Blog
Utolért a GT/147 tipushiba engem is.Balos kilincs zsanérja eltört.
Sikerült itthon egy feles rozsdamentes lemezzel meghekkelni.Ujra működik.Kibontani a helyéről egy álom volt... jah nem...
Mivel az ajtókárpit már le volt szedve és így könnyen lecsatlakoztatható és kicsavarozható a visszapillantó, ezért levettem és lefestettem.
Színkód alapján kevertettem a Piktorban 477/A festéket, vettem hozzá alapozót és 2K lakkot.
A tükörláb festése fel volt hólyagosodva, a burkolaton pedig lekopott a lakk és meg is volt húzva a széle. Sajnos arról nem csináltam fotót, csak a festésről.
A fekete részt nem festettem, csak a színrefújt részét javítottam.
A bal oldali első ajtókárpit törött volt. Kaptam egy jobb állapotút ingyen és ha már levettem az eredetit akkor a Steg komponens szettet is beépítettem. A gyári hifi helyén egy JVC szélessávú hangszóró volt a gyári kiemelő kereten. Sajnos itt még a gyártók nem foglalkoztak a helyes beépítéssel, és a hangszóró körül egy-egy nagy lyuk van.
Az ajtó már meg volt bontva korábban. A kábel kötegelő helyett drótokkal voltak felfogatva a kábelek. A zár bovdenje nem is jó helyen futott, ezért sérült is, de működik. A hangszóró takaró rács gyárilag szivaccsal borított, de ez ennyi idő alatt elkezdett szétbomlani, pont mint a hátsó hangszóróknál. Ez okozza a hangszórók halálát, mert az apró darabok bejutnak a tekercshez és előbb-utóbb megszorul majd leég.
A Steg magassugárzója nagyobb mint a gyári, ezért ezt be kellett faragni. A mélyközépnek 6mm-es rétegelt lemezből csináltam kiemelőkeretet, alatta tömítettem. Az ajtót kívül belül bevontam Ground Zero 2.2mm-es szigetelővel. A hangváltót a műszerfal alá rejtettem, a magasnak és a mélyközépnek áthúztam az ajtóba 1.5 mm-es hangszórókábelt. Jelen pillanatban még a fejegységről szól, de majd rá lesz kötve az erősítőre.
Az új ajtókárpit nem akart felmenni a helyére, ekkor jöttem rá, hogy sajnos el van deformálódva. Hőlégfúvóval melegítve valamennyire vissza tudtam alakítani, de sohasem lesz tökéletes. Szeretném majd később egy másik darabra cserélni.
A két ajtóra 5 dupla rezgéscsillapító lapot és 4 flakon féktisztítót vettem. A kiemelőkeretnek az obiból hoztam a rétegelt lemezt. Csavarok, kábel kötegelő volt itthon.
A katalizátoron gyárilag rajta levő hővédő alsó része lyukas volt, azt a kipufogó javításnál már levettem. A felső rész 1-2 helyen tartotta magát ezért azt fenn hagytam. Viszont főleg hideg indításnál, de sokszor egyébként is rezgett/zörgött, ezért most ezt is lefejtettem róla.
Rendeltem a múltkori tisztító folyadékból egy újabb adagot. Kb 20 perc autózás után minden szépen üzemmeleg lett. Mikor visszaértem a kapuhoz egy pukkanást hallottam. A kiegyenlítő tartály alján csöpögött a víz.
A leengedett folyadék továbbra is kritikán aluli. 2x kiöblítettem utána vízzel, de még mindig elszíneződik és nem tudni a hűtő és a fűtőradiátor mennyire van eltömődve.
A tartály sajnos úgy néz ki kilyukadt a túlnyomástól. Szerintem a tartály kupakja is el lehetett tömődve, mert úgy tudom ennek le kellett volna engednie a nyomást. Az új tartállyal rendelek majd új fedelet is.
Vezetés közben kopogó hangot lehetett hallani és mintha a kormánykeréken is minimálisan éreztem volna. A kormányreakció is kicsit lassabb volt, de ezt még betudtam annak hogy régi technika és kopott is. Levettem a kormánymű hézagoló fedelét és a legvékonyabb alátéttel amit találtam növeltem a rugóerőn.
