Blog
Döglődött az akksi, ezért elmentem venni egy újat.
Jó fej volt az akksi boltos, rámért a generátor töltésre, és azt mondta előbb nézessem meg a generátort, mert alacsony a töltés.
És valóban: generátor felújítás lett belőle, az akksi meg azóta is szépen teszi a dolgát!
Egyúttal sor került a meghajtó szíjak cseréjére, illetve a jobb hátsó törött spirálrugó cseréjére.
Km óraállás: 178 255
- Generátor felújítás
- Meghajtó szíjak (Continental)
- Spirálrugó, jobb hátsó
Mivel az utángyártott karterszellőztető gumimembránok nem épp a tartósságukról híresek, ezért felkészülve a későbbi cserére beszereztem még 2 db-ot a Kauffer.hu webáruházból.
- ERA559089A ERA Olajleválasztó, forgattyúsház szellőztetés 2 552 Ft
- 004-028-125-ABK Abakus Szelep, forgattyúsház szellõztetés 1 716 Ft
- Postaköltség 1 769 Ft
Remélem nem lesz rá szükség, de megnyugtató hogy betáraztam.
Mivel az autó legutóbbi szervizéről semmilyen infó nem áll rendelkezésre, ezért a folyadékok és szűrők cseréje mellett kap egy új vezérlést vízpumpával, új hosszbordásszíjat feszítővel, új gyertyákat, és ami még majd az átnézés során felmerül.
A topikok olvasgatása alapján Olmann Zsolt (Alfa Romeo Szerelem Kft) mellett döntöttem, remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket! Ma beadtam az autót, ha semmi komoly probléma nem merül fel, akkor holnap este elhozhatom.
Tervezett cserék:
- olajcsere (Selenia) + összes szűrő (Filtron)
- Multiair szűrő (55238665)
- gyújtógyertya (NGK)
- vezérléscsere + vízpumpa (INA) + hűtőfolyadék
- hosszbordásszíj + feszítő (Dayco)
- fékfolyadék
- fékek ellenőrzése
- teljes átnézés
Update: másnap délutánra elkészült az autó. Semmi különös problémát nem találtak, a diag is csak a tegnap reggeli akku lemerülést mutatta (holnap kap egy újat), viszont a kért gyertyacsere és fékfolyadékcsere elmaradt/-felejtődött, aminek nem örülök, mert majd vissza kell mennem miatta.
Semmit nem vittem (pedig alkatrészes cégnél dolgozom), de a számla végösszegéből kaptam kedvezményt, így nem jártam sokkal rosszabbul. Kifejezetten fairnek tartom Zsolt hozzáállását, kerek perec elmondta, hogy van egy fix összeg, amit egy ilyen munkán keres. Ha az alkatrészen nincs haszna, akkor azt rászámolja munkadíjban, így felesleges az alkatrész vitelével bajlódni, és ha garanciális ügyintézés merülne fel, azt is egyszerűbb intézni. Számlát kaptam a javításról.
Göngyölített vételár: 3.286.000 ft
A kötelező biztosítás megkötése, majd az eredetvizsga után következhetett az átírás, csak hogy mindenhol leperkáljon még az ember pár tízest adó formájában…
KGFB: a Genertel adta a legjobb ajánlatot, de mivel a másik kocsin van a bónuszom, így erre egyelőre nagyon magas díjat fizetek, ami persze B10-ben lényegesen kevesebb lesz. Most 74.365 forintomba került.
Az eredetvizsgáért 17e forintot kellett otthagyni.
Az átírás teljes költsége 108.050 ft volt.
Göngyölített vételár: 3.128.000
A hazaérkezés után már nem volt rá lehetőség, de másnap vasárnap kellő időt tudtam szánni az autó alapos külső, belső takarítására.
A közeli szokásos önkiszolgáló mosóban kezdtünk, egy alapos habos, bogároldós mosás után először viaszos, majd foltmentes öblítés következett.
Itthon aztán szépen szárazra töröltük (a kisebbik fiam örömmel segédkezett), természetesen minden rést és kédert érintettünk, semmi nem maradhatott koszos vagy nedves. A gumik is kaptak egy fényesítő kencét, de majd úgyis le kell őket nyárira cserélni. Az összhatáson viszont mindig sokat dob a gumik leápolása.
Az autó belsejében nem volt sok dolgunk, nagyon szép állapotban van, így csak porszívóztuk és mindent tisztára töröltünk.
Sajnos előjöttek a hibák, amire számítottam is, de arra nem, hogy a hátsó ajtó és sárvédő színe ennyire el fog térni az elsőtől… Ez benne volt a pakliban, nem volt titok, hogy a hátulja javítva volt, de jobb eredményre számítottam. Majd kap később egy komolyabb polírt, ahol a kis horpadások és festékhibák is el lesznek tüntetve.
Göngyölített vételár: 2.928.000
A hétfői foglalózás után egész héten tűkön ülve vártam, hogy végre szombat legyen, és hazahozhassam az új szerzeményt.
Szombathelyről kellett hazahozni, és végül úgy döntöttem, hogy vonattal megyek érte, amit nem bántam meg, mert nagyon kényelmes és gyors megoldásnak bizonyult, 2 és fél óra alatt lent voltam a Keletiből, amit kocsival sem tudtam volna gyorsabban megoldani, így viszont nem kellett plusz egy sofőr.
