Blog

>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2024-08-30

A családi nyaralást idén elég későn kezdtem szervezni, de spoiler, elég jól sikerült:)

Kezdésnek feladat értelmes áron találni egy Genova közelében lévő szállást tengerpartozásra.
Mindig jönnek ezzel a horvátországgal de én még nem éreztem rá, nekem olaszország a nyerő eddig:))))

Szóval 1 hét le volt foglalva, nekiindultunk 3 gyerekkel, tetőbox, strandkocsi, gumikrokodil, napernyő, még sátrat is vittünk mert az út második felére némi kalandozás is opció volt:D

4cm ültetés adott:D
Továbbra is azt mondom ilyen terheléssel is teljesen jó a futómű, arra meg hogy ne érjen le alapból is figyelni kell szóval semmi új, csak a szokásos.

A fix szállás előtt nekem nem volt opció emberkedni, lehető legrövidebb úton oda:)
Azért Velencében egy szállás meg Milano Alfa Museo pont útba esett :D

Megvolt a tengerparti gyerek legeltetés, irány a kaland:)
Elsőnek elgurultunk egyik este Monaco-ba, hát egy sajátos élmény az tuti.
Mikor a fagyival sétálsz és leelőzöd gyalog... a kaszinóba tartó, dugóban álló V12-es autókat. De rongyrázás az van ezerrel:D Igazából tetszett, igazi hülyegyerek hely, gazdag hülyegyerekeknek:D:D:D Nem tudom érte őket utálni, kell ilyen állat is:D

Másnap elindultunk Milánónak, majd Lugano-t vettük célba.
A terv úgy volt hogy Milano utána a Como tó mellett megyünk föl, utána átvágunk Lugano fele, és ott megalszunk.

Na ahogy beléptünk Sweiccc-ba:D Az internet a GPS stop..:D mondom akkor hogy is van ez? jó nem EU.., de még internet sincs?:D Végül könnyen megoldódott a másik teló, vodás az ment... De amig ez nem tisztázódott addig úgy voltam hogy ha nincs térerő, irány vissza a biztonságos olaszba:D Hogy elkényelmesedik az ember..??:)

De lett.. szóval irány St. Moritz, itt egy kicsit rizikóztunk mert írtam ugyan az ottani szállásnak, de nem válaszolt.. és azért ott már nem tengerparti klíma lesz hogy csak úgy sátrat verünk.

De megnyugtató volt hogy a szintén kisnyugdíjasoknak pozícionált szállásokon már 1 millió/fő/ éjszakáért bármikor lehetett volna foglalni a helyi palace csehóban :D jó lesz az a camping is :D

De hogy milyen camping :O ilyen sátrat még nem láttam, rendes hőszigetelt, tetőablakos, fa ágyak benne, minden nagyon prémium volt, kiskosárban jön a reggeli:D
Külön jól jött hogy nem a saját sátrainkkal kellett bajlódni mert este eső is volt, meg reggelre 9 fok:)
Így a Giulia hágó után és látva hogy előző nap a svájci szerpentines terepen összesen 200km-et sikerült megtenni a Stelvio hágót elvetettem mert 400-500km-et nem akartam megtenni ezért alsóbb rendű utakon.

Tehát a miután annyi élményt szívtunk magunkba hogy nem tudtam hova eltenni, egyszerűen csak néztem kifele és vezettem mint a gép, hogy lehet ilyen helyen élni?:D
Teszem hozzá ilyen semmibe révedő embereket láttam sokat, nem tudtam eldönteni hogy letargia vagy zen:D De így ülnek Luganoban is meg Como tó mellett is emberek ilyen padokon és mint aki off és nem érted mit csinál:D Jó mondjuk mikor megnéztem hogy egy kávé 28 CHF, akkor megértettem, letargia:D

Utána volt még egy hosszabb etap, Ausztria Németország és haza.
Ezeket már autópályán tettük meg és közben próbáltuk feldolgozni a felhős egycsúcsok a "bántóan" kék tavak, és egyéb természeti fenoménok látványát...
Azért bántó.. mert nálunk ilyen nincs:D:D:D
Az autó probléma nélkül tette a dolgát, egyszer töltöttem rá 3dl olajat, kifogyott az ablakmosó, 1cm hijján majdnem nem fértem be a mélygarázsba de mindent megoldottunk..