A kopogás megszűnt, a kormányzás is kicsivel pontosabb lett.
Elég rég tervbe volt már a hűtőfolyadék szintjelző beépítése.Aztán mikor a szívósorom elrepedt ez még inkább előtérbe is került.Rendeltem egy úszókapcsolót.A 150 mm-es éppen megfelelt.A szárán kellett hajlítani valamennyit,a tartály kialakítása miatt.Ezt is vettem újat a jövőbeni problémákat megelőzve.Belefúrtam a kapcsolót és kicseréltem.Az utastérbe nem nagyon akartam vezetéket behúzni.A kitaposott utat járva,a fékfilyadék szintjelző párhuzamosítása mellett döntöttem.Evvel egy probléma volt.A két kapcsoló épp fordítva működik.Ennek kiküszöbölésére beépítettem egy kisrelét.Némi kutakodás és segítségkérés után ennek a pozitívját a motortérben lévő biztosítéktáblárol vettem le.Gyujtás 12 voltra a kisrelé meghúz és a nyitó érintkezője nyitja az áramkört.Ha a folyadékszint lecsökenne a kapcsoló nyit,a relé elejt és így zárja a jelző áramkört.A műszefalon megjelenik az alacsony fékfolyadék üzenet.
08.15-én Budaörsön elvégezve, minden rendben, megyünk tovább:)
Reggeli után indultunk a 7A-n kelet felé. Az aszfalt jobb, mint nyugati irányban de több a település és a kóbor kutya. Kanyarokból itt sincs hiány, élvezetes, jó tempót lehet menni. Az E81 főút az Olt folyó mellett már kevésbé volt haladós. Kamionokból és autókból is akadt bőven. A néha szaggatott záróvonal és a beláthatalan kanyarok is nehezítették a haladást. Azért ilyenkor jól jön az 510 Le.
Az E81 és E68 elágazásnál tele töltöttük a tankot. Már csak pár km és rátérünk a 7C-re. Átadtam a volánt a feleségemnek, hadd menjen felfelé először Ő. Az volt ugyanis az elképzelésem, hogy amíg a többiek fent nézelődnek, én megyek egy oda-visszát egyedül. De nem sikerült. Legalább is nem úgy, ahogy képzeltem.
A burkolat átlagon aluli, kopott, hiányos, kátyúk is vannak. Egy kabrió Merci előzgetett bőszen előttünk, jól ment. De egy alkalmas pillanatban elé kerültünk. A forgalom meglepően gyér volt. Nem is kellett sokat kerülgetni másokat, csak az úthibákat és a kerékpárosokat. Szépen haladtunk felfelé, amikor ijesztően közel jött egy szalagkorlát jobbról, balról meg egy méregzöld Q. Köszi Feri, majd beszartam!
Lassan elfogytak a fák, feltárult a kígyózó úttest a hegyoldalban. Felettünk a felvonó, alattunk a mélység. Száguldottunk felfelé. Még pár visszafordító és fent leszünk. Na de mi ez a sok autó, és miért állnak? Basszus, dugó. Itt nem jutunk fel egyhamar.
Rögtönözni kellett. Megkértem Mesit, szálljon ki kicsit és élvezze a kilátást, amíg megyek egy oda-visszát. Hacsak nem akar rosszul lenni. Megfordultam, hajrá. Lefelé sima volt, alig mentek arra, de aggasztott a felfelé araszoló autók sora. A fák közeledtével fordultam meg, nem mentem az aljáig. Jó menet volt, alig veszítettem pozíciót. Mesi beszállt és ültünk a dugóban tovább. Amikor előre láttam, elmentem a sor mellett, paraszt, tudom.
Amikor felértünk végre, kiderült a dugó oka. A legtöbben parkolni szeretnének majd élvezni a kilátást, de a hely szűkös, várni kell a felszabaduló helyekre. A parkolóőröknek kivételesen stresszes itt a munka. Az út mentén pavilonok, lakókocsik. Lehet vásárolni ételt, italt, emléktárgyat. Kártyát legtöbb helyen elfogadnak. Étterem is van. Akinek nem elég a mászás, annak ott a drótkötélpálya. A tömeg elért ide is, népszerű hely, megfizetjük az árát.
