is átnézettem. Nagyon jók az első személyes benyomások, a kocsi műszakilag, motorikusan nagyon rendben van, kivülről mintha új lenne, belül is csak akkor találok kopást ha nagyon keresem, minden működik, klima is primán hűt, a hangszórók rendben szólnak. Mindenhol gyárinak megfelelő rétegvastagságok a karosszérián, hibakódmentes számitógép.
A 150 km hazahozás mint próbaút nagyon jó élmény volt, a kocsi kb mint a bőven negyvenes nő, aki igen sokat simán letagadhat a korából. :) Azt hiszem, le is fogok tagadni, ha bárki kérdezi, 2017-es :)
Van saját OBD2 olvasóm, igy megnéztem otthon, még mindig hibakódmentes.
.
De azért a kor az kor, szóval a nagyon jó első benyomások mellett látszanak teendők is. Az első még ma kész is lett egyből a kereskedőtől elhozás után, a kocsira felkerült a korábban megrendelt 4 új Vredestein gumi, a rajta lévők nagyon kopottak voltak. Múlt héten megérkezett a 2DIN beépitőkeret, szóval lesz új fejegység is, a mostani alap rádió AUX csatlakozóval és szivargyújtóval biztosan újul.
Holnap reggel viszem induló szervizre, olaj, szűrők, stb. Fényszórók polirozása is egy teendő valamikor, de nem akut.
Szeretném rendesen megcsináltatni most az elején amit kell, azután jó lenne ha vagy 4 évet le tudna szolgálni, lányom eljutna a jogsiig, azután első autójaként város-előváros.
.
A kocsival egy konkrétabb hiba, vagy inkább bosszúság azért van, a bal első ablak amikor a keret nélküli ajtó nyitáskor-záráskor fel-le kicsit mozdul, akkor ehhez nyöszörög egyet, nem durva, de hallható, remélem, nem összetett proléma, és a szerviz tudja megoldani. A másik még nem probléma, de az lehet hamarosan, a kipuffogódobot jó eséllyel 1 éven belül cserélni kell.
Senki nem hitt az elméletemben, hogy a DPF problémámat a MOL kúton tankolt dízel okozta. Ma viszont bebizonyosodott, hogy igazam van: Shell-nél tankolás után az autó magától elkezdett regenerálni, miközben a műszerfalon a hibajelzés is kint volt.
Mentem egy nagyobb kört, megvártam amíg befejezi a regenerálást. Utána töröltem a hibákat.
A fotón a spontán regenerálás utáni DPF értékek vannak.
Vasárnap autópályán hazafele felvillant a sárga tengeralattjáró a műszerfalon, a lóerők fele eltűnt, és 3 hengerezett a motor. Azért hazajöttem vele. Következő utunk a szerelőhöz, ahol kiolvastuk a hibakódokat, több hibát is dobott, többek között a 3. henger gyújtását, ezért itt kezdtük. 4db gyertya és a gyújtás trafó is cserélve. Úgy gondoljuk mindegyik gyári volt még, a gyertyák GM logós Bosh gyertyák voltak, a trafón pedig egy szép nagy Opel logó virított. :) Ezek után dobott minden más hibát, úgyhogy máshoz nem kellett nyúlni.
km: 151530
- Motul Multi ATF 11 lit.
- Motul automata váltó tisztító
Kovácsautó Szeged
Piros autóhoz nekem kifejezetten jobban tetszik a Q hátsó lámpa, ami már a MY23 hátsó lámpa is. Ezért...😉
kb 200 km és 5 órányi kocsikázás várt ránk tengernyi látnivalóval...
Az első "igazi" látnivaló a Santa Caterina del Sasso volt, ami egy csodaszép helyre épített templom és kolostor. (2.kép) Régen csak a vízről lehetett megközelíteni, ma egy lépcső visz le a partról. Nemrégiben építettek egy liftet is, felfelé azzal jöttünk.
Délben valahol egy parti étteremben megkajáltunk. Az alkoholmentes sör márkája új volt, maga a cucc iható.
Nem sokkal később elkanyarodtunk a partról hogy két hágót levadásszunk:
- 1.179m Passo di Forcora (5.kép)
- 1.395m Alpe di Neggia (8.kép)
Az út meredeken és tengernyi visszafordító kanyarral emelkedett. A kilátás lenyűgöző (4.kép)
Most jött az eddigi összes határ közül a legelhagyatottabb. Itt nem nagyon járt senki az elmúlt időben. A határ maga egy kerítéskapu, most nyitva volt (6.kép).
A svájci oldalon a legelhagyatottabb helyeken éttermek (7.kép) Lefelé szintén durva szerpentin, itt egy kicsit szélesebb és jobb burkolatú úttal mint az olasz oldalon. Lefelé szintén szép a kilátás (9-10.kép).
A tó túlsó oldala már a "szokásos" panorámaút. Ott mentünk vissza olaszba ahol tegnapelőtt átjöttünk. Ma sem láttunk ott senkit.
A vacsorát a panoráma miatt a kikötő mellett fogyasztottuk el. (12.kép)
Ma PHuBi pihenőnapot kapott, mi hajóval meglátogattuk a három nevezetes szigetet:
- Isola Bella
- Isola Superiore
- Isola Madre
Este egy parti étterembe mentünk pizzázni.
Evés közben megjelent egy helikopter és elkezdett a parton repkedni, majd nem messze a sövény mögött leszállt. A vacsi utáni séta megfejtette a dolgot, egy vendég jött az egyik part menti szállodába...
1
515
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Giulia
- Spider
- Off-os verdák, tapaszta...
- MiTo
- Motorsport
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Retrovízió - A '70-es, ...