Út 3500km klíma, tetőbox, 5 fő, fogyasztás nagyátlag 8.6l/100 végig dinamic-ban.
Igaz azért száguldozni nem kellett mert nem is lehetett:D de jó volt így:)

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-08-29

Úgy kezdődött, hogy jó lenne egy rádió, amin van telefon kihangosítás, meg az sem hátrány, ha USB is van rajta. Ki is néztem egy Sony DSX-GS80 fejegységet, meg is kérdeztem az egyik barátomat, aki korábban jó sokáig nagy Sony-s volt, de hamar lebeszélt róla, és Kenwoodot ajánlott. Azt mondja, már ő is áttért erre :) Így nem is vettem fejegységet, hanem a 147-ből kivettem, és ezt építettem be. Már jól is szólt, meg szépen, de a hátsó hangszóróval csak nem tudtam kibékülni, és ezen a fejegységen nincsen olyan opció, hogy a hátsó kimenetek subnak legyenek használva. Van kimondott sub kimenete, de nem erősített, és így csak-csak keveseltem a mély hangokat. Ja a kinézett Sony-n lett volna ilyen (10. kép).
Én kinéztem egy jó kis mélynyomót a gyári hangszóró helyére, a barátom pedig ajálnott egy jó kis erősítőt hozzá, így állt össze a kis csomag:
A rádióhoz egy beépítő keret, hogy ott is normálisan nézzen ki. Tápkábelek, biztosíték, (banándugók, amiket végül nem is tudtam felhasználni), saruk a tápkábelek végére, egy 1m RCA kábel, ami épphogy elég lett. Egy erősítő, és a meghajtandó hangszóró. Hangszóró vezetéket nem kellett vennem mert az volt itthon, aztán jöhetett a beépítés. Még be sem állítottam rendesen, meg kb. csak behányva van, de már most sokkal jobb a hangzás, főleg, hogy megjöttek a mély hangok is. Az USB csatlakozó a hamutál alatt kapott helyet. Ehhez a rádióhoz azt is meg kell oldani, hogy csak akkor menjen ki az antenna, ha valóban rádiót halgatok. A korábbi Sony-nál elég volt a TA funkciót kikapcsolni a mentett rádióállomásoknál, és akkor csak a rádió halgatásnál tolta ki az antennát. Vezetéket már előkészítettem hozzá, már csak egy kapcsoló kell a végére.
A hangszóróra rá lehet némileg erőszakolni a rácsot, de rezgett rajta, ezért inkább levettem...
Porszívózás is ráfért volna az autóra, de sajnos nem volt nálam a porszívó...

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-29

Mai napon elkelt az eddigi legjobb autóm. 3napig volt fent a hirdetés. Ez most kivételesen nem ismerősi/baráti körben kelt el. Balesetmentes km-eket az új tulajnak.

Majdnem 3évet és 15.000km-t töltöttünk el együtt.
Meghibásodás nulla.

És most jöhet valami más. Nagyon más :)

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-08-28

Rendeltem egy új kupakot a kiegyenlítő tartályra, mert valószinüleg az eredeti is kapott a lerakódásból.

 
>> AutóápolásLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2024-08-28

Már règóta szúrja a szemem a matt lámpa. Ajánlottak egy lámpa polirozost, aki ráadásul ingyen kijön a környèken. Gözölős technikát használ. Vègeredmèny jó lett.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-08-27

Böngésztem a térképet, de nem találtam jobb utakat, így a legutóbbi útvonal tervével indultam el.
Előző nap átnéztem az autót, valami azt súgta, hogy nézzek rá a váltó és diffi olajszintre is, de alig volt hiány. Kerékfújás, minden rendben, jónak kell lennie.
Tankolást követően, de még jóval öt előtt tudtam indulni. Valóban, Kocsér felé megéri a kis kerülő, elég csak a vadakat figyelni, a kátyúkat nem kell, sima az út. Elég hosszú volt a pirkadat a fátyolfelhők miatt, így jól tudtam haladni a napfelkelte előtt is.
Heves után megakadt a szemem az olajnyomás mutatón, 5-6 bar?! Mi ez? Egy órája vagyok úton, 4.5 kell legyen 4000-nél. Kiokoskodtam, hogy csak a hajnali hűvös viccelhetett meg. Heves hosszú város, vékony gázon haladva biztos lehűlt az olaj a hatalmas olajteknőben.
Fél nyolckor már a balatoni kanyarokon mentem párat, tényleg csúszott nagyon, talán a reggeli pára miatt. Végre felébresztett az egyhangú, álmosító alföldi utazás után.
Serényfalva rendezett terén megreggeliztem, aztán hajrá. Kelemér, Zádorfalva, Ragály. Nem tudtam nem visszamenni az imolai kis utacskára, majd Kanó felé az erdei hajtűkanyart próbálgattam párszor.
Aggtelek, Pelsőc, a Sajó-völgyében Rozsnyóig, ott tankolás.
A krasznahorkai vár mellett az utcai hőmérő 24 fokot mutatott, nyugalom volt az erdei úton, mentem kettőt. Mindig nagy élmény ez a szakasz.
A hágó és Sztósz között most nagyobb volt a mozgás az első két körben párszor meg kellett álljak, mert utolértem valakit. A dél közelgett, a harmadik és negyedik forduló haladós volt. Szerencsére az apróbb úthibákat kijavították az elmúlt egy hónapban. Ez egy nagyszerű útszakasz, lehet gépészkedni.
Aztán irány a tó. Szepespatakig a Gölnic-völgyében jól lehetett haladni a széles, kanyargós úton.
Éppen ahogy a felújított 533-ra kanyarodtam, elengedtem egy gyönyörű, fekete, széleskerekű Z3-at. Elhagyott, majd mentem a tempómban fel a hegyre, élveztem a kanyarokat a tükör aszfalton. Meglepett, hogy a 100m-t jócskán lefaragtam, majd érzékelte ezt ő is. Megindult. Láttam, hogy sokat megtett azért hogy meglépjen, de nem ment, sőt! Ez meg hogy??! Fel lehet úgy menni a hegyre egy széria 56 éves virsli gumis GTV-vel mint egy Z3-mal? Azóta is csak mosolygok ezen, ha eszembe jut.
A tónál úszás közben is felidéztem a korábbi eseményeket, bearanyozta ezt a túrát, az biztos.
Rövidre fogtam a pihenőt, mert az volt a tervem, hogy a Szepesremete-Veszverés szakaszt most kétszer leautózom. Szerencsém volt a forgalmat illetően, így nagy autós élmény lett.
Rozsnyón teletank, lehet nem gurult volna el Ózdig, minek ezen idegeskedni. És így legalább újra mehettem a felújított úton Farkaslyukon keresztül Egerbe.
Nos, a Bükk. Menjek, ne menjek, míg vonatoztam Szarvaskőnél ezt forgattam magamban. Hat óra volt ekkor, korábban sötétedik. Hát végül csak kiraktam az irányjelzőt Felsőtárkány felé. Egye fene, majd ballagok az Alföldön a sötétben inkább. A Bükk most is haladós volt az irányomban. Nagyon megérte felmenni.
Kerecsendtől északra minden része az útvonalnak élvezetes autózást nyújt, csak egyetlenegy kivétel van: Borsodnádasd-Ózd. Kis kerülővel azt is ki lehetne venni.