Egyéb felmerülő költségek (nem minden erre a napra esett, de egyszerűbb így vezetni):
Carvertical: 10.300
Vonatjegy: 4.100
Autópálya-matrica: 5.100
Utalási költségek: 7.500
Göngyölített vételár: 2.927.000
Úgy döntöttem, hogy itt (főleg magamnak) végigvezetem az üzembehelyezés összes felmerülő költségét, hogy végül lássam, mennyiből is jött ki ez az elsőre jónak tűnő vétel.
A Fb Marketplace-en bukkantam az autóra. Régóta vadásztam egy fiatalabb példányra, és itt minden (motor, felszereltség, futás, ár) közel volt az elképzelésemhez, úgyhogy éreztem, hogy le kell csapnom rá. Ez egy szombati késő estén történt, telefonban “lefoglaltam” az autót, amiben segített, hogy több közös ismerősünk is volt a fb-on, így a nagy távolság ellenére mindkét fél részéről megvolt a bizalom. Hétfőn du (július 1.) már mentünk is megnézni a feleségemmel, és mivel (majdnem) minden megfelelt a hirdetésben megadottaknak, így lefoglalóztam az autót. Nem hozhattuk el azonnal, mert nem volt érvényes a műszakija, illetve kapott egy új szélvédőt a törött helyett.
Az első összeg természetesen az autó vételára, ami kis alkuval 2,9M ft volt.
Az Alfa Romeo 159 (tipo 939) a 2005-ös Genfi szalonon mutatkozott be, mint az új GM/Fiat Premium platform első képviselője.
Fő ismertetőjegye a 2002-es Brera tanulmányautó szinte egy az egyben átemelt eleje a 6 különálló lámpatesttel és a remek arányokkal és formával rendelkező scudettoval. Giugiaro nem véletlenül kapta meg érte a Compasso d'Oro díjat.
2005-ben 939 család bővült a Brera 2+2 üléses kupéval, a 159-es 4660 mm-es hosszát lecsapva 4410 mm-re. Az eredeti tanulmányautóhoz képest rengeteg kompromisszummal valósult meg a Brera, ennek ellenére az utak egyik leggyönyörűbb királynője született meg.
Pedig még ezt is lehetett fokozni. 2006-ban a Brera-t tovább faragták még 17 mm-el rövidítve az autót és a leggyönyörűbb archoz a világ legszexibb hátsóját párosították. A Spider 6. generációja rögtön el is nyerte az év kabriója címet. Akárcsak a Brera esetében, a gyártást a Pininfarina San Giorgo Canavese-beli gyárára bízták.
A Spider az A oszlopig egy az egyben a 159 és a Brera, a csodák innen kezdődnek. Mivel lemondtak a Brera +2 üléséről, a tervezők fontos centimétereket nyertek, hogy eljátszhassanak az arányokkal és méretekkel. A hatalmas ajtók (egy az egyben a 159 ajtaja) által alkotott magas oldalfal és a remekül méretezett ülések egy szűknek ható, mégis otthonos és kényelmes helyet alakítanak ki két felnőtt számára. Az első ülések mögött csak zárható rekeszek találhatók. A hiányzó B oszlop miatt az autó még légiesebbnek tűnik, mint előre elképzeltem. A hátsó lámpák szigorúan összehúzott szemét remekül ellensúlyozza a középre helyezett, romantikus Spider felirat. Az egész autó inkább elegáns, mint sportos, hiába a 4 forróságtól pattogó Supersprint kipufogó, az autó nem versenyezni hív, a génjeibe a végtelen krúzolást kódolták. Vigyázni viszont érdemes - rakodásnál elég könnyű égési sérüléseket szerezni. A ponyvatető nem követi a modern vonalat: bár motoros, hosszú fél perc alatt záródik és a tökéletes gömbölyítés korában nem szégyenli megmutatni a merevítéseket. Imádom!
Rakodótérben a Spider szinte használhatatlan. A tető szerkezete láthatatlanul tűnik el, sőt, maga a csomagtér a 235 literes kapacitásával és formájával is jónak számít, a sofőr viszont ember legyen a talpán, ha valamit el szeretne helyezni. Az ajtókban lévő zseb nehezen érhető el és pici, a kesztyűtartó viszont messze van. A telefont és pénztárcát más híján csak a hátsó rekeszbe lehet eltenni, esetleg a könyöklőben van egy kis hely. A kesztyűtartótól az olcsó anyaga, nyikorgása, kellemetlen záródása is elriaszt. Az olcsó műanyagtól csak a középkonzol ezüstje rondább - maga a terv még nem lehetett rossz, de az előző tulajdonos valószínűleg fél kilós kulcsköteget használt, mert a konzolt teljesen szétkalapálta.
Maga az üléspozíció inkább magas, mint alacsony, ismét csak a komfortos utazást vetítve előre. Bőr ülést kabrióba nem nagy ajánlanak a hozzáértők, a szövet anyagában és színében is remeknek tűnik. Külön bonusz a Spider felirat, ha a nyakamon is lenne szemem, egész nap nézegetném. Szerencsére csak 176 cm magas vagyok, így számomra minden tökéletes, a szélvédő és a polikarbonát szélterelő olyan remekül védenek a szél és turbulencia ellen, hogy még 180-as tempónál sem kellemetlen az autózás. Egyetlen zavaró dolog van csak - a tempómat - a túlságosan alul elhelyezett karba rendszeresen beletérdelek még több 100 km után is.
Mivel kisebb rendszámról álmodni sem lehet (sőt, újabban már az oldalra tolt rendszám sem lesz elérhető), régóta agyaltam, hogyan lehetne minél kisebbre varázsolni a keretet. Végre sikerült reklámmentes, tényleg minimalisztikus keretet találnom. Az olasz trikolor már csak hab a tortán.