A parkolóba bejutni sem volt könnyű, de a fene se gondolta volna, hogy kijutni majdnem olyan nehéz lesz. 50 méter 20 perc.
Át az alagúton már szinte senki sem ment, lehetett volna haladni a déli oldalon, de az aszfalt rémesen rossz volt. Lépésben lecsorogtunk a fák vonaláig, itt elbúcsúztunk Feriéktől, Ők nem vállalták be ezt a szakaszt, inkább visszamentek észak felé a szállásra. Mi az aktív pihenés jegyében a tavat vettük célba egy kis vízi sportolás erejéig.
A burkolat helyenként kiváló volt, máshol meg pocsék. A kettő minőség váratlanul és logikátlanul váltotta egymást. Pl. 2 jó szakaszt megszakított 20 méternyi rossz egy kanyar közepén. Egy idő után feladtam, egységesen tata tempót vettem fel. Így jó alkalom nyílt megbámulni az út szélén koslató medvéket.
Kisvártatva elértünk a tóhoz. Ki-ki kiválasztotta a magához illő vízi járművet. Péter, Roxi és Andris egy kenuban foglaltak helyet, Mesivel 1-1 túra kajakot béreltünk. Jó lett volna a gátig evezni, de az nem fért volna bele egy órába, és az idő ellenünk dolgozott. A dugóban állással sok-sok percet veszítettünk. A víz kellemes volt, jól esett beugrani kikötés után.
Délre folytattuk utunkat, a gátnál még megálltunk. Akkor szembesültünk azzal, milyen mély is lehet a tó. A gát 168m magas, ennél a vízszint kb. 10 méterrel alacsonyabb volt. Huh.
Innen az út egy alagúton keresztül vezetett tovább. A kijárat után a hibátlan aszfalt meredek sziklafalak mentén kanyargott. Pár diónyi kődarab aggodalomra adott okot, de nem esett ránk egy sem. A medvéknek már csak intettünk. Néhány km után a hegyek elfogytak, az út átlagos főútként vezetett tovább.
Argyasudvarhely szélén megálltunk vacsorázni, majd elköszöntünk a többiektől. A ma éjszakát már nem a szálláson töltjük, indulunk haza. Az indulás villámgyorsra sikeredett, a két Giuliát hamar szem elől tévesztettem. A 7A elágazásig mehettünk volna együtt, de a google tudott egy rövidebb utat (703H) én meg vakon követtem. Gyanús volt az út minősége, de gondoltam ha véget ér a telelpülés, jobb lesz, láttam már ilyet. Vernesti után valóban jobb lett, meg is örültem. Elhanyagolt út volt, a padkát felverte a méteres gaz, a fák lombja 2 méterrel az út fölött összezárt, de legalább tudtam haladni 40-nel. Rudeninél már megvolt a 80.
A 703G visszalépés volt, 30. Ez egészen a Paltenu tábláig tartott, onnantól ugyanis megszűnt a burkolat. Kövekkel tarkított poros földúton mentünk tovább. Előtte is felmerült bennem, hogy vissza kellene fordulni, na de mi lesz az elpocsékolt idővel? Nehéz lépés és visszafelé még egyszer szar lesz.
Bíztam a szerencsémben, ennél már csak jobb lehet. Egy görög rendszámú Mini jött szembe az amúgy sötét néptelen tájban. Csórikámat is bevezette a google a csőbe. Távolban közvilágítás fénye sejlett, mintha ott már lenne aszfalt, nem volt. Robaia településtől azonban feloldozást nyertünk. Új burkolat fényvisszaverő felfestés, csillogó szalagkorlátok, sebesség amit az út engedett. A kanyarkövető fényszóró zseniális. Már csak 479 km hazáig.
E81-re kiérve sosem látott kamion forgalommal szembesültünk. Durvább volt a forgalom, mint nappal, azért haladtunk. A1-en végre kitisztult. Még egy tankolás Kútfalva mellett, majd a felhajtóról kilőve rárepültünk a pályára ismét. ATV hiba on. Határon 15 perc, fél háromra otthon is voltunk.