Nagyot ment a kis Alfa, őrület ez a járgány, megunhatatlan! Meleg van benne, hangos a szélzaj a letekert ablak miatt, elég büdös a kipufogó is néha, de nem számít. Messze felülírja a tiszta gépészkedős autózás élménye, a fürgesége, viselkedése az úton, a gáz és a fék adagolhatósága, a pedáljáték, a kezelhetősége, a hangja. Egyszerűen nagyszerű autózós autó.

896km
42720km

Serényfalván reggeli után
Stósz és Szomolnok között a hagón
Ugyanott
Imrikfalván a tóparton
Valahol Farkaslyuk után (alakul a túraautó megjelenés)
Kőröstetétlenen
Rovargyűjtemény

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-08-27

Kezdetektől zavart az hogy a központi zár nyitását/zárását hangos sípszó kíséri.
Keresgéltem kicsit fórumokban és azt találtam, hogy az országkódot Hollandra állítva ez kikapcsolódik. Ma kipróbáltam és működik!!! :)
MES kell hozzá, proxy-nál lehet átállítani, aztán kell egy proxy rendezés és kész.

>> EgyébCgo // Alfa Brera/Spider 3.2 V6 JTS Q4 M6 // 2024-08-27

Nem tudtam belenyugodni, hogy a rádió alatt majdnem 1 cm rés tátongott. De úgy látszik az Alfa 159 már abban az időben született, mikor mindenre van megoldás, csak pénz kell. Az egyik cseh oldalon találtam szűkítőkeretet, mely a navigációs 159 nyílását 2 DIN-re szűkíti. Rettenetes 90 Euro-ba került ez a darab műanyag, de tényleg mikrométerre pontosan van legyártva, így nem is kellett az egészet szétszedni - csak bepattintottam az új keretet és máris boldogabb lettem :)

 
>> SzervizPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2024-08-26

64000km
Első betét+tárcsa és hátsó betét csere.
Az első betétek már 40ezernél cserélve lettek, így ez a 2. garnitúra nagyon keveset ment el. A tárcsák már komolyan vállasodtak, szerintem emiatt a betétek széle hamarabb elérte a minimum méretet és emiatt jelezhetett be a kopásjelző.
Egyelőre zajtalanul végzi a dolgát az új szett, amivel most párszáz km megtételéig óvatosabban fékezek, a fékalkatrész gyártók egybehangzó ajánlása szerint ilyenkor (lehetőleg) kerülni kell az erősebb igénybevételt, hogy a felületek szépen “összeérjenek”.

A csere a Duna Autónál történt.

 
>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2024-08-25

Sikeresen megjártuk Szlovéniát 1170km lett a vége 5.8-as átlagfogysztás mellett.
Jól vette a hegyi utakat és a pályákat az örgelány.
Sikerült jó képeket is csinálni, jó kis 5 nap volt.