Blog

1.314 km
1.182 fénykép
PHuBi tette a dolgát ahogy kell. Az autópályás szakaszokat leszámítva szinte végig nyitott tetővel tudtunk menni.
Végre meg tudtuk nézni Tiziano szülőházát és a híres Madonna képét a szülőfalujában.

Az érintett magassági pontok:
- 2.192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2.105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2.057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2.055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2.032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 1.984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1.918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm
- 1.800m Sella di Rioda - Hágó -Bm
- 1.790m Sella Ciampigotto - Hágó -Bm
- 1.760m Sella di Razzo - Hágó -
- 1.601m Passo Duran - Hágó -Bm
- 1.530m Passo Cibiana - Hágó -
- 1.428m Pura-Pass - Hágó -Bm
- 1.369m Passo Cereda - Hágó -Bm
- 1.299m Forcella Aurine - Hágó -Bm
- 1.298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm

 
>> SzervizCgo // Alfa Giulia 2.2 Super // 2024-09-09

Elkoptak, csere gyárira. A Dunauto ismét remekül, időre megcsinálta.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-09-06

Nem voltam nagy híve a kétnapos túrának, de most alkalmam nyílott rá és a kíváncsiságom belevitt.

A szokásos átnézés mellett, most a hűtő takarítását is beiktattam. A pajzs alatt a rovartetemek szinte összefüggő réteget alkottak, próbáltam egy ecsettel letisztítani, részleges sikerrel. Oldószerrel és ellenoldali vízsugárral sem tudtam tovább javítani a helyzeten.

Az útvonal nem lehet más mint Gömörség és Szepesség bevált útjain. Kicsit később mint szoktam, de hat előtt indultam.

Első nap Balatonnál kezdtem mint mindig egy kis ráhangolódással a keleti csúszós oldalon. Talán négyet mentem, sajnos sok helyen nagy a bozót, a belátást korlátozza.

Az idő nem szorított, jobban körül tudtam nézni, így jutottam el Serényfalva temploma mellé, fel a dombtetőre. Csodálatosan nyugodt, hűvös és rendezett hely volt, ott reggeliztem.

Aztán hajrá. Rozsnyón teletank, majd fel a hegyre két körben. Ekkor már 31 fok volt az erdei út alján. Nagyszerű kis kanyargós rész, páran jöttek szembe, de nem volt vészes, nem értem utol senkit. A hágó 1000 méteren van, ott gyorsan megfordultam, aztán még egyszer felszlalomoztam a hágóra, figyelni kell a szűk jobbosokban, a bójákat épp csak nem érintve érdemes menni még ezzel a kicsike autóval is. A túloldal a 18%-os lejtővel elég kemény terep a hajtűkanyarok előtt. De hát veszi a gép, vennie kell.

Szomolnokon keresztül gyorsan átugrottam a következő hágóra, aztán le Stószig. Sajnos a felső két kilométeren az útjavítások miatt kapott finom zúzalékot, okosabban kellett menni. Lejjebb ahogy eddig, lehetett szépen gépészkedni, sűrű váltogatás, gázfröccsök. Kellett az oldaltámasz, fogyott a gumi. Remek hely, lemértem, csak 14km egy kör, de nem érezni kevésnek. Négyet mentem mire azt mondtam na így rendben, dél volt már, forgalom semmi. A hágón pár fánkot köröztem a finom kis zúzalékos parkolócskában, aztán otthagytam a porfelhőt, irány a tó.

Szepespatakig üres volt az út, az új 533 is. Most ráértem, többször úsztam, jólesett a hűvös víz.

Négy múlt mikor elindultam Nyilason keresztül Veszverés felé. Ez is egy kiemelt szakasz, lehet gépészkedni bőven Nyilastól lefelé a durva aszfalton, nagyjából a bükki hangulatot adja, de gyakran jóval meredekebb, pont ennek az autónak való. Megfordultam a hegy lábánál, majd fel a hágóig Sedlo Grajnárig, ez egy irányban 22km, ez is 1000m magasan van. Megy ez a kis autó rendesen.

Este hétre értem vissza Aggtelekre, előtte teletank Rozsnyón.

Másnapra az volt az elképzelésem, hogy megnézem milyen visszafelé a Szepespatak-Szomolnok rész, mindig ellenirányban megyek ott. Aztán még egy kis felfedező utat is beiktattam. Pelsőc után Jolsva felé mentem. Varázslatos vidék ez a Gömör, az út mentén mindenhol százéves almafák, rogyásig tele almával, kár, hogy a képek nem adják vissza teljes értékben a látványt. Szép reggel volt. Majd Rákos, Kövi, Deresk, Lévárt. Az is egy kedvenc rész, de legutóbb már nem volt rá idő, erő. Aztán Szirk-Lubény-Jolsva-Csetnek-Henckó-Veszverés.

Veszverés után, az 535 felett a szerpentines rész kicsit forgalmasabb volt a szombat miatt, de csak szembe jöttek páran. Megfordult a fejemben, hogy a sztószi kitérőt most kihagyom, de hát hogyan lehet ilyet tenni, egyet csak szaladtam rajta.

Dénes felett a 18%-os emelkedőn már nem olyan könnyedén mozog az autó, a hajtűkanyarok durván meredekek, egyesesek.

Visszafelé Ragály és Imola között párszor mentem a csúszóson, szépen átlendítve befordult a lenti éles kanyarban. Ezzel ünnepélyesen le is zártam a túra érdemi részét.

Végül azt tapasztaltam, hogy nagyon nagyvonalú voltam az idővel. Másnap csak 250km pluszt mentem, így összesen 1127km-t tettem meg a két nap alatt (egy nap 750-900km szoktam menni). Most 280+250km első osztályú szakaszon, 250km emelt másod osztályon, Kerecsend és Rozsnyó között. Mindez csak 250km-rel több mint amit egy nap alatt meg lehet tenni, de az arány sokat javult.


az eltömített hűtő
Serényfalván
Szomolnok felé
négy túra fékpora
Aggteleken
Gice előtt
Rákos határában
Lévárton a Turul mellett
Deresken
Kövi közelében a patak melletti kaszálón
Szomolnok felé másnap megint
Kőröstetétlen utáni 4km-es tökegyenes szakasz felén

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2024-09-06

Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő

Km:335000

 
>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2024-09-05

Hátsó féktárcsák + fékbetétek + olajcsere+ műszaki

 

A múltkor nem tettem be az elring tömítést. Ma megjött egy olyan mint a benne lévő.
Van némi különbség :-((

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-09-01

Kevés is volt benne és a színe sem volt már túl szép. Volt a garázsban még bontatlan, ezért gyorsan lecseréltem.

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-09-01

A múltkori hirdetés törlődött, de újra felraktam. Vihető a nagyvad.
hasznaltauto.hu