A túra remekül sikerült a néhány felmerülő nehézség ellenére. A társaság nagyszerű volt. Gyorsan megtaláltuk a közös hangot. Jó egyensúly volt az autózás és a kikapcsolódás között.
Autós szemmel nézve a 7A út bejárt szakasza kiváló élményt nyújt. Változatos kanyarok 40-80 közötti sebességgel, rövid egyenesek, szerényebb képességű autóval is élvezetes. 67C erdei szakasza hasonló, kicsit nyújtottabb, helyenként gyorsabb kanyarok, hosszabb egyenesek.
67C magas hegyi szakasza többnyire visszafordítókból és az összekötő egyenesekből áll. Korlát kevés van, észnél kell lenni. Kell a kraft, talán a 156-tal is megütheti a mércét, de a forgalom többet aggatna.
7C-n biztosan ki lehet fogni kevésbé forgalmasabb napot is, de az aszfalt minősége sokat ront az élményen. A fák közötti szakasz a néhány visszafordítón kívül gyors, enyhe ívekkel tűzdelt egyenesek. Fák fölött visszafordítók, meredek egyenesek, kell a kraft. Gyengébb autóval csak a látvány nyújt vigaszt, legfeljebb lefelé lehet vitézkedni ha ügyesen bánsz a fékkel.
Egy 66A – 67D –E79 körutat el tudnék képzelni még a fentiekhez csapva, de ott is várni kell a jó burkolatra.
Romániában van még potenciál, de mindenképpen többnapos programot érdemes szervezni. Talpviszketésre továbbra is egy szlovákiai kiruccanás a gyógyír.
1590 km körüli távot tettem meg háztól házig. Ebből az oda-vissza szakasz közel 1000 km.
41576km
Reggeli után útnak indultunk. A feleségem maradt kívánsága szerint, majd délután felveszem. Addig belefér egy magányos csapatás a hegyen. A falut elhagyva kezdetét vette a kanyarvadászat. Hamarosan egy motorost értem be, akinek tetszett a tempó. Utánam eredt. Elenyésző volt a forgalom, jól tudtam haladni, de kb. 25 km után kavarogni kezdett a gyomrom, visszavettem a gázból. Intettem a motorosnak, menjen csak, ha tart még a lelkesedése. Pár kanyar után utolértem, ő is belassult. Jó kanyarból is megárt a sok.
Megálltam Obarsiánál, ettem egy almát, közben Feri utolért. A Transalpinára már együtt mentünk fel. Élénkebb volt a mozgás, sokan igyekeztek a csúcsra. Nálunk gyorsabban senki nem ment, mindenkit megelőztük :D
Pár kép erejéig megálltunk. Feriék bevárták a többieket, én tovább haladtam délre élvezkedni és tankolni. Novaci előtt fordultam vissza tele tankkal. Másfél óra múlva értem vissza a panzióhoz. Az asszony még nem készült el. Belefért volna még egy hegyre futás.
A 7A-n átadtam a volánt, szeretné kipróbálni a váltófüleket. Eleinte nehezen ment, a gázt elvette kapcsoláskor. Kicsit döcögtünk, de 15 perc után már egészen jól belejött. Közben a kocsi beadott egy ATV hibát, ami a difivel kapcsolatos. Mi a fene?!
A hibajelzés a motor újraindításakor eltűnt, de erőteljes gyorsításra azóta mindig előjön. Valami megkotlott :(
Délután 5-kor találkoztunk ismét a többiekkel a hegyen. Megmásztunk egy csúcsot - jól esnek az efféle aktív szünetek két vezetés között. Forrásvízzel megtöltöttük a kulacsot és utána indultunk a szállásra. Lefelé kicsit megnyomtam, hogy maradandó legyen az élmény. Egy lankás egyenesebb szakasz után rövid féktávott vettem. Szerintem szép manőver volt, de ezt már nem tolerálta az utasom, Obarsia után meg kellett állni 20 percre. Így is sikerült visszaérnünk 8 előtt, még rendelhettünk vacsorát.
Eltettük magunkat, nagy várakozással tekintünk a holnapi transzfogarasi kirándulásra.